Używane10 najlepszych samochodów używanych na 2019 rok - RANKING

10 najlepszych samochodów używanych na 2019 rok – RANKING

Rynek samochodów używanych można podzielić na trzymające cenę pewniaki oraz modele niedoceniane, które oferują wiele za rozsądne pieniądze. Prezentujemy 10 aut z drugiej ręki, którymi warto zainteresować się w 2019 roku.

Każdy rok odciska piętno na używanych samochodach. Wzrastają przebiegi, rośnie ryzyko awarii. Po przekroczeniu pewnej granicy (np. 3-5 lat) przeważnie wygasają pakiety gwarancyjne i kończą umowy leasingowe, dlatego na portalach aukcyjnych pojawia się coraz więcej ofert danych modeli. Wtedy maleją też ceny i w rezultacie wzrasta zainteresowanie potencjalnych kupców. Ponowny spadek wartości następuje po 7-10 latach obecności modelu na rynku, kiedy przeprowadzane są faceliftingi lub następuje wprowadzenie kolejnej generacji auta – starsza traci prestiż auta wciąż produkowanego.

Jeśli dany model samochodu oferuje korzystną relację ceny do funkcjonalności i kosztów utrzymania, staje się hitem rynku wtórnego. Na celowniku kupujących przeważnie są auta marek premium, popularne, wciąż produkowane modele lub samochody, które właśnie doczekały się następcy. Wraz z upływem lat auta co prawda tanieją, ale ciężej znaleźć dobry egzemplarz wśród gąszczu napływający rozbitków.

Redakcja poleca: Najlepsze 10-letnie używane samochody kompaktowe (z rocznika 2008) według ADAC

Poniżej prezentujemy subiektywne zestawienie 10 najlepszych aut używanych. Względem analogicznego rankingu z ubiegłego roku (dostępnego w wersji video) zaszło kilka zmian. Na naszej liście rekomendacji pojawiła się coraz bardziej poszukiwana Dacia Duster, wreszcie dostępne za akceptowalne pieniądze Volkswageny Golf VII i Passat B7, a na pierwsze miejsce wskoczyła używana Toyota Prius – ceniona przez klientów indywidualnych ze względu na trwałość i niskie zużycie paliwa, a poszukiwania również przez taksówkarzy, którzy odkryli, że przestronnego Priusa można wyposażyć w instalację LPG i jeździć nim niemal za darmo.  Wszystkie prezentowane auta są na tyle świeże, że bezwypadkowe i regularnie serwisowane egzemplarze nie powinny sprawiać poważniejszych problemów eksploatacyjnych. Oczywiście nie mówimy tu o wszystkich wersjach silnikowych – zaznaczamy też, których unikać.

10

Używana Skoda Octavia II 
Lata produkcji: 2004-2013
Ceny: od 10 000 zł

13. Skoda Octavia II (159 tys. km)
Używana Skoda Octavia II trzyma cenę ze względu na funkcjonalne i przestronne nadwozie oraz niskie koszty utrzymania. Najtańsze auta wymagają jednak napraw.

Kompaktowa Skoda najlepszy czas zaczyna mieć już za sobą. Stan techniczny wielu używanych Octavii II pozostawia coraz więcej do życzenia. Model jest jednak lubiany i poszukiwany. Octavia jest bowiem relatywnie tania w utrzymaniu, a do tego niepokonana w klasie pod względem funkcjonalności. Bagażniki obu wersji nadwoziowych to absolutna czołówka – są pojemne, ustawne, dobrze wykończone i pełne praktycznych rozwiązań. Niestety, jakością materiałów Skoda ustępuje Volkswagenowi. Dzieli z nim natomiast silniki. Dla „świętego spokoju” warto poszukać wolnossącego 1.6 MPI, nawet z instalacją LPG (choć lepszym wyborem jest znalezienie auta bez „gazu” i zamontowanie go we własnym zakresie). Nie polecamy jednostek TSI. Potrafią spalać bardzo duże ilości oleju – powoduje to zanieczyszczania wnętrza silnika oraz jego osprzętu szkodliwymi osadami. Optymalnym wyborem będzie 1.6 TDI lub 2.0 TDI z common rail.

