Północna pętla Nürburgringu jest areną motoryzacyjnych pojedynków. Nowy rekord właśnie ustanowiła najnowsza Tesla S Plaid, pokonując okrążenie w czasie 7:35.579 i zostawiając w tyle Porsche Taycan Turbo.
Nürburgring Nordschleife to legendarne 21 kilometrów asfaltowej serpentyny. Różnorodność zakrętów na niej sprawia, że można pokusić się o stwierdzenie, że kto jest szybki na Ringu, jest także szybki wszędzie indziej. Dotyczy to zarówno kierowców, jak i samochodów.
Redakcja poleca: Audi RS e-tron GT kontra Porsche Taycan Turbo – porównanie
Miłośnicy Tesli wiązali duże nadzieje z najnowszym Model S Plaid, którego trzy silniki rozwijają 1033 KM i 1420 Nm, umożliwiając przyspieszenie do 100 km/h w niewiele ponad 2 sekundy (na przyczepnym torze do drag racingu udało się osiągnąć 1,98 s w sprincie 0-60 mph, czyli do 97 km/h.
Fantastyczna dynamika w kombinacji z odpowiednio zestrojonym zawieszeniem pozwoliły Tesli Model S Plaid na okrążenie północnej pętli Nürburgringu w czasie 7:35.579. Elektryczny Porsche Taycan Turbo w 2019 r. potrzebował na to 7:42.34. Doskonały wynik Tesli zostawił też w tyle BMW M5 Competition.
Oglądając film warto zwrócić uwagę, że w kilku momentach interweniuje ogranicznik prędkości ustawiony na 268 km/h. Gdyby Tesla mogła się dalej rozpędzać, zapewne pokonałaby okrążenie w nieco krótszym czasie. Niewykluczone więc, że w przypadku pobicia rekordu przez Porsche Taycan Tesla odpowie aktualizacją oprogramowania przesuwającą limiter prędkości. Amerykańska firma zapowiedziała już z resztą, że odpowiednie koła, opony i ustawienia elektroniki pozwolą na uzyskanie 320 km/h.