NowościCennikiMazda CX-5 (2024). Opis wersji i cennik

Mazda CX-5 (2024). Opis wersji i cennik

Mazda CX-5 jest najchętniej kupowanym autem tej japońskiej marki w Polsce. Ceny tego modelu zaczynają się od 157 900 zł. Poznaj dostępne wersje i silniki.

Mazda CX-5 drugiej generacji zadebiutowała podczas salonu w Genewie w marcu 2017 roku, a we wrześniu 2021 roku został pokazany odświeżony model. Przy okazji liftingu japoński SUV otrzymał m.in. przeprojektowane zderzaki, nowy, trójwymiarowy grill z motywem skrzydeł, a także zmienione przednie i tylne światła. W zeszłym roku w Polsce opisywany samochód znalazł 3088 nabywców, co czyni go najpopularniejszym modelem Mazdy w naszym kraju.

Mazda CX-5 - tył

Mazda CX-5 (2024) – wymiary, pojemność bagażnika

Mazda CX-5 mierzy 457,5 cm długości, 184,5 cm szerokości (211,5 cm z lusterkami) i 168,5 cm wysokości. Jej rozstaw osi to 270,0 cm. Bazowa pojemność bagażnika wynosi 541 litrów, a maksymalnie można ją powiększyć do 1638 l.

Mazda CX-5 (2024) – dane techniczne, silniki, osiągi, zużycie paliwa

Gama silnikowa obejmuje 2 jednostki benzynowe. W ofercie znajdziemy zarówno wersje przednionapędowe, jak i korzystające z napędu na cztery koła.

Silniki benzynowe:

  • 2.0 Skyactiv-G (165 KM, 213 Nm) z 6-biegową manualną skrzynią i przednim napędem, przyspieszenie 0-100 km/h: 10,7 s, prędkość maksymalna: 201 km/h, średnie zużycie paliwa: 6,5 l/100 km
  • 2.0 Skyactiv-G (165 KM, 213 Nm) z 6-biegową przekładnią automatyczną i przednim napędem, przyspieszenie 0-100 km/h: 10,2 s, prędkość maksymalna: 192 km/h, średnie zużycie paliwa: 6,9 l/100 km
  • 2.0 Skyactiv-G AWD (165 KM, 213 Nm) z 6-biegową przekładnią automatyczną i napędem na wszystkie koła, przyspieszenie 0-100 km/h: 10,7 s, prędkość maksymalna: 188 km/h, średnie zużycie paliwa: 7,3 l/100 km
  • 2.5 Skyactiv-G (194 KM, 265 Nm) z 6-biegową przekładnią automatyczną i przednim napędem, przyspieszenie 0-100 km/h: 9,2 s, prędkość maksymalna: 195 km/h, średnie zużycie paliwa: 7,2 l/100 km
  • 2.5 Skyactiv-G AWD (194 KM, 265 Nm) z 6-biegową przekładnią automatyczną i napędem na wszystkie koła, przyspieszenie 0-100 km/h: 9,5 s, prędkość maksymalna: 195 km/h, średnie zużycie paliwa: 7,6 l/100 km
Mazda CX-5 - silnik
Silnik 2.5 Skyactiv-G

Nowa Mazda CX-5 (2024) – wersje wyposażenia i ceny

Podane ceny dotyczą aut z silnikiem 2.0 Skyactiv-G/165 KM i manualną skrzynią biegów (Center-Line Plus, Exclusive-Line i Homura) oraz z tym samym silnikiem i przekładnią automatyczną (Sports-Line). W pozostałych wersjach wyposażenia dopłata do 6-biegowego automatu wynosi 9000 zł (Center-Line Plus, Exclusive-Line i Homura), a do napędu AWD – dodatkowe 16 000 zł (Homura). Najmocniejsza odmiana 2.5 Skyactiv-G/194 KM kosztuje odpowiednio: 192 900 zł (Exclusive-Line), 203 900 zł (Homura) oraz 204 900 zł (Sports-Line), a dopłata do napędu AWD wynosi 16 000 zł (Homura i Sports-Line). Mazda CX-5 jest objęta 6-letnią gwarancją z limitem 150 000 km.