Używana Skoda Octavia II (2004-2013) – dane techniczne

Skoda Octavia II – wymiary

Dł./szer./wys. 457-458/177-179/145-153 cm
Rozstaw osi 258 cm
Pojemność bagażnika 585-1420 l (liftback), 605-1620 l (kombi)

Skoda Octavia II silniki benzynowe

Silnik 1.4 16V 1.4 TSI 1.6 1.8 TSI 2.0 FSI 2.0 TFSI
Pojemność 1390 ccm 1390 ccm 1595 ccm 1798 ccm 1984 ccm 1984 ccm
Paliwo benz. turbo benz. benz. turbo benz. benz. turbo benz.
Maks. moc 80 KM 122 KM 102 KM 160 KM 150 KM 200 KM
Maks. moment 132 Nm 200 Nm 148 Nm 250 Nm 200 Nm 280 Nm
Przysp. 0-100 km/h 15,5 s 9,7 s 12,3 s 8,1 s 10,1 s 7,3 s
Prędkość maks. 170 km/h 203 km/h 190 km/h 223 km/h 210 km/h 240 km/h
Śr. zużycie paliwa 7,0 l/100 km 7,2 l/100 km 7,2 l/100 km 7,4 l/100 km 8,3 l/100 km 7,9 l/100 km

 

Skoda Octavia II silniki diesla

Silnik 1.6 TDI 1.9 TDI 2.0 TDI 2.0 TDI
Pojemność 1598 ccm 1896 cm 1968 ccm 1968 ccm
Paliwo turbodiesel turbodiesel turbodiesel turbodiesel
Maks. moc 105 KM 105 KM 140 KM 170 KM
Maks. moment 250 Nm 250 Nm 320 Nm 350 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h 11,8 s 11,8 s 9,6 s 8,5 s
Prędkość maks. 195 km/h 192 km/h 208 km/h 225 km/h
Śr. zużycie paliwa 4,5 l/100 km 5,5 l/100 km 5,7 l/100 km 5,7 l/100 km

9 Używana Alfa Romeo Giulietta 
Lata produkcji: od 2010 r.
Ceny: od 22 000 zł

Alfa Romeo GiuliettaAlfa Romeo w końcu stworzyła samochód godny polecenia. Używania Giulietta wciąż świetnie wygląda, daje wiele przyjemności z jazdy i w zasadzie nie ma wersji, którą można by odradzić. Właściwie bezawaryjne są benzyniaki 1.4 Turbo Benzina. W odmianach 1.4 MultiAir, szczególnie z początku produkcji, potrafi zawieźć moduł systemu MultiAir. Można go jednak próbować regenerować (nowy kosztuje blisko 3 tys. zł, element poprawiono w 2012 r.). Pewnym wyborem są trwałe i oszczędne diesle 1.6/2.0 JTDM. Jednostki doskonale współpracują z zautomatyzowaną skrzynią TCT i są naprawdę żwawe. Psują się drobnostki elektroniczne, np. tylna wycieraczka czasami nie działa. Nietrwałe łączniki stabilizatora nie mają większego wpływu na koszty eksploatacji. Wiele części występuje w formie zamienników.

Używana Alfa Romeo Giulietta (od 2010 r.) dane techniczne

Alfa Romeo Giulietta wymiary

Dł./szer./wys. 435/180/147 cm
Rozstaw osi 264 cm
Pojemność bagażnika 350-1045 l

Alfa Romeo Giulietta silniki benzynowe

Silnik 1.4 TB 1.4 TB 1.4 TB MultiAir 1.7 Turbo Benzina
Pojemność 1368 ccm 1368 ccm 1368 ccm 1742 ccm
Paliwo turbo benz. turbo benz. turbo benz. turbo benz.
Maks. moc 105 KM 120 KM 170 KM 235 KM
Maks. moment 206 Nm 206 Nm 230 Nm 340 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h 10,6 s 9,4 s 8,2 s 6,8 s
Prędkość maks. 186 km/h 195 km/h 210 km/h 242 km/h
Śr. zużycie paliwa 6,4 l/100 km 6,4 l/100 km 5,7 l/100 km 7,6 l/100 km

