NowościAnalizaSamochody, które nie mają następców: ich już nie kupisz w salonach

Samochody, które nie mają następców: ich już nie kupisz w salonach

Nieustannie zmieniające się trendy rynkowe zmuszają producentów do wycofywania z oferty wielu udanych modeli. Oto samochody 32 marek, których już nie zobaczysz w salonach.

Preferencje na motoryzacyjnym rynku w przeciągu 20 lat zmieniły się o 180 stopni. Do tego, co dyktuje rynek, muszą dostosować się producenci samochodów. Jeśli nawet dopracowany konstrukcyjnie i atrakcyjny model nie spełnia założonych wyników sprzedaży, w gamie zaczyna brakować dla niego miejsca. W dzisiejszych czasach niemałe znaczenie ma również segment, w którym plasuje się dane auto. Jeśli jest SUV-em, firma może liczyć na przynajmniej zadowalające przyjęcie na rynku. Z tych powodów zaprzestano produkcji nie tylko wielu ciekawych i zaawansowanych technologicznie aut, ale i wcześniej bardzo popularnych (np. minivanów albo sedanów klasy średniej) albo wzbudzających emocje (sportowych i kabrioletów). W ramach ciekawostki: na rynku europejskim obecnie nie kupimy żadnego japońskiego minivana i tylko dwa japońskie sedany klasy średniej: Lexusa IS i Mazdę 6.

Poniżej przedstawiamy wycofane z oferty od 2000 r. modele 32 samochodowych marek oraz te, których produkcja skończy się do 2020 r. Podkreślamy, że wpis dotyczy rynku europejskiego: niektóre z wymienionych aut, np. Hondę Accord, można nadal kupić, ale poza Starym Kontynentem. Znak zapytania przy nazwie auta oznacza, że wycofanie go z gamy nie jest jeszcze pewne, a przy dacie – że nie wiadomo, kiedy to nastąpi.

Alfa Romeo: 166, Brera, MiTo, Crosswagon
Aston Martin: Cygnet
Audi: A3 Cabrio (?)
Bentley: Brooklands, Azure
Citroen: C3 Picasso, Nemo, C8, C3 Pluriel, C4 Cactus (2020), C-Elysee (?)
BMW: Z8
Fiat: Punto, Palio, Albea, Bravo, Croma, Barchetta, Freemont, Multipla, Seicento
Ford: C-Max (2019), B-Max, Streetka, Puma, Cougar, Focus CC, S-Max/Galaxy (2023), GT
Hyundai: ix20, Trajet, Terracan, Veloster
Honda: Accord, Integra, Legend, S2000, CR-Z, Insight, Prelude, FR-V, City
Jaguar: XK8
Jeep: Patriot
Kia: Carnival, Opirus, Venga (2020)
Lancia: Delta, Musa, Thema, Lybra, Flavia, Voyager
Mazda: RX-8, MPV, Demio, 5, Xedos 9, CX-9
Maserati: MC12
Mini: Paceman, Coupe, Roadster, Cabriolet (?)
Mercedes: klasa R, SLC, SLS AMG, klasa S Cabrio i Coupe (?)
Nissan: Maxima, Pixo, Pulsar, Primera, Note, Almera Tino, Patrol, Pathfinder, Cube
Mitsubishi: 3000GT, Lancer, Galant, Pajero Pinin, Eclipse, Colt CZC, Pajero (2019), Pajero Sport, Grandis, Space Star
Opel: Zafira (2019), Tigra, Cascada (2019), Meriva, Omega, Karl (2019), Adam (2019), GT, Frontera, Signum
Peugeot: RCZ, 607, 807, 1007, 301, 308 CC, Bipper
Renault: Thalia, Latitude, Wind, Avantime, Vel Satis, Modus, Megane CC
Rolls-Royce: Phantom Coupe, Phantom Drophead Coupe
Seat: Altea, Toledo, Exeo, Cordoba, Inca
Skoda: Roomster, Pick-up
Subaru: Legacy, Trezia, Tribeca
Suzuki: Kizashi, Wagon R+
Toyota: Avensis, iQ, Land Cruiser V8 (J20), Yaris Verso, Verso, Avensis Verso, Verso-S, Celica
Volkswagen: Scirocco, Golf Cabrio, Eos, Jetta
Volvo: C70, C30, V40 (2019?)

 

Niektórym się udało

Istnieje jednak kilka modeli, które tylko tymczasowo wycofano z produkcji. W niektórych przypadkach, jak np. Alfa Romeo GT, owa przerwa trwała aż 9 lat. W najbliższych latach pojawią się nowe generacje takich legend jak Land Rover Defender oraz kolejne wcielenie Volkswagena Beetle.

Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU

1 KOMENTARZ

NEWSY
Polecane
Wybór redakcji