Rynek samochodów używanych można podzielić na trzymające cenę pewniaki oraz modele niedoceniane, które oferują wiele za rozsądne pieniądze. Prezentujemy 10 aut z drugiej ręki, którymi warto zainteresować się w 2019 roku.

Każdy rok odciska piętno na używanych samochodach. Wzrastają przebiegi, rośnie ryzyko awarii. Po przekroczeniu pewnej granicy (np. 3-5 lat) przeważnie wygasają pakiety gwarancyjne i kończą umowy leasingowe, dlatego na portalach aukcyjnych pojawia się coraz więcej ofert danych modeli. Wtedy maleją też ceny i w rezultacie wzrasta zainteresowanie potencjalnych kupców. Ponowny spadek wartości następuje po 7-10 latach obecności modelu na rynku, kiedy przeprowadzane są faceliftingi lub następuje wprowadzenie kolejnej generacji auta – starsza traci prestiż auta wciąż produkowanego.

Jeśli dany model samochodu oferuje korzystną relację ceny do funkcjonalności i kosztów utrzymania, staje się hitem rynku wtórnego. Na celowniku kupujących przeważnie są auta marek premium, popularne, wciąż produkowane modele lub samochody, które właśnie doczekały się następcy. Wraz z upływem lat auta co prawda tanieją, ale ciężej znaleźć dobry egzemplarz wśród gąszczu napływający rozbitków.

Redakcja poleca: Najlepsze 10-letnie używane samochody kompaktowe (z rocznika 2008) według ADAC

Poniżej prezentujemy subiektywne zestawienie 10 najlepszych aut używanych. Względem analogicznego rankingu z ubiegłego roku (dostępnego w wersji video) zaszło kilka zmian. Na naszej liście rekomendacji pojawiła się coraz bardziej poszukiwana Dacia Duster, wreszcie dostępne za akceptowalne pieniądze Volkswageny Golf VII i Passat B7, a na pierwsze miejsce wskoczyła używana Toyota Prius – ceniona przez klientów indywidualnych ze względu na trwałość i niskie zużycie paliwa, a poszukiwania również przez taksówkarzy, którzy odkryli, że przestronnego Priusa można wyposażyć w instalację LPG i jeździć nim niemal za darmo.  Wszystkie prezentowane auta są na tyle świeże, że bezwypadkowe i regularnie serwisowane egzemplarze nie powinny sprawiać poważniejszych problemów eksploatacyjnych. Oczywiście nie mówimy tu o wszystkich wersjach silnikowych – zaznaczamy też, których unikać.

10

Używana Skoda Octavia II 
Lata produkcji: 2004-2013
Ceny: od 10 000 zł

13. Skoda Octavia II (159 tys. km)
Używana Skoda Octavia II trzyma cenę ze względu na funkcjonalne i przestronne nadwozie oraz niskie koszty utrzymania. Najtańsze auta wymagają jednak napraw.

Kompaktowa Skoda najlepszy czas zaczyna mieć już za sobą. Stan techniczny wielu używanych Octavii II pozostawia coraz więcej do życzenia. Model jest jednak lubiany i poszukiwany. Octavia jest bowiem relatywnie tania w utrzymaniu, a do tego niepokonana w klasie pod względem funkcjonalności. Bagażniki obu wersji nadwoziowych to absolutna czołówka – są pojemne, ustawne, dobrze wykończone i pełne praktycznych rozwiązań. Niestety, jakością materiałów Skoda ustępuje Volkswagenowi. Dzieli z nim natomiast silniki. Dla „świętego spokoju” warto poszukać wolnossącego 1.6 MPI, nawet z instalacją LPG (choć lepszym wyborem jest znalezienie auta bez „gazu” i zamontowanie go we własnym zakresie). Nie polecamy jednostek TSI. Potrafią spalać bardzo duże ilości oleju – powoduje to zanieczyszczania wnętrza silnika oraz jego osprzętu szkodliwymi osadami. Optymalnym wyborem będzie 1.6 TDI lub 2.0 TDI z common rail.