Alfa Romeo Giulietta silniki diesla

Silnik 1.6 MultiJet 2.0 MultiJet 2.0 MultiJet
Pojemność 1598 ccm 1968 ccm 1968 ccm
Paliwo turbodiesel turbodiesel turbodiesel
Maks. moc 105 KM 140 KM 170 KM
Maks. moment 280 Nm 320 Nm 320 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h 11,3 s 9,0 s 8,0 s
Prędkość maks. 185 km/h 205 km/h 218 km/h
Śr. zużycie paliwa 4,4 l/100 km 4,5 l/100 km 4,7 l/100 km

8 Używany Volkswagen Passat B7
Lata produkcji: 2010-2014
Ceny: od 25 000 zł

Volkswagen Passat B7
Passat B7 nie wygląda przesadnie nowocześnie, ale ma bardzo starannie wykończone wnętrze, bogate wyposażenie i solidną mechanikę – rozwiązano większość mankamentów trapiących Passata B6.

Gdyby nie Skoda Superb, Passat B7 mógłby poszczyć się najbardziej przestronnym wnętrzem w klasie średniej. Na tym nie kończą się zalety jego kabiny. Została ona wykonana ze świetnych materiałów oraz solidnie spasowana i zmontowana. Nie oszczędzano nawet na wykończeniu przepastnych i ustawnych bagażników. Producent oferował ten model z wieloma silnikami (od 1.4 do… 3.6 V6), ale radzimy z rezerwą podchodzić do TSI: „biorą” olej i często wymagają z tego powodu remontu. Lepiej rozejrzeć się za 2.0 TDI z udokumentowaną historią. Passat B7 przez długi czas trzymał ceny. Korektę wymusiło pojawienie się na rynku wtórnym pierwszych sztuk modelu B8, który właśnie przeszedł modernizację, co będzie oznaczało kolejne przeceny starszych aut.

Używany Volkswagen Passat B7 (2010-2014) dane techniczne

Volkswagen Passat B7 wymiary

Dł./szer./wys. 477/182/147 cm
Rozstaw osi 271 cm
Pojemność bagażnika 565 l (sedan), 605-1730 l (kombi)

Volkswagen Passat B7 silniki benzynowe

Silnik 1.4 TSI 1.8 TSI 2.0 TSI 3.6 FSI
Pojemność 1390 ccm 1798 ccm 1984 ccm 3597 ccm
Paliwo turbo benz. turbo benz. turbo benz. benz.
Maks. moc 122 KM 160 KM 211 KM 300 KM
Maks. moment 200 Nm 250 Nm 280 Nm 350 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h 10,3 s 8,5 s 7,6 s 5,5 s
Prędkość maks. 205 km/h 220 km/h 238 km/h 250 km/h
Śr. zużycie paliwa 6,4 l/100 km 7,1 l/100 km 8,1 l/100 km 9,3 l/100 km

 

Volkswagen Passat B7 silniki diesla

Silnik 1.6 TDI 2.0 TDI 2.0 TDI 2.0 TDI
Pojemność 1598 ccm 1968 ccm 1968 ccm 1968 ccm
Paliwo turbodiesel turbodiesel turbodiesel turbodiesel
Maks. moc 105 KM 140 KM 170 KM 177 KM
Maks. moment 250 Nm 320 Nm 350 Nm 380 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h 12,2 s 9,8 s 8,5 s 8,4 s
Prędkość maks. 198 km/h 211 km/h 227 km/h 227 km/h
Śr. zużycie paliwa 4,4 l/100 km 5,3 l/100 km 5,6 l/100 km 5,7 l/100 km

7 Używany Mercedes klasy C (W204) 
Lata produkcji: 2007-2014
Ceny: od 27 000 zł

Używany Mercedes klasy C - opinie
Trzecia generacja Klasy C jest bardzo udanym samochodem. To bardzo nowoczesne auto odznacza się trwałością, jakiej można by oczekiwać od Mercedesa.

