Mazda 3 (2020)

Nowa Mazda 3 mocno zbliżyła się do klasy premium. Ceny tego modelu zaczynają się od 99 900 zł. Poznaj dostępne wersje i silniki.

Mazda 3 czwartej generacji trafiła do sprzedaży w 2019 roku i podobnie jak poprzednicy jest dostępna jako 5-drzwiowy hatchback oraz sedan. Osoby podróżujące tym modelem z pewnością docenią wysoką jakość wykonania i bogate wyposażenie seryjne – japoński producent nie ukrywa, że teraz chce być bardziej premium. Na uwagę zasługuje również gama silnikowa. Klienci mają do wyboru tradycyjną, wolnossącą jednostkę benzynową 2.0 Skyactiv-G oraz innowacyjny silnik 2.0 Skyactiv-X, który także jest zasilany benzyną, ale zapłon mieszanki następuje w nim częściowo samoczynnie (jak w Dieslu).

Mazda 3 Sedan (2020)
Mazda 3 Sedan (2020)

Mazda 3 (2020) – wymiary

Mazda 3 w wersji hatchback mierzy 446,0 cm długości, 202,8 cm szerokości (z lusterkami) i 143,5 cm wysokości. Jej rozstaw osi to 272,5 cm. Pojemność bagażnika wynosi 350 litrów.

Mazda 3 (2020)
Mazda 3 (2020)

Mazda 3 Sedan mierzy 466,0 cm długości, 202,8 cm szerokości (z lusterkami) i 144,0 cm wysokości. Jej rozstaw osi to 272,5 cm. Pojemność bagażnika wynosi 450 litrów.

Mazda 3 Sedan (2020)
Mazda 3 Sedan (2020)

Mazda 3 (2020) – dane techniczne, silniki, moc, zużycie paliwa

Klienci mają do wyboru dwie silniki zasilane benzyną: tradycyjną jednostkę 2.0 Skyactiv-G oraz innowacyjny motor 2.0 Skyactiv-X. Poniżej prezentujemy dane techniczne Mazdy 3 z 5-drzwiowym nadwoziem, w nawiasach podane parametry sedana (o ile się różnią; nie dotyczy odmiany AWD, która jest zarezerwowana wyłącznie dla hatchbacka).

Silniki benzynowe:

  • 2.0 Skyactiv-G (150 KM, 213 Nm) z 6-biegową manualną skrzynią i przednim napędem, przyspieszenie 0-100 km/h: 9,1 s, prędkość maksymalna: 206 (211) km/h, średnie zużycie paliwa: 6,0-6,1 (5,8-6,0) l/100 km
  • 2.0 Skyactiv-G (150 KM, 213 Nm) z 6-biegową przekładnią automatyczną i przednim napędem, przyspieszenie 0-100 km/h: 9,5 s, prędkość maksymalna: 204 (210) km/h, średnie zużycie paliwa: 6,4-6,5 (6,2-6,4) l/100 km
Mazda 3 (2020)
Silnik 2.0 Skyactiv-G
  • 2.0 Skyactiv-X (180 KM, 224 Nm) z 6-biegową manualną skrzynią i przednim napędem, przyspieszenie 0-100 km/h: 8,2 s, prędkość maksymalna: 216 km/h, średnie zużycie paliwa: 5,5-5,8 (5,4-5,6) l/100 km
  • 2.0 Skyactiv-X (180 KM, 224 Nm) z 6-biegową przekładnią automatyczną i przednim napędem, przyspieszenie 0-100 km/h: 8,6 s, prędkość maksymalna: 216 km/h, średnie zużycie paliwa: 6,2-6,3 (6,0-6,2) l/100 km
  • 2.0 Skyactiv-X AWD (180 KM, 224 Nm) z 6-biegową manualną skrzynią i napędem na wszystkie koła, przyspieszenie 0-100 km/h: 8,5 s, prędkość maksymalna: 210 km/h, średnie zużycie paliwa: 6,0-6,2 l/100 km
  • 2.0 Skyactiv-X AWD (180 KM, 224 Nm) z 6-biegową przekładnią automatyczną i napędem na wszystkie koła, przyspieszenie 0-100 km/h: 8,9 s, prędkość maksymalna: 210 km/h, średnie zużycie paliwa: 6,6-6,9 l/100 km
Mazda 3 (2020)
Silnik 2.0 Skyactiv-X