Używana Skoda Octavia II (2004-2013) – dane techniczne

Skoda Octavia II – wymiary

Dł./szer./wys.457-458/177-179/145-153 cm
Rozstaw osi258 cm
Pojemność bagażnika585-1420 l (liftback), 605-1620 l (kombi)

Skoda Octavia II silniki benzynowe

Silnik1.4 16V1.4 TSI1.61.8 TSI2.0 FSI2.0 TFSI
Pojemność1390 ccm1390 ccm1595 ccm1798 ccm1984 ccm1984 ccm
Paliwobenz.turbo benz.benz.turbo benz.benz.turbo benz.
Maks. moc80 KM122 KM102 KM160 KM150 KM200 KM
Maks. moment132 Nm200 Nm148 Nm250 Nm200 Nm280 Nm
Przysp. 0-100 km/h15,5 s9,7 s12,3 s8,1 s10,1 s7,3 s
Prędkość maks.170 km/h203 km/h190 km/h223 km/h210 km/h240 km/h
Śr. zużycie paliwa7,0 l/100 km7,2 l/100 km7,2 l/100 km7,4 l/100 km8,3 l/100 km7,9 l/100 km

 

Skoda Octavia II silniki diesla

Silnik1.6 TDI1.9 TDI2.0 TDI2.0 TDI
Pojemność1598 ccm1896 cm1968 ccm1968 ccm
Paliwoturbodieselturbodieselturbodieselturbodiesel
Maks. moc105 KM105 KM140 KM170 KM
Maks. moment250 Nm250 Nm320 Nm350 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h11,8 s11,8 s9,6 s8,5 s
Prędkość maks.195 km/h192 km/h208 km/h225 km/h
Śr. zużycie paliwa4,5 l/100 km5,5 l/100 km5,7 l/100 km5,7 l/100 km

9 Używana Alfa Romeo Giulietta 
Lata produkcji: od 2010 r.
Ceny: od 22 000 zł

Alfa Romeo GiuliettaAlfa Romeo w końcu stworzyła samochód godny polecenia. Używania Giulietta wciąż świetnie wygląda, daje wiele przyjemności z jazdy i w zasadzie nie ma wersji, którą można by odradzić. Właściwie bezawaryjne są benzyniaki 1.4 Turbo Benzina. W odmianach 1.4 MultiAir, szczególnie z początku produkcji, potrafi zawieźć moduł systemu MultiAir. Można go jednak próbować regenerować (nowy kosztuje blisko 3 tys. zł, element poprawiono w 2012 r.). Pewnym wyborem są trwałe i oszczędne diesle 1.6/2.0 JTDM. Jednostki doskonale współpracują z zautomatyzowaną skrzynią TCT i są naprawdę żwawe. Psują się drobnostki elektroniczne, np. tylna wycieraczka czasami nie działa. Nietrwałe łączniki stabilizatora nie mają większego wpływu na koszty eksploatacji. Wiele części występuje w formie zamienników.

Używana Alfa Romeo Giulietta (od 2010 r.) dane techniczne

Alfa Romeo Giulietta wymiary

Dł./szer./wys.435/180/147 cm
Rozstaw osi264 cm
Pojemność bagażnika350-1045 l

Alfa Romeo Giulietta silniki benzynowe

Silnik1.4 TB1.4 TB1.4 TB MultiAir1.7 Turbo Benzina
Pojemność1368 ccm1368 ccm1368 ccm1742 ccm
Paliwoturbo benz.turbo benz.turbo benz.turbo benz.
Maks. moc105 KM120 KM170 KM235 KM
Maks. moment206 Nm206 Nm230 Nm340 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h10,6 s9,4 s8,2 s6,8 s
Prędkość maks.186 km/h195 km/h210 km/h242 km/h
Śr. zużycie paliwa6,4 l/100 km6,4 l/100 km5,7 l/100 km7,6 l/100 km