Wielokrotnie zaznaczaliśmy, że modelem W204 Mercedes powrócił do konstruowania trwałych samochodów na lata. Klasa C ma szereg zalet: jest elegancka, ma trzy wersje nadwoziowe (sedan, kombi, coupe), plejadę niezłych silników pod maską i doskonałe zabezpieczenie antykorozyjnie. Polecamy rozejrzeć się za 2,1-litrowym dieslem (250 CDI) i benzyniakami z kompresorem (do 2010 r). Usterki? Raczej elektronika, m.in. awarie elektrycznej blokady kierownicy. W benzynowych silnikach V6 źródłem sporych wydatków może być rozciągnięty łańcuch rozrządu (w niektórych autach nie wytrzymał nawet 150 tys. km). Wymiana kosztuje blisko 3 tys. zł. W mocnych i agresywnie traktowanych wersjach zawodzą automatyczne skrzynie biegów. Co ważne, model nie zaskakuje nieprzewidzianymi awariami – wiele z nich mechanicy potrafią przewidzieć i podjąć odpowiednie środki zaradcze.

Mercedes klasy C (W204) dane techniczne

Mercedes klasy C (W204) wymiary

Dł./szer./wys. 459-460/177/141-146 cm
Rozstaw osi 276 cm
Pojemność bagażnika 475 l (sedan), 485-1500 l (kombi), 450 l (coupe)

Mercedes klasy C (W204) silniki benzynowe

Silnik 1.8 (180 K) 1.8 (200 K) 1.8 (250 CGI) 6.2 (C 63 AMG)
Pojemność 1796 ccm 1796 ccm 1796 ccm 6208 ccm
Paliwo kompr. benz. kompr. benz. kompr. benz. benz.
Maks. moc 156 KM 184 KM 204 KM 457 KM
Maks. moment 230 Nm 250 Nm 310 Nm 600 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h 9,5 s 8,6 s 7,3 s 4,5 s
Prędkość maks. 230 km/h 235 km/h 240 km/h 250 km/h
Śr. zużycie paliwa 6,8 l/100 km 7,6 l/100 km 7,2 l/100 km 13,4 l/100 km

Mercedes klasy C (W204) silniki diesla

Silnik 2.1 (200 CDI) 2.1 (250 CDI) 3.0 (300 CDI)
Pojemność 2143 ccm 2143 ccm 2987 ccm
Paliwo turbodiesel turbodiesel turbodiesel
Maks. moc 136 KM 204 KM 224 KM
Maks. moment 270 Nm 500 Nm 540 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h 10,4 s 7,6 s 6,4 s
Prędkość maks. 215 km/h 240 km/h 250 km/h
Śr. zużycie paliwa 5,7 l/100 km 6,1 l/100 km 7,2 l/100 km

 

6Używana Dacia Duster I
Lata produkcji: 2010-2018
Ceny: od 20 000 zł

Dacia Duster 2WD czy 4WD
Używana Dacia Duster, o ile jest w dobrym stanie, nie czeka długo na nabywcę. Trwa boom na SUV-y, a Duster jest relatywnie tani w zakupie i utrzymaniu, a do tego przestronny.

Mimo że Duster nie jest rynkowym debiutantem, a do tego został wyprodukowany przez budżetową markę, doskonale trzyma cenę. Duster jest ciekawie stylizowany, ma przestronne wnętrze i prostą konstrukcję, bazującą na elementach stosowanych w innych modelach Renault i Nissana. W rezultacie naprawy są proste i tanie. Kabina jest dosyć surowa. Bo najtańszym SUV-ie nikt chyba jednak nie oczekuje miękkich tworzyw. We wnętrzu sporo na lepsze zmienił przeprowadzony w 2013 r. facelifting – m.in. zmieniono konsolę środkową na bardziej ergonomiczną. Niestety nie dodano poziomej regulacji kolumny kierownicy, która ułatwiłaby zajęcie wygodnej pozycji za sterami Dustera. Warto szukać wersji z napędem na obie osie. Działa on sprawnie, a dzięki niskiej masie Duster 4WD, dużemu prześwitowi oraz krótkiej „jedynce” terenowa dzielność auta nie jest fikcją.

