HYUNDAI i20 I 1.2 78KM 5MT WN95427 03-2009

Z opinii kierowców wynika, że używany Hyundai i20 I jest trwały i tani w utrzymaniu, a do tego funkcjonalny i przestronny. Szkoda, że zabrakło dopracowania detali i lepszego lakieru.

Następca popularnego Getza, czyli Hyundai i20, został zaprezentowany pod koniec 2008 r., a do sprzedaży na większości rynków wszedł na początku 2009 r. W 2012 r. auto przeszło facelifting, w ramach którego sporym zmianom poddano przedni pas nadwozia, by wizualnie dopasować i20 do pozostałych modeli Hyundaia. Za dostawy odpowiadały fabryki z Indii (mają VIN zaczynający się od liter MAL) oraz Turcji (NLH; od drugiej połowy 2010 r.; tylko 5-drzwiowa wersja). Na forach dyskusyjnych od czasu do czasu pojawiają się sugestie, że auta z Turcji są solidniej wykonane. Brakuje jednak twardych dowodów na poparcie tej tezy. Nabywcy Hyundaia i20 mieli do wyboru 5-drzwiowego hatchbacka oraz 3-drzwiową wersję z efektownie wznoszącą się linią szyb bocznych. Zdecydowana większość klientów dopłacała za dodatkową parę drzwi. W efekcie najłatwiej o używanego Hyundaia i20 z pięciodrzwiowym nadwoziem – w tym z polskiego salonu oraz udokumentowaną historią serwisową. Rzadziej spotykane 3-drzwiowe egzemplarze pochodzą głównie z importu. Zawieszenie Hyundaia i20 składa się z przednich kolumn McPhersona i tylnej belki skrętnej. To nieskomplikowane, a zarazem trwałe rozwiązanie, które zapewnia przyzwoity komfort jazdy i pewne prowadzenie. Auto nie przepada jedynie za krótkimi poprzecznymi nierównościami, które wyraźnie nim wstrząsają.

HYUNDAI i20 I 1.2 78KM 5MT WN95427 03-2009
W używanym Hyundaiu i20 I niespecjalnie trzeba się przejmować hałasami towarzyszącymi pokonywaniu większych mankamentów nawierzchni – nie muszą świadczyć o zużyciu zawieszenia. Ten typ tak po prostu ma.

Hyundai i20 na dobre zadomowił się na polskim rynku: w 2020 r. zadebiutowała trzecia generacja modelu. Z każdą kolejną miejski Hyundai nawiązywał coraz poważniejszą walkę z konkurentami z Europy. Jak po latach sprawuje się najstarsze wcielenie i20? Czy warto go kupić? Poznajmy opinie właścicieli używanych Hyundaiów i20 I.

Hyundai i20 (2021) – opis wersji i cennik

HYUNDAI i20 I FL Comfort 1.25MPI 85KM 5MT WE186EK 09-2012
Modernizacja samochodu (2012 r.) odświeżyła przednią część karoserii i wprowadziła zmiany w gamie silnikowej: turbodiesla 1.4 CRDi zastąpił 3-cylindrowy 1.1 CRDi, z kolei benzynowy 1.2 otrzymał „zastrzyk” mocy (z 78 do 86 KM).

Używany Hyundai i20 I – wnętrze

Prosto stylizowane wnętrze i20 jest łatwe w obsłudze. Wygląda nieźle, ale zostało wykończone wyłącznie twardymi tworzywami. W segmencie aut miejskich to jednak norma. Szkoda, że już przy niewielkich przebiegach w niektórych autach pojawiały się hałasy, z którymi serwisy nie potrafiły sobie poradzić. Po stronie plusów należy postawić ergonomię i funkcjonalność: nie brakuje chociażby schowków czy gniazd zasilających urządzenia mobilne. Wszystkie auta posiadają radio z CD/MP3 oraz wspomaganie kierownicy, zdecydowana większość także klimatyzację, elektryczne szyby przednie/lusterka i wielofunkcyjną kierownicę. Dla bogatszych zarezerwowano żywsze kolory tapicerek oraz skórzane akcenty we wnętrzu.

