Audi Q4 e-tron (2021)

Audi zaprezentowało dwa nowe SUV-y z napędem elektrycznym: Q4 e-tron oraz Q4 Sportback e-tron. Dowiedz się więcej na ich temat.

Rodzina elektrycznych SUV-ów Audi właśnie się powiększyła – do e-trona i e-trona Sportback oficjalnie dołączyło Q4 e-tron oraz Q4 Sportback e-tron. Poniżej prezentujemy najważniejsze informacje o tych autach.

Audi Q4 Sportback e-tron (2021)
Audi Q4 Sportback e-tron

Tak jak sugeruje nazwa, nowe SUV-y z Ingolstadt są pozycjonowane pomiędzy Q3 a Q5. Audi Q4 e-tron mierzy 458,8 cm długości, 210,8 cm szerokości (z lusterkami) i 163,2 cm wysokości, a jego rozstaw osi wynosi 276,4 cm. Q4 Sportback e-tron ze względu na opadającą linię dachu jest nieco niższe (161,4 cm), pozostałe wymiary pozostały bez zmian.

Audi Q4 e-tron (2021)
Audi Q4 e-tron
Audi Q4 Sportback e-tron (2021)
Audi Q4 Sportback e-tron

Audi Q4 e-tron zostało zaprojektowane w stylu, który znamy już z „większego brata”, a duże koła, krótki zwis przedni i wyraźne przetłoczenia na karoserii podkreślają muskularną sylwetkę auta. Co więcej, atrakcyjny wygląd idzie w parze z bardzo dobrą aerodynamiką – Q4 e-tron uzyskuje współczynnik oporu czołowego 0,28, a Sportback – 0,26.

Drogę przed samochodem mogą rozświetlać opcjonalne reflektory Matrix LED, a z kolei tylne światła (podobnie jak w e-tronie) są połączone modnym ostatnio pasem świetlnym. Klienci mają do wyboru 8 kolorów nadwozia, w tym nowy metaliczny odcień fioletowy Aurora. Gama modelu oprócz wersji podstawowej obejmie także dwie linie wyposażenia zewnętrznego: advanced i S line exterior.

Typowo dla modeli elektrycznych, przestronność kabiny Q4 e-tron jest na poziomie aut o klasę wyższych. W obu rzędach siedzeń zapewniono pasażerom komfortowe warunki, a podróżujący z tyłu dodatkowo docenią płaską podłogę bez tunelu środkowego, który w samochodach z konwencjonalnym napędem ogranicza przestrzeń na nogi. Jedynie w modelu Sportback trzeba się liczyć z tym, że z powodu nisko poprowadzonej linii dachu wyższym osobom może brakować miejsca na głowy.

Deska rozdzielcza jest subtelnie zwrócona w stronę kierowcy, a w kokpit wkomponowano dwa wyświetlacze – jeden za kierownicą (cyfrowy zestaw wskaźników to standard) i drugi, centralny, do obsługi systemu infotainment (w najwyższej wersji może mieć przekątną 11,6 cala). Ponadto na liście wyposażenia dodatkowego znajdziemy innowacyjny wyświetlacz head-up display, który wykorzystuje rzeczywistość rozszerzoną.

Audi Q4 e-tron (2021)

Nie rozczarowuje również bagażnik, którego pojemność w Audi Q4 e-tron wynosi od 520 do 1490 litrów, w Q4 Sportback e-tron – 535-1460 l. Dostęp do przestrzeni bagażowej ułatwia seryjna w obu modelach elektrycznie otwierana i zamykana klapa. Ponadto opisywane SUV-y mogą ciągnąć przyczepę o masie do 1000 kg (w wersji quattro – nawet do 1200 kg).

Audi Q4 e-tron (2021)
Audi Q4 e-tron

Niemiecki producent nie ujawnił jeszcze wszystkich informacji na temat gamy silnikowej Audi Q4. Z opublikowanego wczoraj komunikatu prasowego dowiedzieliśmy się, że przewidziano 3 wersje napędu. Topowy wariant 50 e-tron quattro ma dysponować mocą 299 KM i napędem na obie osie. Niżej w ofercie znajdzie się tylnonapędowa odmiana 40 e-tron, która zapewni do 520 km zasięgu na jednym ładowaniu.

Audi Q4 e-tron (2021)

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here