Używana Dacia Duster I dane techniczne

Dacia Duster I wymiary

Dł./szer./wys. 431/182/169 cm
Rozstaw osi 267 cm
Pojemność bagażnika 475-1636 l (2WD), 408-1570 l (4WD)

 

Dacia Duster I silniki benzynowe i diesle

Silnik 1.2 TCe
1.6 16V 1.6 SCe 1.5 dCi 1.5 dCi
Pojemność 1197 ccm 1598 ccm 1598 ccm 1461 ccm 1461 ccm
Paliwo turbo benz. benz. benz. turbodiesel turbodiesel
Maks. moc 125 KM 105 KM 114 KM 90 KM 107 KM
Maks. moment 205 Nm 148 Nm 156 Nm 200 Nm 240 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h 10,4 s 11,8 s 11,0 s 13,8 s 11,8 s
Prędkość maks. 175 km/h 165 km/h 170 km/h 156 km/h 171 km/h
Śr. zużycie paliwa 6,0 l/100 km 7,1 l/100 km 6,4 l/100 km 5,0 l/100 km 5,3 l/100 km

5 Używany Ford S-Max/Galaxy 
Lata produkcji: 2006-2015
Ceny: od 15 000 zł

Używany Ford Galaxy - opinie
Ford Galaxy, będący jednym z największych vanów na rynku, udowadnia że przestronność nadwozia może iść w parze z przyjemnością z prowadzenia.

Ford zaproponował klientom dużego vana w dwóch smakach. Potężny Galaxy wygodnie przewiezie komplet 7 pasażerów i nie prowadzi się jak autobus. Kto zwykle jeździ najwyżej z pięcioma osobami, może wybrać bardziej dynamicznie stylizowanego S-Maxa. Dobre własności jezdne od lat przekonują klientów do vanów Forda, zwłaszcza że samochód oferowano z mocnymi silnikami Volvo (2.5 T). To jednak rzadkość w ogłoszeniach, a przebierać można w dwulitrowych dieslach od koncernu PSA. Spalają więcej od konkurentów, ale biją ich na głowę niezawodnością. Nie polecamy popularnego diesla 1.8 TDCi od Forda. To już przestarzała i nieprzesadnie trwała konstrukcja (układ wtryskowy, dwumas), której głównym atutem jest brak DPF. Nowoczesnych silników benzynowych EcoBoost, ze względu na obecność bezpośredniego wtrysku, nie da się tanio wyposażyć w instalację LPG.

Ford S-Max/Galaxy (2006-2015) dane techniczne

Ford S-Max/Galaxy wymiary

Dł./szer./wys. 477-485/189/178 cm
Rozstaw osi 285 cm
Pojemność bagażnika 285-2325 l

Ford S-Max/Galaxy silniki benzynowe

Silnik 2.0 2.0 EcoBoost 2.3 2.5 T
Pojemność 1999 ccm 1999 ccm 2261 ccm 2521 ccm
Paliwo benz. turbo benz. benz. turbo benz.
Maks. moc 145 KM 203 KM 160 KM 225 KM
Maks. moment 185 Nm 300 Nm 208 Nm 320 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h 10,9 s 8,5 s 11,2 s 7,9 s
Prędkość maks. 197 km/h 221 km/h 192 km/h 230 km/h
Śr. zużycie paliwa 8,1 l/100 km 6,4 l/100 km 9,7 l/100 km 9,4 l/100 km

 

Ford S-Max/Galaxy silniki diesla

Silnik 1.8 TDCi 2.0 TDCi 2.0 TDCi 2.2 TDCi
Pojemność 1753 ccm 1997 ccm 1997 ccm 2179 ccm
Paliwo turbodiesel turbodiesel turbodiesel turbodiesel
Maks. moc 125 KM 115 KM 140 KM 175 KM
Maks. moment 320 Nm 300 Nm 320 Nm 400 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h 11,6 s 12,2 s 10,9 s 9,6 s
Prędkość maks. 187 km/h 182 km/h 191 km/h 208 km/h
Śr. zużycie paliwa 6,2 l/100 km 6,4 l/100 km 6,4 l/100 km 9,1 l/100 km

4 Używane Volvo V70 III 
Lata produkcji: 2007-2016
Ceny: od 18 000 zł

Używane Volvo V70 III - opinie
Używane V70 nie zachwyca już wyglądem. Za samochodem przemawia jednak bardzo przestronne i dobrze wykończone wnętrze oraz wysoki ogólny poziom trwałości. Należycie serwisowane V70 przejeżdżają ponad 0,5 mln km.

