Audi e-tron GT quattro

Audi e-tron GT jest blisko spokrewnione z Porsche Taycan. Topowa wersja RS przyspiesza do „setki” w 3,3 sekundy i oferuje 472 km zasięgu. Sprawdź szczegóły.

Niemiecki producent kazał nam czekać ponad 2 lata na oficjalną prezentację Audi e-tron GT – nowego, 4-drzwiowego „elektryka”, który dzieli podzespoły z Porsche Taycan. Prototyp tego auta został po raz pierwszy pokazany w listopadzie 2018 r. podczas salonu w Los Angeles. W kolejnym roku e-tron GT zadebiutowało na dużym ekranie jako samochód Iron Mana (granego przez Roberta Downey Jr.) w filmie Avengers: Koniec gry.

Audi e-tron GT quattro
Audi e-tron GT quattro

Wczoraj producent z Ingolstadt wreszcie odkrył karty, dzięki czemu wiemy już jak wygląda produkcyjna wersja e-trona GT oraz jaką technikę skrywa pod atrakcyjnie stylizowanym nadwoziem. Poniżej prezentujemy najważniejsze informacje na temat nowego elektrycznego Audi.

Audi e-tron GT (2021) – wymiary

Nowe Audi e-tron GT mierzy 498,9 cm długości, 215,8 cm szerokości (z lusterkami) i 141,4 cm wysokości. Jego rozstaw osi to 290,0 cm. Pojemność bagażnika w modelu e-tron GT quattro wynosi 405 litrów, a w wersji RS – 366 l.

Audi e-tron GT quattro
Audi e-tron GT quattro

Audi e-tron GT (2021) – dane techniczne, moc, osiągi, zasięg

Nowe 4-drzwiowe Audi z napędem elektrycznym będzie oferowane w dwóch wariantach: podstawowym e-tron GT quattro oraz mocniejszym RS e-tron GT. Obie wersje korzystają z akumulatorów o identycznej pojemności i mają napęd na wszystkie koła.

Audi RS e-tron GT
Audi RS e-tron GT
  • e-tron GT quattro (moc w trybie launch control: 530 KM, moc nominalna: 476 KM) z akumulatorem o pojemności 85 kWh netto, przyspieszenie 0-100 km/h: 4,1 s, prędkość maksymalna: 245 km/h, zasięg: do 487 km
  • RS e-tron GT (moc w trybie launch control: 646 KM, moc nominalna: 598 KM) z akumulatorem o pojemności 85 kWh netto, przyspieszenie 0-100 km/h: 3,3 s, prędkość maksymalna: 250 km/h, zasięg: do 472 km

Nowe Audi e-tron GT (2021) – wyposażenie i cena

Audi e-tron GT quattro standardowo porusza się na 19-calowych obręczach kół, a model RS e-tron GT – o cal większych. Na liście wyposażenia seryjnego obu wersji znajdziemy m.in. 3-strefową klimatyzację, pakiet systemów bezpieczeństwa Audi pre sense, cyfrowe zegary Audi virtual cockpit plus (wyświetlacz 12,3 cala), system multimedialny MMI touch display (10,1-calowy ekran dotykowy, nawigacja MMI navigation plus, hotspot Wi-Fi). Audi RS e-tron GT dodaje do tego jeszcze m.in. reflektory Matrix LED i system nagłośnienia Bang & Olufsen.

Audi jak na razie nie przedstawiło jeszcze polskiego cennika modelu e-tron GT.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here