Powodów do narzekania nie daje ilość miejsca w kabinie. Za kierowcą wysokim na ok. 1,8 m może swobodnie usiąść osoba o podobnym wzroście. Przednie fotele zostały dobrze ukształtowane, a pozycja za kierownicą jest ergonomiczna. Standardem we wszystkich wersjach wyposażenia była regulowana w dwóch płaszczyznach kolumna kierownicy. W dwóch najwyższych poziomach wyposażenia dochodziła do tego regulacja na wysokość fotela kierowcy. Na wysoką notę zasługuje też dobra widoczność – zarówno przez szyby, jak i sporych rozmiarów lusterka. Ponad standard wykracza bagażnik o pojemności 295 l – jeden z najlepszych rezultatów w klasie. Można go powiększyć do 1060 l, lecz nie będzie to równa przestrzeń, a zakłócona schodkiem utworzonym przez złożenie oparcia kanapy.

Używany Hyundai i20 I – silniki

Paletę silników tworzyły benzynowe jednostki 1.2 (78 i 86 KM po liftingu), 1.4 (101 KM) i rzadko spotykana 1.6 (126 KM), a także diesle – 3-cylindrowy 1.1 CRDi (75 KM) oraz 4-cylindrowe 1.4 CRDi (90 KM) i 1.6 CRDi (116 KM). Silniki benzynowe łączono z 5-biegowymi skrzyniami. Wszystkie diesle otrzymywały natomiast „szóstki”. Opcją dla benzynowych silników 1.4 i 1.6 była automatyczna, 4-stopniowa przekładnia, która sporadycznie pojawia się na rynku wtórnym. Do codziennej jazdy w zupełności wystarczają bazowe silniki – benzynowy 1.2 zużywa ok. 6,5 l/100 km w cyklu mieszanym, a diesel 1.1 CRDi o litr mniej. Małej jednostki wysokoprężnej nie należy się obawiać, ale też nie warto jej specjalnie szukać – 1.4 CRDi czy 1.6 CRDi spalą praktycznie tyle samo, a jeżdżą żwawiej i legitymują się dużo wyższą kulturą pracy. Więcej na temat silników w Hyundaiu i20 I napisaliśmy w poniższym materiale:

Używany Hyundai i20 I (2008-2014) – który silnik wybrać?

Hyundai i20 - silniki
Na rynku wtórnym najłatwiej o i20 z benzynowym 1.2. Sprawdzi się w miejskiej jeździe i sporadycznych wypadów w trasę. Praktycznie się nie psuje i toleruje instalacje gazowe.

Używany Hyundai i20 I – opinie użytkowników

 Zalety 

„Wart kupna. Szczególnie na krótkie trasy dla dwóch osób, ewentualnie z dwójką dzieci”

„Poza wymianami eksploatacyjnymi brak większych problemów”

„Ładny wygląd, spora przestrzeń, intuicyjna deska rozdzielcza, napęd rozrządu łańcuchem”

„Zmieści się w każde miejsce parkingowe i jest żwawy na tyle, że nie zostaje na światłach”

 Wady 

„Plastiki są chyba najgorsze z możliwych. Po 10 000 km zaczęły skrzypieć plastiki przy konsoli centralnej i pod kierownicą”

„Przy prędkościach autostradowych w kabinie jest naprawdę głośno”

„Zarówno układ kierowniczy, jak i silnik słabo radzą sobie przy prędkościach powyżej 120 km/h”

„Duży minus za sprzęgło. Od początku piszczy – serwis mówi, że jest OK”

Używany Hyundai i20 – typowe usterki

Wałki rozrządu wszystkich silników są napędzane trwałymi łańcuchami. Problemów nie przysparzają także skrzynie biegów, aczkolwiek na forach nie brakuje doniesień o utrudnionym włączaniu biegu wstecznego. Nie warto siłować się ze skrzynią. Użytkownicy auta polecają zwolnienie nacisku na lewarek i powtórne wciśnięcie sprzęgła. Przeciętną trwałość mają uszczelnienia zespołu napędowego. Wycieki oleju nie należą do rzadkości. Największą zmorą okazała się korozja nadwozia. W wielu egzemplarzach punktowe ogniska zaczynały szpecić auto jeszcze w okresie gwarancyjnym. Serwisy ponownie lakierowały elementy, jednak często poprawiało to sytuację tylko na chwilę – rdza pojawiała się w tym samym miejscu lub tuż obok. Kupując używanego Hyundaia i20 trzeba więc pogodzić się z rudymi wykwitami lub zaprawkami na krawędziach błotników, klapy bagażnika czy okolicach jej zamka. Rdza pojawia się także przy klamkach drzwi oraz ramkach okien. Często sygnalizowanym problemem są też awarie łożysk kół czy zapieczone zaciski hamulcowe. Przez internet bez większego trudu uda się kupić markowe zamienniki, ale ceny niektórych elementów, biorąc pod uwagę segment auta, mogą sprawiać wrażenie wyśrubowanych.