Nowa Mazda 3 (2020) – wersje wyposażenia i ceny

Podane ceny dotyczą aut z silnikami 2.0 Skyactiv-G/150 KM (Kai, Kanjo i Hikari) oraz 2.0 Skyactiv-X/180 KM (Enso i 100th Anniversary). Dopłata do 6-biegowego automatu wynosi 8000 zł. Hatchback i sedan kosztują tyle samo.

Mazda 3 (2020)

Kai – od 99 900 zł, wybrane elementy wyposażenia standardowego:

  • 16-calowe felgi aluminiowe Silver
  • Zestaw naprawczy do kół
  • Klimatyzacja manualna
  • Układ zapobiegający blokowaniu kół w trakcie hamowania (ABS)
  • Układem elektronicznego rozdziału siły hamowania (EBD)
  • System wspomagania nagłego hamowania awaryjnego hamowania (EBA)
  • System dynamicznej stabilizacji toru jazdy (DSC) z elektronicznym układem kontroli trakcji (TCS)
  • Zaawansowany system zwiększania przyczepności pojazdu (G-Vectoring Control+)
  • Elektromechaniczny hamulec postojowy z funkcją Autohold
  • Układ wspomagający ruszanie na wzniesieniu (HLA)
  • Przednie i boczne poduszki powietrzne + kurtyny powietrzne + poduszka kolanowa dla kierowcy
  • System monitorowania ciśnienia w ogumieniu (TPMS)
  • System monitorowania martwego pola (BSM)
  • System monitorujący ruch poprzeczny przy cofaniu (RCTA)
  • System e-Call
  • System wykrywający znużenie kierowcy (Driver Alert)
  • Inteligentne wspomaganie hamowania (SBS)
  • Adaptacyjny układ utrzymywania stałej prędkości (aktywny tempomat – MRCC)
  • System automatycznego przełączania świateł drogowych na mijania (HBC)
  • System wspomagający hamowanie (SCBS)
  • System rozpoznający znaki ograniczenia prędkości (TSR)
  • System wspomagający utrzymanie pojazdu w pasie ruchu (LAS)
  • Czujnik deszczu i zmierzchu (inteligentne wycieraczki i automatyczne światła mijania)
  • Czujniki parkowania tylne
  • Immobilizer fabryczny
  • Alarm antywłamaniowy
  • Kolorowy wyświetlacz head-up na przedniej szybie
  • Cyfrowe zegary (7-calowy wyświetlacz)
  • Multimedialny system rozrywki i łączności Mazda Connect (z 8,8-calowym ekranem)
  • System nawigacji Mazda
  • Ergonomiczny system sterowania HMI (pokrętło wielofunkcyjne)
  • System audio z radiem FM, radiem cyfrowym (DAB) i portem USB/MP3 (8 głośników)
  • Apple Carplay & Android Auto
  • Zestaw głośnomówiący Bluetooth
  • Gniazdo 12V
  • Tapicerka materiałowa Standard w kolorze czarnym
  • Czarna podsufitka (hatchback) / beżowa podsufitka (sedan)
  • Centralny podłokietnik dla kierowcy i pasażera
  • Przycisk do uruchamiania silnika
  • Centralny zamek
  • Elektrycznie sterowane szyby przednie i tylne
  • Skórzana kierownica i gałka dźwigni zmiany biegów
  • Lusterka w osłonach przeciwsłonecznych z podświetleniem
  • Przednie reflektory diodowe (LED)
  • Światła do jazdy dziennej (halogenowe)
  • Tylne światła diodowe (LED)
  • Spryskiwacze reflektorów przednich
  • Spryskiwacze zintegrowane z wycieraczką przedniej szyby
  • Lusterka boczne w kolorze nadwozia z wbudowanymi kierunkowskazami
  • Lusterka boczne podgrzewane, sterowane i składane elektrycznie