Długi i szeroki, ale w środku tego się nie odczuwa. To cena mocno zabudowanego wnętrza i ustosunkowania marki Volvo do bezpieczeństwa. Ciekawostkę znajdziemy w bagażniku: to podłoga podnoszona na teleskopach. Auto doskonale wyciszono, dlatego przyjemnością jest pokonywanie nim kilometrów na autostradzie. W silnikach można się pogubić: było ich 32, niektóre miały identyczną pojemność, a różniły się liczbą cylindrów, np. 2.0d (do 2010 r. 4 cylindry, potem 5). Turbodoładowaną jednostkę 1.6 skonstruował Ford – nieźle radzi sobie z wielkim kombi. Gorzej z dieslami serii Drive. To propozycja wyłącznie dla ceniących niskie zużycie paliwa. W używanych autach trzeba sprawdzić działanie adaptacyjnego zawieszenia Four-C. Za regenerację jednego amortyzatora trzeba zapłacić 550 zł.

Używane Volvo V70 III (2007-2016) dane techniczne

Volvo V70 III wymiary

Dł./szer./wys. 482/186/155 cm
Rozstaw osi 282 cm
Pojemność bagażnika 575-1600 l

Volvo V70 III silniki benzynowe

Silnik 1.6 T 2.0 2.0 T 2.5 T 2.9 T6 3.2
Pojemność 1595 ccm 1999 ccm 1999 ccm 2521 ccm 2953 ccm 3192 ccm
Paliwo turbo benz. benz. turbo benz. turbo benz. biturbo benz. benz.
Maks. moc 180 KM 145 KM 203 KM 200 KM 285 KM 243 KM
Maks. moment 270 Nm 190 Nm 320 Nm 300 Nm 400 Nm 320 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h 8,7 s 11,3 s 8,3 s 8,1 s 7,2 s 8,4 s
Prędkość maks. 215 km/h 200 km/h 230 km/h 230 km/h 245 km/h 235 km/h
Śr. zużycie paliwa 7,2 l/100 km 8,6 l/100 km 8,1 l/100 km 9,5 l/100 km 11,3 l/100 km 9,2 l/100 km

Volvo V70 III  silniki diesla

Silnik 1.6 D 2.0 D 2.0 D (R5) 2.4 D 2.4 D
Pojemność 1560 ccm 1998 ccm 1984 ccm 2400 ccm 2400 ccm
Paliwo turbodiesel turbodiesel turbodiesel turbodiesel turbodiesel
Maks. moc 109 KM 136 KM 163 KM 163 KM 185 KM
Maks. moment 240 Nm 320 Nm 400 Nm 340 Nm 400 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h 13,5 s 11,4 s 9,9 s 9,9 s 8,9 s
Prędkość maks. 185 km/h 195 km/h 210 km/h 210 km/h 225 km/h
Śr. zużycie paliwa 4,9 l/100 km 5,9 l/100 km 5,5 l/100 km 6,7 l/100 km 6,7 l/100 km

3 Używany Volkswagen Golf VII
Lata produkcji: od 2012 r.
Ceny: od 28 000 zł

Używany VW Golf VII - opinie
Ceny Golfa VII startują z pułapu 28 tys. zł. By cieszyć się bezwypadkowym egzemplarzem z rozsądnym przebiegiem trzeba jednak wydać grubo ponad 40 tys. zł.

Co prawda jest modelem popularnej marki, jednak rozwiązaniami technicznymi, dopracowaniem szczegółów czy jakością wykończenia używany Golf VII stoi blisko samochodów premium. Wciąż jest bardzo drogi, ale nie będą to pieniądze wyrzucone w błoto. Ewentualna odsprzedaż zadbanego auta za znaczne pieniądze również będzie łatwa i szybka. Bliźniakiem Golfa VII jest jeszcze droższe Audi A3, które test długodystansowy tygodnika „Motor”  zdało celująco i świetnie sprawowało się do przebiegu 100 tys. km. Wiadomo już, że Golf VII czy Audi A3 nie sprawiają problemów także przy 2-3 krotnie wyższych przebiegach. Dotyczy to nawet bazowych wersji 1.2 TSI. Oba modele mają już dopracowane silniki TSI nowej generacji, które nie biorą oleju (lub znacznie mniej niż starsze jednostki). Godny polecenia jest też dwulitrowy diesel. Skrzynie DSG są świetne, ale przy przebiegach powyżej 250 tys. km mogą wymagać już drogiego serwisu.

