Audi - modele

W 2021 roku Audi sprzedało w Europie blisko 600 tysięcy samochodów. Sprawdź, które modele tej marki cieszyły się największą popularnością.

  • Najpopularniejsze modele Audi w Europie w 2021 roku

Audi to niemiecki producent samochodów z siedzibą w Ingolstadt. Założycielem firmy jest August Horch, a pierwszym autem tej marki jest Audi Typ A 10/22 PS z 1910 roku. Charakterystyczne logo z czterema pierścieniami symbolizuje czterech producentów, którzy w 1932 roku utworzyli koncern Auto Union (Audi, DKW, Wanderer i Horch). Pierwszy powojenny model Audi oficjalnie zaprezentowano we wrześniu 1965 roku podczas targów we Frankfurcie – było to Audi serii F103, które zastąpiło DKW F102. Zmiana marki miała podkreślić odejście od silników dwusuwowych na rzecz nowoczesnych jednostek czterosuwowych. Poniżej przygotowaliśmy zestawienie najchętniej kupowanych modeli Audi w Europie.

NASZ SKLEP

1. A3 (100 943 szt.)

Audi A3 czwartej generacji zostało przedstawione na początku marca 2020 roku i jest blisko spokrewnione z Volkswagenem Golfem VIII, Skodą Octavią IV oraz Seatem Leonem IV. Tak jak w przypadku poprzednika, aktualne A3 jest oferowane jako pięciodrzwiowy hatchback (Sportback) oraz czterodrzwiowy sedan (Limousine). Zwieńczenie gamy modelu stanowią wersje S3 (310 KM) oraz RS 3 (400 KM).

Audi A3 Sportback

Audi A3 – opis wersji i cennik

2. Q3 / Q3 Sportback (95 278 szt.)

Audi Q3 drugiej generacji zadebiutowało w 2018 roku, a rok później poznaliśmy model Q3 Sportback z linią dachu w stylu coupe. Wnętrze tego kompaktowego SUV-a jest wykonane z porządnych materiałów, a do tego okazuje się wystarczająco przestronne i funkcjonalne (to zasługa m.in. przesuwanej tylnej kanapy z regulowanym oparciem). Gama silnikowa obejmuje jednostki benzynowe i wysokoprężne oraz hybrydę plug-in.

Audi RS Q3 Sportback

Audi Q3 – opis wersji i cennik

3. Q5 / Q5 Sportback (61 642 szt.)

Audi Q5 drugiej generacji pojawiło się w salonach sprzedaży w 2017 roku. Trzy lata później doczekało się odświeżenia, a ofertę uzupełnił model Q5 Sportback z opadającą linią dachu. Paleta dostępnych jednostek napędowych obejmuje silniki benzynowe i wysokoprężne oraz dwie hybrydy plug-in. Najmocniejsza wersja SQ5 ma pod maską 3-litrowego turbodiesla V6 (341 KM).

Audi Q5 Sportback

Audi Q5 – opis wersji i cennik

4. A1 (57 602 szt.)

Audi A1 pierwszej generacji zadebiutowało na rynku w 2010 roku, a w 2018 roku zostało zastąpione przez aktualną, drugą odsłonę tego modelu. Niemiecki hatchback jako miejskie auto klasy premium jest ciekawą alternatywą dla pięciodrzwiowego Mini. Paleta dostępnych jednostek napędowych ogranicza się do trzech silników benzynowych (110-207 KM).

Audi A1 Sportback

Audi A1 – opis wersji i cennik

5. A4 (54 934 szt.)

Audi A4 w aktualnym wcieleniu (oznaczenie producenta: B9) trafiło do sprzedaży w 2015 roku, a cztery lata później zostało odświeżone. Klienci mają do wyboru dwie wersje nadwoziowe – sedan (Limousine) oraz kombi (Avant). Szeroki gama silnikowa obejmuje jednostki benzynowe (150-450 KM) oraz wysokoprężne (136-341 KM). Na szczególne wyróżnienie zasługują sportowe odmiany S4 i RS 4 oraz uterenowiony wariant Allroad.

Audi A4 Limousine

Audi A4 – opis wersji i cennik

6. Q2 (53 844 szt.)

Audi Q2 pojawiło się w salonach sprzedaży w 2016 roku, a po czterech latach od debiutu przeszło lifting. W ramach modernizacji najmniejszy SUV z Ingolstadt zyskał odświeżony wygląd nadwozia, a lista wyposażenia dodatkowego wzbogaciła się o niedostępne wcześniej opcje (m.in. matrycowe reflektory LED). Klienci mają do wyboru trzy silniki benzynowe (110-190 KM) oraz trzy linie stylistyczne (standardową, Advanced oraz S line).

Audi Q2

Audi Q2 – opis wersji i cennik

7. A6 (49 680 szt.)

Audi A6 w obecnym wydaniu (oznaczenie producenta: C8) jest produkowane od 2018 roku. Klienci mają do wyboru dwie wersje nadwoziowe – sedan (Limousine) oraz kombi (Avant). Szeroka oferta jednostek napędowych obejmuje silniki benzynowe (265-600 KM) i wysokoprężne (163-344 KM) oraz dwie hybrydy plug-in (299-367 KM). W gamie modelu nie zabrakło sportowych odmian S6 i RS 6 oraz uterenowionego wariantu Allroad.

Audi A6 Limousine

Audi A6 – opis wersji i cennik

8. e-tron / e-tron Sportback (30 776 szt.)