Mazda CX-5 - deska rozdzielcza

Center-Line Plus – od 157 900 zł, wybrane elementy wyposażenia standardowego:

  • 17-calowe felgi aluminiowe w kolorze Silver Metallic, z oponami 225/65 R17
  • Zestaw naprawczy opony z kompresorem 12V
  • Klimatyzacja automatyczna, dwustrefowa
  • Przednie, boczne i kurtynowe poduszki powietrzne
  • Układ zapobiegający blokowaniu kół w trakcie hamowania (ABS) z układem elektronicznego rozdziału siły hamowania (EBD) oraz układem awaryjnego hamowania (EBA)
  • Układ dynamicznej stabilizacji toru jazdy (DSC) z elektronicznym układem kontroli trakcji (TCS)
  • Układ wspomagający awaryjne hamowanie przy jeździe do przodu (SCBS)
  • System monitorowania martwego pola (BSM)
  • System wykrywający ruch poprzeczny podczas cofania (RCTA)
  • Tempomat
  • Przełącznik trybu jazdy SPORT (dla wersji z przekładnią automatyczną)
  • System monitorowania ciśnienia w ogumieniu (TPMS)
  • Elektromechaniczny hamulec postojowy z funkcją Autohold
  • Czujniki parkowania przednie i tylne
  • Kamera cofania
  • System bezkluczykowy
  • Zaawansowany system immobilizera
  • Alarm przeciwwłamaniowy z czujnikiem ruchu
  • Czujnik deszczu (inteligentne wycieraczki)
  • Czujnik zmierzchu (automatyczne światła mijania)
  • System automatycznego przełączania świateł drogowych na mijania (HBC)
  • Przednie i tylne światła LED
  • Światła do jazdy dziennej LED
  • Lusterka boczne w kolorze nadwozia
  • Przyciemniane tylne szyby
  • Skórzana podgrzewana kierownica
  • Skórzany drążek zmiany biegów
  • Tapicerka materiałowa Premium czarna
  • Podgrzewane fotele przednie
  • Zintegrowana konsola centralna
  • Schowek na okulary
  • Standardowa podłoga bagażnika
  • Roleta bagażnika Karakuri (podnosząca i opuszczająca się wraz z tylną klapą)
  • Wewnętrzne oświetlenie LED
  • Lusterko wsteczne elektrochromatyczne
  • Lusterka boczne sterowane elektrycznie i podgrzewane
  • Lusterka boczne składane elektrycznie (z funkcją AUTO)
  • Elektrycznie sterowane szyby przednie i tylne
  • 4 porty USB (2x Type-A + 2x Type-C)
  • Mazda Connect (10,25-calowy wyświetlacz), Apple Carplay & Android Auto (dostępne również bezprzewodowo) i usługi połączone
  • System sterowania multimediami HMI
  • System Nawigacji Mazda
  • Bluetooth
  • Radio cyfrowe DAB
  • System audio (6 głośników)

Exclusive-Line – od 164 900 zł, obejmuje wyposażenie wersji Center-Line Plus oraz dodatkowo:

  • 19-calowe felgi aluminiowe w kolorze Black Metallic, z oponami 225/55 R19
  • Układ wspomagający awaryjne hamowanie przy jeździe do tyłu (SCBS-R)
  • Układ ostrzegający o zmęczeniu kierowcy (Driver Alert)
  • System rozpoznający znaki ograniczenia prędkości (TSR)
  • Adaptacyjny układ utrzymywania stałej prędkości (aktywny tempomat MRCC)
  • System wspomagający jazdę w korku (CTS)
  • System kamer 360 stopni
  • Zaawansowany system dostępu bez kluczyka (otwieranie/zamykanie za pomocą przycisku na klamce)
  • Elektryczne otwieranie i zamykanie klapy bagażnika
  • Podgrzewanie wycieraczek przedniej szyby
  • Przednie matrycowe reflektory diodowe (LED) z systemem oświetlenia adaptacyjnego (ALH)
  • Światła do jazdy dziennej LED KODO
  • Łopatki do zmiany biegów (dla wersji z przekładnią automatyczną)
  • Środkowa konsola obszyta skórą
  • Ładowarka bezprzewodowa
  • Wyświetlacz Head-up na przedniej szybie
  • Zegary Premium (środkowy zegar cyfrowy)
  • Przestrzenny system nagłośnieniowy Bose (10 głośników)
Mazda CX-5 - podgrzewana kierownica
Podgrzewana kierownica należy do wyposażenia seryjnego każdej Mazdy CX-5.