Alfa Romeo Giulietta silniki diesla

Silnik1.6 MultiJet2.0 MultiJet2.0 MultiJet
Pojemność1598 ccm1968 ccm1968 ccm
Paliwoturbodieselturbodieselturbodiesel
Maks. moc105 KM140 KM170 KM
Maks. moment280 Nm320 Nm320 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h11,3 s9,0 s8,0 s
Prędkość maks.185 km/h205 km/h218 km/h
Śr. zużycie paliwa4,4 l/100 km4,5 l/100 km4,7 l/100 km

8 Używany Volkswagen Passat B7
Lata produkcji: 2010-2014
Ceny: od 25 000 zł

Volkswagen Passat B7
Passat B7 nie wygląda przesadnie nowocześnie, ale ma bardzo starannie wykończone wnętrze, bogate wyposażenie i solidną mechanikę – rozwiązano większość mankamentów trapiących Passata B6.

Gdyby nie Skoda Superb, Passat B7 mógłby poszczyć się najbardziej przestronnym wnętrzem w klasie średniej. Na tym nie kończą się zalety jego kabiny. Została ona wykonana ze świetnych materiałów oraz solidnie spasowana i zmontowana. Nie oszczędzano nawet na wykończeniu przepastnych i ustawnych bagażników. Producent oferował ten model z wieloma silnikami (od 1.4 do… 3.6 V6), ale radzimy z rezerwą podchodzić do TSI: „biorą” olej i często wymagają z tego powodu remontu. Lepiej rozejrzeć się za 2.0 TDI z udokumentowaną historią. Passat B7 przez długi czas trzymał ceny. Korektę wymusiło pojawienie się na rynku wtórnym pierwszych sztuk modelu B8, który właśnie przeszedł modernizację, co będzie oznaczało kolejne przeceny starszych aut.

Używany Volkswagen Passat B7 (2010-2014) dane techniczne

Volkswagen Passat B7 wymiary

Dł./szer./wys.477/182/147 cm
Rozstaw osi271 cm
Pojemność bagażnika565 l (sedan), 605-1730 l (kombi)

Volkswagen Passat B7 silniki benzynowe

Silnik1.4 TSI1.8 TSI2.0 TSI3.6 FSI
Pojemność1390 ccm1798 ccm1984 ccm3597 ccm
Paliwoturbo benz.turbo benz.turbo benz.benz.
Maks. moc122 KM160 KM211 KM300 KM
Maks. moment200 Nm250 Nm280 Nm350 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h10,3 s8,5 s7,6 s5,5 s
Prędkość maks.205 km/h220 km/h238 km/h250 km/h
Śr. zużycie paliwa6,4 l/100 km7,1 l/100 km8,1 l/100 km9,3 l/100 km

 

Volkswagen Passat B7 silniki diesla

Silnik1.6 TDI2.0 TDI2.0 TDI2.0 TDI
Pojemność1598 ccm1968 ccm1968 ccm1968 ccm
Paliwoturbodieselturbodieselturbodieselturbodiesel
Maks. moc105 KM140 KM170 KM177 KM
Maks. moment250 Nm320 Nm350 Nm380 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h12,2 s9,8 s8,5 s8,4 s
Prędkość maks.198 km/h211 km/h227 km/h227 km/h
Śr. zużycie paliwa4,4 l/100 km5,3 l/100 km5,6 l/100 km5,7 l/100 km

7 Używany Mercedes klasy C (W204) 
Lata produkcji: 2007-2014
Ceny: od 27 000 zł

Używany Mercedes klasy C - opinie
Trzecia generacja Klasy C jest bardzo udanym samochodem. To bardzo nowoczesne auto odznacza się trwałością, jakiej można by oczekiwać od Mercedesa.