Używany Volkswagen Golf VII (od 2012 r.) dane techniczne

Volkswagen Golf VII wymiary

Dł./szer./wys.
426-458/179-180/147-152 cm
Rozstaw osi
262-263 cm
Pojemność bagażnika
Pojemność bagażnika: htb 380-1270 l, kmb 605-1620 l

Volkswagen Golf VII silniki benzynowe

Silnik 1.2 TSI 1.4 TSI 1.8 TSI 2.0 TSI
Pojemność 1197 ccm 1395 ccm 1984 ccm 1984 ccm
Paliwo turbo benz. turbo benz. turbo benz. turbo benz.
Maks. moc 105 KM 122 KM 180 KM 220 KM
Maks. moment 175 Nm 200 Nm 280 Nm 350 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h 10,2 s 9,3 s 7,8 s 6,5 s
Prędkość maks. 192 km/h 203 km/h 217 km/h 246 km/h
Śr. zużycie paliwa 4,8 l/100 km 5,0 l/100 km 6,5 l/100 km 6,4 l/100 km

 

Volkswagen Golf VII silniki diesla

Silnik 1.6 TDI 1.6 TDI 2.0 TDI 2.0 TDI
Pojemność 1598 ccm 1598 ccm 1968 ccm 1968 ccm
Paliwo turbodiesel turbodiesel turbodiesel turbodiesel
Maks. moc 105 KM 110 KM 150 KM 184 KM
Maks. moment 250 Nm 250 Nm 340 Nm 380 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h 10,5 s 10,5 s 8,6 s 7,5 s
Prędkość maks. 192 km/h 200 km/h 216 km/h 230 km/h
Śr. zużycie paliwa 3,8 l/100 km 3,9 l/100 km 4,1 l/100 km 4,2 l/100 km

2 Używany Citroen C5 II
Lata produkcji: 2008-2017
Ceny: od 16 000 zł

Używany Citroen C5 II - opinie
Citroenowi C5 nie brakuje elegancji. Dla wielu osób zaskoczeniem może być standard wykończenia i wyposażenia wnętrza. Auto nie wypada blado na tle niemieckich konkurentów, a deklasuje azjatyckich.

Citroen produkował „C5-tkę” przez 9 lat i skończył dopiero w 2017 roku. Nic dziwnego: ten model wyjątkowo udał się francuskiemu producentowi i tylko znaczek na masce powoduje, że jest sporo tańszy od niemieckich rywali. To dobra wiadomość dla zainteresowanych kupnem, bo za podobną kwotę kupi się Citroena młodszego o kilka lat. C5 może mieć tradycyjne zawieszenie lub hydropneumatyczne. Nie należy się bać tego ostatniego, bo ewentualna wymiana sfer nie jest droga. Dobrze jest przyjrzeć się układowi pod kątem wycieków. Najlepszy silnik? 163-konny 2.0 HDi, ewentualnie 2.2/204 KM. Dla preferujących benzynę odradzamy problematycznego 1.6 THP na rzecz niezłego 2.0 z początku produkcji.

Używany Citroen C5 II (2008-2017) dane techniczne

Citroen C5 II wymiary

Dł./szer./wys. 478-483/186/145 cm
Rozstaw osi 282 cm
Pojemność bagażnika 467 l (sedan), 533-1490 l (kombi)

 

Citroen C5 II silniki benzynowe

Silnik 1.6 THP 1.8 16V 2.0 16V 2.9 V6
Pojemność 1598 ccm 1749 ccm 1997 ccm 2946 ccm
Paliwo turbo benz. benz. benz. benz.
Maks. moc 156 KM 127 KM 143 KM 215 KM
Maks. moment 240 Nm 170 Nm 200 Nm 290 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h 9,5 s 12,2 s 10,7 s 10,0 s
Prędkość maks. 210 km/h 200 km/h 205 km/h 224 km/h
Śr. zużycie paliwa 6,7 l/100 km 7,9 l/100 km 8,9 l/100 km 10,5 l/100 km

 