Kanjo – od 104 900 zł, obejmuje wyposażenie wersji Kai oraz dodatkowo:

  • 16-calowe felgi aluminiowe Silver
  • Klimatyzacja automatyczna (dwustrefowa)
  • Czujniki parkowania przednie
  • Kamera cofania
  • Podgrzewanie wycieraczek przedniej szyby
  • Podgrzewana kierownica
  • Podgrzewane fotele przednie
  • Zaawansowany system dostępu bez kluczyka (Smart Keyless)
  • Lusterko wsteczne elektrochromatyczne
  • Lusterko boczne elektrochromatyczne (po stronie kierowcy)
Mazda 3 (2020)
Kolorowy wyświetlacz head-up na przedniej szybie należy do wyposażenia standardowego.

Hikari – od 114 900 zł, obejmuje wyposażenie wersji Kanjo oraz dodatkowo:

  • 18-calowe felgi aluminiowe Grey (hatchback) / Silver (sedan)
  • System monitorujący ruch poprzeczny przy cofaniu z funkcją hamowania (RCTB)
  • System monitorujący ruch poprzeczny przed pojazdem (FCTA)
  • System wykrywający znużenie kierowcy z kamerą (Driver Monitor)
  • System wspomagający hamowanie podczas cofania (SCBS-R)
  • System kamer 360 stopni
  • Przestrzenny system nagłośnieniowy Bose (12 głośników)
  • Łopatki do zmiany biegów (skrzynia automatyczna)
  • Lusterko wsteczne bezramkowe
  • Światła do jazdy dziennej diodowe (LED)
  • Przednie matrycowe reflektory diodowe (LED) z systemem oświetlenia adaptacyjnego (ALH)
  • Przyciemniane tylne szyby
Mazda 3 (2020)
System kamer 360 stopni jest dostępny seryjnie od wersji Hikari.

Enso – od 131 900 zł, obejmuje wyposażenie wersji Hikari oraz dodatkowo:

  • 18-calowe felgi aluminiowe Black (hatchback) / Bright Silver (sedan)
  • Tapicerka skórzana w kolorze burgundowym (hatchback) / w kolorze białym (sedan)
  • Fotel kierowcy regulowany elektrycznie z pamięcią ustawień
  • Fotel kierowcy z regulacją odcinka lędźwiowego
Mazda 3 (2020)
Przestrzenny system nagłośnieniowy Bose z 12 głośnikami to standard od wersji Hikari.

100th Anniversary – od 138 900 zł, obejmuje wyposażenie wersji Enso oraz dodatkowo:

  • 18-calowe felgi aluminiowe Black
  • Dekielki felg z jubileuszowym logo
  • Jubileuszowa skórzana tapicerka w kolorze burgundowym
  • Jubileuszowe logo nad przednim nadkolem
  • Dywaniki podłogowe z jubileuszowym logo
  • Zagłówki foteli z wytłoczonym jubileuszowym logo
  • Obudowa kluczyka ozdobiona jubileuszowym logo

Więcej na temat Mazdy 3:

Nowa Mazda 3 – pierwsze wrażenia

Nowa Mazda 3 2.0 Skyactiv-G Hikari – nasz test

Mazda 3 kontra BMW serii 1 – porównanie

Mazda 3 kontra Mercedes klasy A i VW Golf – porównanie

Mazda 3 Sedan kontra Mercedes klasy A Limuzyna – porównanie

Mazda 3 Skyactiv-X kontra Skyactiv-G – test na hamowni

Zachęcamy także do zapoznania się z pozostałą ofertą Mazdy:

Mazda 6 (2020) – opis wersji i cennik

Mazda CX-3 (2020) – opis wersji i cennik

Mazda CX-30 (2020) – opis wersji i cennik

Mazda CX-5 (2020) – opis wersji i cennik

Elektryczna Mazda MX-30 (2020) – opis wersji i cennik

Oceny czytelników
[Głosów: 2 Średnia: 5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here