Wielokrotnie zaznaczaliśmy, że modelem W204 Mercedes powrócił do konstruowania trwałych samochodów na lata. Klasa C ma szereg zalet: jest elegancka, ma trzy wersje nadwoziowe (sedan, kombi, coupe), plejadę niezłych silników pod maską i doskonałe zabezpieczenie antykorozyjnie. Polecamy rozejrzeć się za 2,1-litrowym dieslem (250 CDI) i benzyniakami z kompresorem (do 2010 r). Usterki? Raczej elektronika, m.in. awarie elektrycznej blokady kierownicy. W benzynowych silnikach V6 źródłem sporych wydatków może być rozciągnięty łańcuch rozrządu (w niektórych autach nie wytrzymał nawet 150 tys. km). Wymiana kosztuje blisko 3 tys. zł. W mocnych i agresywnie traktowanych wersjach zawodzą automatyczne skrzynie biegów. Co ważne, model nie zaskakuje nieprzewidzianymi awariami – wiele z nich mechanicy potrafią przewidzieć i podjąć odpowiednie środki zaradcze.

Mercedes klasy C (W204) dane techniczne

Mercedes klasy C (W204) wymiary

Dł./szer./wys.459-460/177/141-146 cm
Rozstaw osi276 cm
Pojemność bagażnika475 l (sedan), 485-1500 l (kombi), 450 l (coupe)

Mercedes klasy C (W204) silniki benzynowe

Silnik1.8 (180 K)1.8 (200 K)1.8 (250 CGI)6.2 (C 63 AMG)
Pojemność1796 ccm1796 ccm1796 ccm6208 ccm
Paliwokompr. benz.kompr. benz.kompr. benz.benz.
Maks. moc156 KM184 KM204 KM457 KM
Maks. moment230 Nm250 Nm310 Nm600 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h9,5 s8,6 s7,3 s4,5 s
Prędkość maks.230 km/h235 km/h240 km/h250 km/h
Śr. zużycie paliwa6,8 l/100 km7,6 l/100 km7,2 l/100 km13,4 l/100 km

Mercedes klasy C (W204) silniki diesla

Silnik2.1 (200 CDI)2.1 (250 CDI)3.0 (300 CDI)
Pojemność2143 ccm2143 ccm2987 ccm
Paliwoturbodieselturbodieselturbodiesel
Maks. moc136 KM204 KM224 KM
Maks. moment270 Nm500 Nm540 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h10,4 s7,6 s6,4 s
Prędkość maks.215 km/h240 km/h250 km/h
Śr. zużycie paliwa5,7 l/100 km6,1 l/100 km7,2 l/100 km

 

6Używana Dacia Duster I
Lata produkcji: 2010-2018
Ceny: od 20 000 zł

Dacia Duster 2WD czy 4WD
Używana Dacia Duster, o ile jest w dobrym stanie, nie czeka długo na nabywcę. Trwa boom na SUV-y, a Duster jest relatywnie tani w zakupie i utrzymaniu, a do tego przestronny.

Mimo że Duster nie jest rynkowym debiutantem, a do tego został wyprodukowany przez budżetową markę, doskonale trzyma cenę. Duster jest ciekawie stylizowany, ma przestronne wnętrze i prostą konstrukcję, bazującą na elementach stosowanych w innych modelach Renault i Nissana. W rezultacie naprawy są proste i tanie. Kabina jest dosyć surowa. Bo najtańszym SUV-ie nikt chyba jednak nie oczekuje miękkich tworzyw. We wnętrzu sporo na lepsze zmienił przeprowadzony w 2013 r. facelifting – m.in. zmieniono konsolę środkową na bardziej ergonomiczną. Niestety nie dodano poziomej regulacji kolumny kierownicy, która ułatwiłaby zajęcie wygodnej pozycji za sterami Dustera. Warto szukać wersji z napędem na obie osie. Działa on sprawnie, a dzięki niskiej masie Duster 4WD, dużemu prześwitowi oraz krótkiej „jedynce” terenowa dzielność auta nie jest fikcją.

