Volkswagen pokazał nowego Golfa w sportowych odmianach. W gamie znajdziemy trzy wersje: benzynową, wysokoprężną i hybrydę plug-in.

Do rozpoczęcia targów w Genewie jeszcze kilka dni, ale Volkswagen postanowił nie czekać dłużej i opublikował oficjalne zdjęcia nowego Golfa w trzech odsłonach: benzynowej GTI, wysokoprężnej GTD oraz hybrydowej GTE. Dowiedzieliśmy się także nieco więcej na temat danych technicznych tej sportowej „rodzinki”.

O wyglądzie ósmego wcielenia Golfa GTI pisaliśmy już na początku tygodnia. Tym co szczególnie wyróżnia nowy model są LED-owe światła przeciwmgielne wkomponowane we wlot powietrza o strukturze plastra miodu w przednim zderzaku oraz opcjonalny pas świetlny LED w osłonie chłodny. We wnętrzu auta znajdziemy wszystkie rozwiązania znane już z Volkswagena Golfa VIII, a także ukłon w stronę tradycji GTI – tapicerkę w kratę.

Volkswagen Golf VIII GTI – dane techniczne, silnik, moc

VW Golf GTI

Nowego Golfa GTI napędza benzynowy silnik 2.0 TSI, dostarczający 245 KM i 370 Nm. Wbrew aktualnym trendom – ta jednostka nie otrzymała hybrydowego wsparcia w postaci układu mild hybrid. Jak na dzisiejsze standardy, można powiedzieć, że to „klasyczny turbobenzyniak”. W standardzie współpracuje z 6-biegową ręczną skrzynią, a za dopłatą dostaniemy 7-biegowe DSG.

Volkswagen Golf VIII GTD – dane techniczne, silnik, moc

VW Golf GTD

Jeśli ktoś oczekuje sportowych osiągów, a do tego sporo jeździ w trasie i zależy mu na niskim spalaniu – powinien wybrać nowego Golfa GTD. Pod maskę tej wersji trafiła wysokoprężna jednostka 2.0 TDI, rozwijająca 200 KM i 400 Nm. W standardzie otrzymamy dwusprzęgłową skrzynię DSG o 7 przełożeniach.

Volkswagen Golf VIII GTE – dane techniczne, silnik, moc

VW Golf GTE

Wersja GTE po raz pierwszy pojawiła się w gamie siódmej generacji kompaktowego Volkswagena. Jej najnowsze wcielenie korzysta z benzynowego silnika 1.4 TSI, wspieranego przez jednostkę elektryczną. Moc systemowa tego układu wynosi 245 KM, a maksymalny moment obrotowy to 400 Nm. Napęd jest przekazywany na przednie koła za pośrednictwem 6-biegowej przekładni DSG. Po naładowaniu litowo-jonowej baterii, w trybie czysto elektrycznym można przejechać ok. 60 km.

VW Golf GTE

Niestety w każdym przypadku niemiecki producent milczy na temat dokładnych osiągów – zapewne te informacje poznamy dopiero w przyszłym tygodniu podczas 90. salonu samochodowego w Genewie.

I na koniec krótki poradnik: jak odróżnić od siebie sportowe wersje nowego Golfa? Z zewnątrz największe różnice widać z tyłu: GTI ma dwie końcówki wydechu, umieszczone symetrycznie po bokach, GTD – podwójną końcówkę z lewej strony, a GTE – jedynie chromowane „atrapy” w tylnym zderzaku, a prawdziwy wydech wyprowadzono niżej.

Po zajęciu miejsca w kabinie również powinniśmy bez problemy rozpoznać, z którą odmianą mamy do czynienia. Wnętrze benzynowego GTI zostało wykończone czerwonymi dodatkami, wysokoprężnego GTD – srebrnymi, a hybrydowego GTE – niebieskimi.

Oceny czytelników
[Głosów: 5 Średnia: 5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here