Citroen C5 II silniki diesla

Silnik 1.6 HDi 2.0 HDi 2.2 HDi 2.7 HDi
Pojemność 1560 ccm 1997 ccm 2179 ccm 2720 ccm
Paliwo turbodiesel turbodiesel turbodiesel turbodiesel
Maks. moc 110 KM 138 KM 173 KM 208 KM
Maks. moment 260 Nm 340 Nm 370 Nm 440 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h 13,4 s 11,6 s 10,0 s 9,6 s
Prędkość maks. 191 km/h 204 km/h 219 km/h 224 km/h
Śr. zużycie paliwa 5,6 l/100 km 6,0 l/100 km 6,6 l/100 km 8,4 l/100 km

1Używana Toyota Prius III 
Lata produkcji: 2009-2015
Ceny: od 23 000 zł

Toyota Prius III
Hałas silnika to jedyny zarzut, jaki Priusowi postawili jego właściciele. Auto jest bezawaryjne i naprawdę oszczędne.

Fakt, że to samochód hybrydowy, nie powinien odstraszać, a wręcz przyciągać. Większość potencjalnych kupców boi się, hybryd nie da się nigdzie naprawić. Tymczasem powstaje coraz więcej warsztatów specjalizujących się w tego typu autach i oferujących swoje usługi znacznie taniej niż w ASO. Trzeba jednak mieć na względzie, że Priusem będziemy tam jeździć bardzo rzadko. Akumulatory i zespół napędowy wytrzymują naprawdę duże przebiegi, podobnie bezstopniowa przekładnia planetarna CVT. Do wyboru tylko jeden 1,8-litrowy silnik. Przy niskich prędkościach wspomaga go elektryczny, dzięki czemu Prius pali tyle samo w mieście, co i w trasie.

Używana Toyota Prius III (2009-2015) – dane techniczne

Toyota Prius III wymiary

Dł./szer./wys. 446/175/149 cm
Rozstaw osi 270 cm
Pojemność bagażnika 445 l

Toyota Prius III silniki

Silnik 1.8 Hybrid
Pojemność 1798 ccm
Paliwo benz. + elektr.
Maks. moc 136 KM
Maks. moment 142+207 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h 10,4 s
Prędkość maks. 180 km/h
Śr. zużycie paliwa 5,9 l/100 km

 

Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU

12 KOMENTARZE

  1. Fajny ranking, jednak i tak uważam, że wszystko zależy od tego jak było eksploatowane auto. Ja szukałem auta z jak najmniejszym licznikiem, najlepszym silnikiem i najpiękniejszym wyglądzie. Interesowały mnie też auta w kolorze czerwonym. Swój ideał znalazłem w Bawaria Motors w Katowicach. I to w rozsądnej cenie.

  2. VW jest niestety mocno przereklamowany, tsi latem potrafił wciągnąć 4 litry oleju na 10tys km, a dsg zaczęła szwankowac poniżej 200 tys przebiegu. Wg mechaników to jest normalne..

    • w pelni sie zgadzam VW to samochod przereklamowany i nikt nie chce sie przyznac ze to chlam ja oobiscie mam passata i to auto spedza wiecej czasu w serwisie niz na drodze psuje sie wszystko od elektryki po silnik hamulec i zawieszenie to moj pierwszy niemiecki samochod i napewno ostatni a mialem wszystkich 17,a najmilej wspominam Forda Scorpio 2l.

  3. VV Golf to jest cacko, wykończenie super , silnik cichutko pracuje, mało pali, nic w aucie nie trzeszczy, nie stuka i nie łomocze , jak w innych markach, porzadne auto , niemieckie wykonanie

  4. Niemieckie wykonanie piszesz… było kiedyś. Dzisiaj wszystko jest robione pomimo dostępnej techniki znacznie mniej trwale. A to że we wnętrzu nic nie trzeszczy to kwestia czasu 🙂 Silniki pracują cicho to fakt aż w pewnym momencie zupełnie przestają być słyszalne bo po prostu ulegają za często awariom. tu wystarczy sobie popatrzeć na opinie silników TSI lub TFSI https://www.forumsamochodowe.pl/silnik-tfsi-3-generacji-ea888-gen-3-vt110195.htm i kiedy częściowo zostały poprawione problemy bo nie wyeliminowano ich do końca.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

NEWSY
Polecane
Wybór redakcji