Używana Dacia Duster I dane techniczne

Dacia Duster I wymiary

Dł./szer./wys.431/182/169 cm
Rozstaw osi267 cm
Pojemność bagażnika475-1636 l (2WD), 408-1570 l (4WD)

 

Dacia Duster I silniki benzynowe i diesle

Silnik1.2 TCe
1.6 16V1.6 SCe1.5 dCi1.5 dCi
Pojemność1197 ccm1598 ccm1598 ccm1461 ccm1461 ccm
Paliwoturbo benz.benz.benz.turbodieselturbodiesel
Maks. moc125 KM105 KM114 KM90 KM107 KM
Maks. moment205 Nm148 Nm156 Nm200 Nm240 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h10,4 s11,8 s11,0 s13,8 s11,8 s
Prędkość maks.175 km/h165 km/h170 km/h156 km/h171 km/h
Śr. zużycie paliwa6,0 l/100 km7,1 l/100 km6,4 l/100 km5,0 l/100 km5,3 l/100 km

5 Używany Ford S-Max/Galaxy 
Lata produkcji: 2006-2015
Ceny: od 15 000 zł

Używany Ford Galaxy - opinie
Ford Galaxy, będący jednym z największych vanów na rynku, udowadnia że przestronność nadwozia może iść w parze z przyjemnością z prowadzenia.

Ford zaproponował klientom dużego vana w dwóch smakach. Potężny Galaxy wygodnie przewiezie komplet 7 pasażerów i nie prowadzi się jak autobus. Kto zwykle jeździ najwyżej z pięcioma osobami, może wybrać bardziej dynamicznie stylizowanego S-Maxa. Dobre własności jezdne od lat przekonują klientów do vanów Forda, zwłaszcza że samochód oferowano z mocnymi silnikami Volvo (2.5 T). To jednak rzadkość w ogłoszeniach, a przebierać można w dwulitrowych dieslach od koncernu PSA. Spalają więcej od konkurentów, ale biją ich na głowę niezawodnością. Nie polecamy popularnego diesla 1.8 TDCi od Forda. To już przestarzała i nieprzesadnie trwała konstrukcja (układ wtryskowy, dwumas), której głównym atutem jest brak DPF. Nowoczesnych silników benzynowych EcoBoost, ze względu na obecność bezpośredniego wtrysku, nie da się tanio wyposażyć w instalację LPG.

Ford S-Max/Galaxy (2006-2015) dane techniczne

Ford S-Max/Galaxy wymiary

Dł./szer./wys.477-485/189/178 cm
Rozstaw osi285 cm
Pojemność bagażnika285-2325 l

Ford S-Max/Galaxy silniki benzynowe

Silnik2.02.0 EcoBoost2.32.5 T
Pojemność1999 ccm1999 ccm2261 ccm2521 ccm
Paliwobenz.turbo benz.benz.turbo benz.
Maks. moc145 KM203 KM160 KM225 KM
Maks. moment185 Nm300 Nm208 Nm320 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h10,9 s8,5 s11,2 s7,9 s
Prędkość maks.197 km/h221 km/h192 km/h230 km/h
Śr. zużycie paliwa8,1 l/100 km6,4 l/100 km9,7 l/100 km9,4 l/100 km

 

Ford S-Max/Galaxy silniki diesla

Silnik1.8 TDCi2.0 TDCi2.0 TDCi2.2 TDCi
Pojemność1753 ccm1997 ccm1997 ccm2179 ccm
Paliwoturbodieselturbodieselturbodieselturbodiesel
Maks. moc125 KM115 KM140 KM175 KM
Maks. moment320 Nm300 Nm320 Nm400 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h11,6 s12,2 s10,9 s9,6 s
Prędkość maks.187 km/h182 km/h191 km/h208 km/h
Śr. zużycie paliwa6,2 l/100 km6,4 l/100 km6,4 l/100 km9,1 l/100 km

4 Używane Volvo V70 III 
Lata produkcji: 2007-2016
Ceny: od 18 000 zł

Używane Volvo V70 III - opinie
Używane V70 nie zachwyca już wyglądem. Za samochodem przemawia jednak bardzo przestronne i dobrze wykończone wnętrze oraz wysoki ogólny poziom trwałości. Należycie serwisowane V70 przejeżdżają ponad 0,5 mln km.