Audi e-tron zadebiutowało w 2018 roku, będąc wówczas pierwszym elektrycznym SUV-em w gamie marki. W kolejnym roku poznaliśmy ponad 500-konnego e-trona S, a nieco później światło dzienne ujrzał także atrakcyjnie stylizowany e-tron Sportback. Największy zasięg oferuje wariant 55 quattro – 438-448 km (zależnie od wersji nadwoziowej).

Audi e-tron Sportback

Audi e-tron 55 quattro – nasz test

9. A5 (25 047 szt.)

Audi A5 bazuje na modelu A4, a jego aktualna, druga generacja jest na rynku od 2016 roku (lifting w 2019). Europejscy klienci mają do wyboru trzy warianty nadwozia – Sportback, Coupe oraz Cabriolet (ten ostatni nie jest dostępny w Polsce). Najmocniejsza odmiana RS5 została wyposażona 2,9-litrowe V6 biturbo o mocy 450 KM.

Audi A5 Coupe

Używane Audi A5 I – opinie, typowe usterki

10. Q4 e-tron / Q4 e-tron Sportback (20 753 szt.)

Audi Q4 e-tron ujrzało światło dzienne w kwietniu zeszłego roku. Ten elektryczny SUV został od razu przedstawiony w dwóch wersjach nadwoziowych – standardowej oraz Sportback z opadającą linią dachu w stylu coupe. Zgodnie z nazwą, pod względem wymiarów zewnętrznych ten model jest pozycjonowany pomiędzy spalinowymi Q3 a Q5. Klienci mają do wyboru cztery wersje silnikowe.

Audi Q4 e-tron

Audi Q4 e-tron – opis wersji i cennik

11. Q7 (13 797 szt.)

Audi Q7 drugiej generacji miało swoją światową premierę w 2015 roku, a cztery lata później przedstawiono model po liftingu. Paleta dostępnych jednostek napędowych obejmuje silniki benzynowe i wysokoprężne oraz dwie hybrydy plug-in. Na szczycie gamy znajduje się usportowiona wersja SQ7 TFSI z 4-litrowym V8 o mocy 507 KM.

Audi Q7

Audi Q7 – opis wersji i cennik

12. Q8 (12 781 szt.)

Audi Q8 zostało oficjalnie zaprezentowane w 2018 roku i jest flagowym SUV-em w ofercie niemieckiego producenta. Od strony technicznej opisywany model jest blisko spokrewniony z Audi Q7. Zwieńczenie gamy stanowi topowy wariant RS Q8 z 600-konną jednostką 4.0 V8 biturbo pod maską.

Audi Q8

Audi Q8 50 TDI quattro – nasz test

13. TT (5876 szt.)

Audi TT trzeciej generacji zadebiutowało w 2014 roku, a w 2018 roku zostało odświeżone. Model ten jest oferowany jako coupe oraz roadster, a jego gama silnikowa obejmuje cztery benzynowe jednostki TFSI (197-400 KM). Najmocniejsza odmiana TT RS ma pod maską pięciocylindrowy silnik o pojemności 2,5 litra.

Audi TT RS

Używane Audi TT II – opinie, typowe usterki

14. e-tron GT (4927 szt.)

Audi e-tron GT zostało oficjalnie przedstawione w lutym 2021 roku, choć jego prototyp mogliśmy zobaczyć już ponad rok wcześniej w filmie Avengers: Koniec gry – jeździł nim Iron Man, grany przez Roberta Downey Jr. Ten stylowy sedan z napędem elektrycznym dzieli podzespoły z Porsche Taycan, a klienci mają do wyboru dwie wersje: standardową (530 KM) oraz RS (646 KM).

Audi e-tron GT

Audi e-tron GT – oficjalne zdjęcia i informacje

15. A7 (4585 szt.)

Audi A7 drugiej generacji zostało przedstawione w 2018 roku i jest konstrukcyjnie spokrewnione z modelem A6. Paleta dostępnych jednostek napędowych obejmuje silniki benzynowe (265-600 KM) i wysokoprężne (204-344 KM) oraz dwie hybrydy plug-in (299-367 KM). Głównymi rywalami tego modelu są Mercedes CLS oraz BMW serii 8 Gran Coupe.

Audi RS 7 Sportback

Audi RS 7 Sportback – nasz test

16. A8 (2926 szt.)

Audi A8 w aktualnej odsłonie (oznaczenie producenta: D5) jest na rynku od 2017 roku, a w ubiegłym roku pokazano model po liftingu. Flagowa limuzyna z Ingolstadt jest oferowana w dwóch wersjach – zwykłej oraz z wydłużonym rozstawem osi. W gamie silnikowej obok benzynowych i wysokoprężnych jednostek V6 znajdziemy też hybrydę plug-in (462 KM) oraz topową odmianę S8 (571 KM).

Audi A8 L

Audi A8 kontra BMW serii 7 i Mercedes klasy S – porównanie

17. R8 (709 szt.)

Audi R8 drugiej generacji trafiło na rynek w 2015 roku i jest blisko spokrewnione z Lamborghini Huracan. Klienci mają do wyboru dwie wersje nadwoziowe – Coupe oraz Spyder. Wyróżnikiem tego modelu jest zamontowany centralnie, wolnossący silnik 5.2 FSI, który w odmianie tylnonapędowej osiąga 570 KM, a w wariancie Quattro – 620 KM.

Audi R8 Coupe

Audi R8 Coupe V10 performance – nasz test

Dane: JATO Dynamics

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj