UżywaneRaportyNajlepsze marki używanych aut. Tych marek w 2022 r. szukali Polacy

Najlepsze marki używanych aut. Tych marek w 2022 r. szukali Polacy

Na celowniku zainteresowanych zakupem używanego auta są przede wszystkim produkty niemieckich marek premium – wynika z najnowszego raportu Otomoto.pl.

Początek każdego roku upływa pod znakiem podsumowań poprzednich 12 miesięcy. Analitycy popularnego serwisu ogłoszeniowego Otomoto postanowili wziąć pod lupę statystyki dotyczące wyświetleń poszczególnych ogłoszeń, tworząc swoiste zwierciadło rynku motoryzacyjnego w Polsce – zarówno pierwotnego, jak i wtórnego.

Poniżej prezentujemy Top 10 najczęściej wyświetlanych marek używanych samochodów osobowych

10 Skoda – udział wyświetleń w 2022 r.:3,29%

Skoda Octavia IIIPrzez lata Skody były najczęściej kupowanymi nowymi samochodami w Polsce. Czeskie auta także cieszą się zainteresowaniem na rynku wtórnym, ale możliwość wyboru innych modeli w danym budżecie zakupowym sprawia, że Skoda musi uznać wyższość marek o większym prestiżu czy oferujących modele o korzystniejszej relacji ceny do wieku czy wyposażenia. Bo wbrew pozorom używane, dobrze wyposażone Skody z niskim przebiegiem wcale tanie nie są.

9 Peugeot – udział wyświetleń w 2022 r.:3,39%

Peugeot 308 II GT SWJakość samochodów spod znaku lwa systematycznie się poprawia, co w połączeniu z powiększaną paletą modeli o coraz ciekawszym wzornictwie zachęca do poszukiwania używanego, kilkuletniego Peugeota. Z kolei starsze, umiarkowanie trwałe modele miewają bardzo okazyjne ceny.

8 Renault – udział wyświetleń w 2022 r.:3,92%

Renault Megane IIISytuacja w przypadku Renault jest analogiczna jak w Peugeocie – nowe modele przekonują designem, wykonaniem czy prowadzeniem. Z kolei starsze, nierzadko mające niezbyt dobre opinie, można kupić za relatywnie małe kwoty, co przy coraz bardziej przebranym, a do tego kurczącym się rynku wtórnym zachęca do przeglądania ofert sprzedaży Renault.

7 Toyota – udział wyświetleń w 2022 r.:4,25%

Toyota Auris IIZ jednej strony – wysokie ceny, awaryjne diesle 2.0/2.2, przeciętne wykonanie i przeciętne właściwości jezdne wielu modeli. Z drugiej – legendarna niezawodność, niska utrata wartości oraz oszczędny i dostępny w wielu modelach napęd hybrydowy. Są więc konkretne argumenty dla przejrzenia ofert sprzedaży używanych Toyot, co przekłada się na wysoką pozycję marki.

6 Opel – udział wyświetleń w 2022 r.:5,17%

Opel Astra IV (J)W ubiegłym roku Astra była najczęściej sprowadzanym używanym modelem samochodu. Z kolei sama marka znalazła się wysoko na liście wyświetleń ogłoszeń. Nic dziwnego. Ople kuszą korzystną relacją cen do jakości, rocznika czy wyposażenia oraz dostępnością niedrogich zamienników. Dla wielu potencjalnych nabywców bardzo istotną kwestią jest dostępność silników współpracujących z instalacjami gazowymi. To ewenement na rynku.

5 Ford – udział wyświetleń w 2022 r.:6,34%

FORD Focus III 1.0EcoBoost 125KM 6MT WE656CY 08-2012Legendarne właściwości jezdne, bardzo dobre diesle, udane silniki EcoBoost, starannie wykończone wnętrza droższych wersji wyposażeniowych czy szeroka paleta modeli to tylko niektóre z powodów do wyświetlania ogłoszeń z używanymi Fordami.

4 Volkswagen – udział wyświetleń w 2022 r.:8,17%

Volkswagen Golf VIIMimo że mówi się, że Polacy kochają Volkswageny, to oferty sprzedaży aut tej marki wcale nie należą do najczęściej oglądanych. Warto jednak pamiętać, że raport Otomoto.pl dotyczy wyświetleń ogłoszeń, a nie faktycznej sprzedaży pojazdów. W przypadku Mercedesów, BMW czy Audi część ogłoszeń może być wyświetlana z ciekawości. W końcu wielu fanów motoryzacji może interesować, jak wygląda wnętrze czy silnik Audi R8, BMW i8 czy Mercedesa SLS.

3 Mercedes – udział wyświetleń w 2022 r.:8,42%

Mercedes Klasy C W205 - przódNa najniższym stopniu podium w kategorii najczęściej wyświetlanych marek używanych samochodów znalazł się Mercedes. Szeroka gama modelowa, mocne silniki, elegancka stylizacja oraz wysoki komfort jazdy od zawsze były wyróżnikami Mercedesa i skłaniały wiele osób do podjęcia decyzji zakupowej. Jak widać, zainteresowanych takim krokiem – mimo spowolnienia gospodarczego – wciąż nie brakuje.

2 BMW – udział wyświetleń w 2022 r.:10,77%

BMW 320d E90 FL 2.0d 177KM 6AT xDrive WI2779K 07-2009Minimalna przegrana z Audi ujmy nie przynosi. Bawarskie auta dzięki efektownej stylizacji, świetnym właściwościom jezdnym, tylnemu napędowi oraz dostępnością rzędowych, sześciocylindrowych silników budzą emocje i są poszukiwane przez osoby liczące na wrażenia z jazdy. Dostępność zamienników jest mniejsza niż w przypadku Audi, a ich ceny – wyższe, co wpływa na koszty obsługi serwisowej.

1 Audi – udział wyświetleń w 2022 r.: 10,90%

Audi A4 B8 AllroadWysoka pozycja Audi nie powinna dziwić. Używane auta marki z Ingolstadt należą do najczęściej sprowadzanych, a koneksje techniczne z Volkswagenami przekładają się na świetne zaopatrzenie w relatywnie tanie zamienniki. Mimo współdzielenia komponentów Audi stoją szczebel wyżej w kwestii standardu wykończenia czy kalibracji układu jezdnego, który perfekcyjnie godzi prowadzenie z resorowaniem. Komfort użytkowania Audi zwiększa też rozmiar sieci wyspecjalizowanych w obsłudze tych aut warsztatów – naprawa nie stanowi problemu.

Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

NEWSY
Polecane
Wybór redakcji