NowościAktualnościAmbitne plany Alfy Romeo

Ambitne plany Alfy Romeo

Nowy szef wyprowadza Alfę na prostą i zdradza plany na najbliższe lata. Czyżby szykował się powrót do świetności?

Alfa Romeo, pod wodzą CEO Jeana-Philippe’a Imparato, osiągnie w tym roku marżę operacyjną w wysokości kilkuset milionów euro, co stanowi znaczący zwrot dla marki, która jeszcze przed powstaniem koncernu Stellantis w 2021 roku odnotowywała straty. Stellantis nie ujawnia wyników finansowych poszczególnych marek, ale Imparato przyznał, że Alfa Romeo sprzeda w tym roku na całym świecie od 70 000 do 80 000 samochodów, co stanowi wzrost o około 30 procent w porównaniu do lat 2021 i 2022 roku.

Około 60 procent sprzedanych egzemplarzy stanowić ma nowy kompaktowy SUV Tonale, którego Imparato określił jako model dostarczający rentowności jakiej Alfa Romeo potrzebuje. Obecnie Tonale sprzedaje się w tempie około 6 000 sztuk miesięcznie, z czego wariant hybryda plug-in o mocy 285 KM jest dostępny tylko w USA.

Alfa Romeo Tonale
Alfa Romeo Tonale

Imparato, były CEO Peugeota, otrzymał zadanie rewitalizacji oferty i planu biznesowego Alfy Romeo. Marka, która jest częścią premium koncernu Stellantis wraz z DS i Lancią, sprzedaje obecnie trzy modele: Tonale, Stelvio oraz Giulia.

W przyszłym roku Alfa Romeo wprowadzi na rynek swój pierwszy w pełni elektryczny model, mały SUV Milano. Każdy model wprowadzany do sprzedaży po 2025 roku będzie wyłącznie elektryczny, a sprzedaż modeli z silnikami spalinowymi zakończy się do 2027 roku.

Imparato również przeprojektował strategię nazewnictwa Alfa Romeo, wybierając nazwę Milano zamiast Brennero dla nowego małego SUV-a. Powiedział, że Giulia i Stelvio zachowają swoje nazwy dla swoich następców, ale najwyraźniej postanowił zerwać z nazewnictwem związanym z górskimi przełęczami.

Po objęciu stanowiska w styczniu 2021 roku, Imparato podniósł ceny o około 5 000 euro i zmniejszył sprzedaż poprzez mniej rentowne kanały, takie jak wynajem i samorejestracje. Dzięki temu Alfa Romeo osiągnęła zyskowność już w drugiej połowie 2021 roku i od tego czasu rok po roku podwaja swoją rentowność.

Imparato zaznaczył, że do 2027 roku Alfa Romeo będzie sprzedawać wyłącznie modele elektryczne, a ich pięcioletni plan produktowy nosi nazwę „Od 0 do 0”, co oznacza przejście od braku modeli elektrycznych w 2022 roku do pełnej elektryfikacji w 2027 roku.

W 2027 roku Alfa wprowadzi na rynek duży samochód elektryczny, który stanie się okrętem flagowym marki. „Pracujemy nad jego projektem od ponad dwóch lat i jesteśmy prawie u celu, będziesz pod wrażeniem, zaufaj mi” – powiedział Imparato.

Oprac. ANE

Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU
NEWSY
Polecane
Wybór redakcji