Długi i szeroki, ale w środku tego się nie odczuwa. To cena mocno zabudowanego wnętrza i ustosunkowania marki Volvo do bezpieczeństwa. Ciekawostkę znajdziemy w bagażniku: to podłoga podnoszona na teleskopach. Auto doskonale wyciszono, dlatego przyjemnością jest pokonywanie nim kilometrów na autostradzie. W silnikach można się pogubić: było ich 32, niektóre miały identyczną pojemność, a różniły się liczbą cylindrów, np. 2.0d (do 2010 r. 4 cylindry, potem 5). Turbodoładowaną jednostkę 1.6 skonstruował Ford – nieźle radzi sobie z wielkim kombi. Gorzej z dieslami serii Drive. To propozycja wyłącznie dla ceniących niskie zużycie paliwa. W używanych autach trzeba sprawdzić działanie adaptacyjnego zawieszenia Four-C. Za regenerację jednego amortyzatora trzeba zapłacić 550 zł.

Używane Volvo V70 III (2007-2016) dane techniczne

Volvo V70 III wymiary

Dł./szer./wys.482/186/155 cm
Rozstaw osi282 cm
Pojemność bagażnika575-1600 l

Volvo V70 III silniki benzynowe

Silnik1.6 T2.02.0 T2.5 T2.9 T63.2
Pojemność1595 ccm1999 ccm1999 ccm2521 ccm2953 ccm3192 ccm
Paliwoturbo benz.benz.turbo benz.turbo benz.biturbo benz.benz.
Maks. moc180 KM145 KM203 KM200 KM285 KM243 KM
Maks. moment270 Nm190 Nm320 Nm300 Nm400 Nm320 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h8,7 s11,3 s8,3 s8,1 s7,2 s8,4 s
Prędkość maks.215 km/h200 km/h230 km/h230 km/h245 km/h235 km/h
Śr. zużycie paliwa7,2 l/100 km8,6 l/100 km8,1 l/100 km9,5 l/100 km11,3 l/100 km9,2 l/100 km

Volvo V70 III  silniki diesla

Silnik1.6 D2.0 D2.0 D (R5)2.4 D2.4 D
Pojemność1560 ccm1998 ccm1984 ccm2400 ccm2400 ccm
Paliwoturbodieselturbodieselturbodieselturbodieselturbodiesel
Maks. moc109 KM136 KM163 KM163 KM185 KM
Maks. moment240 Nm320 Nm400 Nm340 Nm400 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h13,5 s11,4 s9,9 s9,9 s8,9 s
Prędkość maks.185 km/h195 km/h210 km/h210 km/h225 km/h
Śr. zużycie paliwa4,9 l/100 km5,9 l/100 km5,5 l/100 km6,7 l/100 km6,7 l/100 km

3 Używany Volkswagen Golf VII
Lata produkcji: od 2012 r.
Ceny: od 28 000 zł

Używany VW Golf VII - opinie
Ceny Golfa VII startują z pułapu 28 tys. zł. By cieszyć się bezwypadkowym egzemplarzem z rozsądnym przebiegiem trzeba jednak wydać grubo ponad 40 tys. zł.

Co prawda jest modelem popularnej marki, jednak rozwiązaniami technicznymi, dopracowaniem szczegółów czy jakością wykończenia używany Golf VII stoi blisko samochodów premium. Wciąż jest bardzo drogi, ale nie będą to pieniądze wyrzucone w błoto. Ewentualna odsprzedaż zadbanego auta za znaczne pieniądze również będzie łatwa i szybka. Bliźniakiem Golfa VII jest jeszcze droższe Audi A3, które test długodystansowy tygodnika „Motor”  zdało celująco i świetnie sprawowało się do przebiegu 100 tys. km. Wiadomo już, że Golf VII czy Audi A3 nie sprawiają problemów także przy 2-3 krotnie wyższych przebiegach. Dotyczy to nawet bazowych wersji 1.2 TSI. Oba modele mają już dopracowane silniki TSI nowej generacji, które nie biorą oleju (lub znacznie mniej niż starsze jednostki). Godny polecenia jest też dwulitrowy diesel. Skrzynie DSG są świetne, ale przy przebiegach powyżej 250 tys. km mogą wymagać już drogiego serwisu.