Homura – od 175 900 zł, obejmuje wyposażenie wersji Exclusive-Line oraz dodatkowo:

  • 19-calowe felgi aluminiowe w kolorze Black, z oponami 225/55 R19
  • Czerwony akcent na grillu
  • Lusterka boczne w kolorze czarnym
  • Tapicerka skórzana czarna
  • Wentylowane fotele przednie
  • Podgrzewane siedziska tylnej kanapy
Mazda CX-5 - kamery 360
System kamer 360 stopni to standard dla wersji Exclusive-Line, Homura oraz Sports-Line.

Sports-Line – od 185 900 zł, obejmuje wyposażenie wersji Exclusive-Line oraz dodatkowo:

  • 19-calowe felgi aluminiowe w kolorze Bright, z oponami 225/55 R19
  • Czerwone przeszycie kierownicy
  • Drewniane elementy wnętrza
  • Tapicerka skórzana brązowa Nappa
  • Wentylowane fotele przednie
  • Podgrzewane siedziska tylnej kanapy
  • Ambientowe oświetlenie wnętrza (downlight)
  • Lusterko wsteczne elektrochromatyczne (bezramkowe)

Więcej na temat Mazdy CX-5:

Używana Mazda CX-5 II – opinie, typowe usterki

Mazda CX-5 kontra Subaru Forester – porównanie

Mazda CX-5 kontra Skoda Kodiaq i Volvo XC60 – porównanie

Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU

6 KOMENTARZE

      • Nie ma; prawie 10 sekund do setki to jest wedlug ciebie dzisiaj przyspieszenie ??
        To pieknie zrobione wozidelko dla emerytow,nic poz atym.Skrzynia dziala wolno,wyprzedzanie to tylko gdy droga wolna po horyzont.Albo ruszasz z piskiem i darciem opon,albo [powoli i wszyscy cie poganiaja.Opis dotyczy najmocniejszej wersji,tydzien jako auto zasteocze gdy zepsula sie moaj mazda 3.0 v6 i czekalismy na termostat.

  1. Jako właściciel cx5 z 2019 powiem, że większość ulepszeń mi się podoba, ale jak zobaczyłem jedną niesymetryczną rurę z tyłu, pewnie w taniej wersji, to to wygląda totalnie słabo 😛 Odnośnie komentarza na temat silnika- bardzo rzadko w 2.0 mam poczucie, że chciałbym depnąć a brakuje mi mocy (pewnie też zależy od kierowcy). Redukując bieg (a i to niekoniecznie) bezproblemowo mogę łyknąć jakiegoś marudę czy tira na trasie- a jeśli ktoś nie ma ciśnienia, że musi być pierwszy od świateł do świateł i nie da się wcisnąć maniakowi w bmw, to raczej będzie zadowolony- w zamian za to całkiem miło się patrzy na spalanie- mając świadomość że to nie wyciśnięty 1.2 z turbo, więc silnik odwdzięczy się miłą dynamiką nawet na niskich obrotach i brakiem awarii.

  2. To pieknie zrobione wozidelko dla emerytow,nic poza tym.Skrzynia dziala wolno,wyprzedzanie to tylko gdy droga wolna po horyzont.Albo ruszasz z piskiem i darciem opon,albo powoli i wszyscy cie poganiaja.Opis dotyczy najmocniejszej wersji,tydzien jako auto zastepcze gdy zepsula sie moja Mazda 3.0 v6 i czekalismy na termostat.
    Wszystkim zalecam koniecznie jazde probna,zebyscie potm nie zalowali.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

NEWSY
Polecane
Wybór redakcji