Mazda CX-30

Zmodernizowany silnik e-Skyactiv X debiutuje w modelach Mazdy 3 oraz CX-30. Dowiedz się więcej o tej jednostce i poznaj aktualne ceny.

Wraz z premierą czwartej generacji Mazdy 3 japoński producent wprowadził na rynek nowatorski silnik Skyactiv-X, który z pojemności 2,0 l rozwija 180 KM i 224 Nm. Tym, co szczególnie wyróżnia ten motor, jest zastosowanie technologii SPCCI, czyli zapłonu samoczynnego sterowanego świecą zapłonową. W pewnym uproszczeniu można przyjąć, że jest to silnik benzynowy, który w określonych warunkach „zachowuje się” jak Diesel. Więcej na ten temat:

Mazda 3 Skyactiv-X kontra Skyactiv-G – ile naprawdę mają KM?

Mazda 3 oraz Mazda CX-30 na rok modelowy 2021 otrzymały udoskonaloną wersję tej jednostki. Nowy silnik e-Skyactiv X oferuje jeszcze lepsze osiągi i niższe spalanie. Jego moc maksymalna wzrosła do 186 KM (+6 KM), a moment obrotowy – do 240 Nm (+16 Nm). Z kolei zużycie paliwa w cyklu WLTP zmniejszyło się o 0,5 l/100 km, a emisja dwutlenku węgla została obniżona o 10 g/km. Osiągnięcie takich rezultatów było możliwe dzięki zmniejszeniu stopnia sprężania z 16,3:1 do 15,0:1, a także optymalizacji procesu spalania, modyfikacji konstrukcji denka tłoków oraz aktualizacji oprogramowania układu Mazda M Hybrid.

Aktualnie samochody wyposażone w silniki e-Skyactiv X stanowią już ok. 40% europejskiej sprzedaży Mazdy 3 i CX-30. Natomiast w Polsce na zakup auta z tą jednostką decyduje się blisko co trzeci nabywca (udział w sprzedaży odpowiednio: 30% i 31,5%). Należy dodać, że silnik e-Skyactiv X może być łączony z manualną lub automatyczną skrzynią biegów i jest dostępny w wersji przednionapędowej oraz z napędem na wszystkie koła. Poniżej znajdziecie szczegółowe cenniki Mazdy 3 oraz Mazdy CX-30:

Mazda 3 (2021) – opis wersji i cennik

Mazda CX-30 (2021) – opis wersji i cennik

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here