Używany Volkswagen Golf VII (od 2012 r.) dane techniczne

Volkswagen Golf VII wymiary

Dł./szer./wys.
426-458/179-180/147-152 cm
Rozstaw osi
262-263 cm
Pojemność bagażnika
Pojemność bagażnika: htb 380-1270 l, kmb 605-1620 l

Volkswagen Golf VII silniki benzynowe

Silnik1.2 TSI1.4 TSI1.8 TSI2.0 TSI
Pojemność1197 ccm1395 ccm1984 ccm1984 ccm
Paliwoturbo benz.turbo benz.turbo benz.turbo benz.
Maks. moc105 KM122 KM180 KM220 KM
Maks. moment175 Nm200 Nm280 Nm350 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h10,2 s9,3 s7,8 s6,5 s
Prędkość maks.192 km/h203 km/h217 km/h246 km/h
Śr. zużycie paliwa4,8 l/100 km5,0 l/100 km6,5 l/100 km6,4 l/100 km

 

Volkswagen Golf VII silniki diesla

Silnik1.6 TDI1.6 TDI2.0 TDI2.0 TDI
Pojemność1598 ccm1598 ccm1968 ccm1968 ccm
Paliwoturbodieselturbodieselturbodieselturbodiesel
Maks. moc105 KM110 KM150 KM184 KM
Maks. moment250 Nm250 Nm340 Nm380 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h10,5 s10,5 s8,6 s7,5 s
Prędkość maks.192 km/h200 km/h216 km/h230 km/h
Śr. zużycie paliwa3,8 l/100 km3,9 l/100 km4,1 l/100 km4,2 l/100 km

2 Używany Citroen C5 II
Lata produkcji: 2008-2017
Ceny: od 16 000 zł

Używany Citroen C5 II - opinie
Citroenowi C5 nie brakuje elegancji. Dla wielu osób zaskoczeniem może być standard wykończenia i wyposażenia wnętrza. Auto nie wypada blado na tle niemieckich konkurentów, a deklasuje azjatyckich.

Citroen produkował „C5-tkę” przez 9 lat i skończył dopiero w 2017 roku. Nic dziwnego: ten model wyjątkowo udał się francuskiemu producentowi i tylko znaczek na masce powoduje, że jest sporo tańszy od niemieckich rywali. To dobra wiadomość dla zainteresowanych kupnem, bo za podobną kwotę kupi się Citroena młodszego o kilka lat. C5 może mieć tradycyjne zawieszenie lub hydropneumatyczne. Nie należy się bać tego ostatniego, bo ewentualna wymiana sfer nie jest droga. Dobrze jest przyjrzeć się układowi pod kątem wycieków. Najlepszy silnik? 163-konny 2.0 HDi, ewentualnie 2.2/204 KM. Dla preferujących benzynę odradzamy problematycznego 1.6 THP na rzecz niezłego 2.0 z początku produkcji.