HYUNDAI i20 I skrzynia biegów
Przeciętną precyzję wybierania biegów (szczególnie wstecznego) trzeba w i20 zaakceptować. Do warsztatu należy się zgłosić, gdy ze skrzyni wycieka olej.

Używany Hyundai i20 – gdzie jest nr VIN?

Numer VIN wybito na podłodze przed fotelem pasażera lub obok fotela.

Hyundai i20 I numer VIN

Używany Hyundai i20 – sytuacja rynkowa, ceny

Najtańsze Hyundaie i20 są wyceniane na ok. 11 tys. zł. By móc swobodnie wybierać, na zakup trzeba przeznaczyć przynajmniej 14-16 tys. zł, a na auto poliftowe – 17 tys. zł. Zadbane i mało wyeksploatowane i20 I kosztują przynajmniej 20 tys. zł. Samochody z ostatnich roczników wyceniane są na 25-35 tys. zł. Najłatwiej o egzemplarz z benzynowym silnikiem 1.2 i 5-drzwiowym nadwoziem. Auta 3-drzwiowe lub z turbodieslami i mocniejszymi jednostkami benzynowymi stanowią rzadkość. Nie brakuje tanich Hyundaiów z flotową przeszłością (biały kolor i ubogie wyposażenie).

Używany Hyundai i20 I – podsumowanie

Model i20 miał otworzyć nowy rozdział w historii miejskich modeli Hyundaia. I stało się tak rzeczywiście, tyle że wraz z wprowadzeniem w 2014 r. bardziej dopracowanego i20 drugiej generacji. „Jedynka” ma swoje przypadłości, które uprzykrzają eksploatację auta, ale nie ograniczają jego mobilności. Hyundai i20 wyróżnia się też korzystnym stosunkiem wieku do wyposażenia i ceny.

Polecamy uwadze materiały o innych używanych Hyundaiach:

Używany Hyundai i20 I i Hyundai i20 II – którą generację wybrać?

Używany Hyundai i10 I (2007-2013) – opinie użytkowników

Używany Hyundai i30 I (2007-2012) – opinie użytkowników

Hyundai i20 I

Hyundai i20 I – wymiary, pojemność bagażnika
Dł./szer./wys.394/171/149 cm
Rozstaw osi253 cm
Pojemność bagażnika295-1060 l
Hyundai i20 I – dane techniczne, osiągi, spalanie (silniki benzynowe)
Silnik1.2 16V1.2 CVVT1.4 CVVT1.6 CVVT
Pojemność1248 cm³1248 cm³1396 cm³1591 cm³
Paliwobenz.benz.benz.benz.
Maks. moc78 KM86 KM101 KM126 KM
Maks. moment119 Nm121 Nm137 Nm157 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h12,9 s12,7 s11,6 s9,5 s
Prędkość maks.165 km/h168 km/h181 km/h190 km/h
Śr. zużycie paliwa5,2 l/100 km4,9 l/100 km6,0 l/100 km6,1 l/100 km
Hyundai i20 I – dane techniczne, osiągi, spalanie (silniki Diesla)
Silnik1.1 CRDi1.4 CRDi1.6 CRDi
Pojemność1120 cm³1396 cm³1582 cm³
Paliwoturbodieselturbodieselturbodiesel
Maks. moc75 KM90 KM116 KM
Maks. moment180 Nm220 Nm260 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h15,7 s13,5 s10,7 s
Prędkość maks.158 km/h171 km/h190 km/h
Śr. zużycie paliwa3,6 l/100 km4,2 l/100 km4,4 l/100 km

Używany Hyundai i20 I – galeria