Używany Citroen C5 II (2008-2017) dane techniczne

Citroen C5 II wymiary

Dł./szer./wys.478-483/186/145 cm
Rozstaw osi282 cm
Pojemność bagażnika467 l (sedan), 533-1490 l (kombi)

 

Citroen C5 II silniki benzynowe

Silnik1.6 THP1.8 16V2.0 16V2.9 V6
Pojemność1598 ccm1749 ccm1997 ccm2946 ccm
Paliwoturbo benz.benz.benz.benz.
Maks. moc156 KM127 KM143 KM215 KM
Maks. moment240 Nm170 Nm200 Nm290 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h9,5 s12,2 s10,7 s10,0 s
Prędkość maks.210 km/h200 km/h205 km/h224 km/h
Śr. zużycie paliwa6,7 l/100 km7,9 l/100 km8,9 l/100 km10,5 l/100 km

 

Citroen C5 II silniki diesla

Silnik1.6 HDi2.0 HDi2.2 HDi2.7 HDi
Pojemność1560 ccm1997 ccm2179 ccm2720 ccm
Paliwoturbodieselturbodieselturbodieselturbodiesel
Maks. moc110 KM138 KM173 KM208 KM
Maks. moment260 Nm340 Nm370 Nm440 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h13,4 s11,6 s10,0 s9,6 s
Prędkość maks.191 km/h204 km/h219 km/h224 km/h
Śr. zużycie paliwa5,6 l/100 km6,0 l/100 km6,6 l/100 km8,4 l/100 km

1Używana Toyota Prius III 
Lata produkcji: 2009-2015
Ceny: od 23 000 zł

Toyota Prius III
Hałas silnika to jedyny zarzut, jaki Priusowi postawili jego właściciele. Auto jest bezawaryjne i naprawdę oszczędne.

Fakt, że to samochód hybrydowy, nie powinien odstraszać, a wręcz przyciągać. Większość potencjalnych kupców boi się, hybryd nie da się nigdzie naprawić. Tymczasem powstaje coraz więcej warsztatów specjalizujących się w tego typu autach i oferujących swoje usługi znacznie taniej niż w ASO. Trzeba jednak mieć na względzie, że Priusem będziemy tam jeździć bardzo rzadko. Akumulatory i zespół napędowy wytrzymują naprawdę duże przebiegi, podobnie bezstopniowa przekładnia planetarna CVT. Do wyboru tylko jeden 1,8-litrowy silnik. Przy niskich prędkościach wspomaga go elektryczny, dzięki czemu Prius pali tyle samo w mieście, co i w trasie.

Używana Toyota Prius III (2009-2015) – dane techniczne

Toyota Prius III wymiary

Dł./szer./wys.446/175/149 cm
Rozstaw osi270 cm
Pojemność bagażnika445 l

Toyota Prius III silniki

Silnik1.8 Hybrid
Pojemność1798 ccm
Paliwobenz. + elektr.
Maks. moc136 KM
Maks. moment142+207 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h10,4 s
Prędkość maks.180 km/h
Śr. zużycie paliwa5,9 l/100 km

 

Oceny czytelników
[Głosów: 54 Średnia: 3.1]

10 KOMENTARZE

  1. Fajny ranking, jednak i tak uważam, że wszystko zależy od tego jak było eksploatowane auto. Ja szukałem auta z jak najmniejszym licznikiem, najlepszym silnikiem i najpiękniejszym wyglądzie. Interesowały mnie też auta w kolorze czerwonym. Swój ideał znalazłem w Bawaria Motors w Katowicach. I to w rozsądnej cenie.

  2. VW jest niestety mocno przereklamowany, tsi latem potrafił wciągnąć 4 litry oleju na 10tys km, a dsg zaczęła szwankowac poniżej 200 tys przebiegu. Wg mechaników to jest normalne..

    • w pelni sie zgadzam VW to samochod przereklamowany i nikt nie chce sie przyznac ze to chlam ja oobiscie mam passata i to auto spedza wiecej czasu w serwisie niz na drodze psuje sie wszystko od elektryki po silnik hamulec i zawieszenie to moj pierwszy niemiecki samochod i napewno ostatni a mialem wszystkich 17,a najmilej wspominam Forda Scorpio 2l.

  3. VV Golf to jest cacko, wykończenie super , silnik cichutko pracuje, mało pali, nic w aucie nie trzeszczy, nie stuka i nie łomocze , jak w innych markach, porzadne auto , niemieckie wykonanie

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here