Logo Mercedes (2009 - obecnie)

Dla wielu osób Mercedes jest synonimem luksusu, a logo gwiazdy na masce rozpoznają nawet dzieci. Jak w długiej historii zmieniało się logo Mercedesa?

Krótka historia marki Mercedes

Początki Mercedes-Benz sięgają lat 80. XIX wieku, kiedy to Karl Benz stworzył pierwszy silnik spalinowy. Opatentowano go w styczniu 1886 roku. W tym samym roku Gottlieb Daimler oraz inżynier Wilhelm Maybach przerobili dyliżans i stworzyli z niego pierwsze auto „bezkonne”. Samochód Mercedes został po raz pierwszy wprowadzony na rynek w 1901 roku przez Daimler-Motoren-Gesellschaft (DMG). Emil Jellinek, europejski przedsiębiorca motoryzacyjny, który współpracował z DMG, zarejestrował znak towarowy w 1902 roku, nazywając model z 1901 roku na cześć swojej córki – Mercedes.

Pierwsze pojazdy marki Mercedes-Benz zostały wyprodukowane w 1926 roku, po połączeniu firm Karla Benza i Gottlieba Daimlera w firmę Daimler-Benz w dniu 28 czerwca tego samego roku. Dziś marka jest obecna na wszystkich kontynentach z zakładami produkcyjnymi w różnych krajach na całym świecie. Trzeba również przyznać, że logo marki Mercedes jest jednym z najbardziej rozpoznawalnych znaków towarowych na świecie. Kultowa trójramienna gwiazda jest znana w każdym zakątku świata i jest kojarzona z komfortem, luksusem i wysoką jakością.

Jak zmieniało się logo Mercedesa?

Trójramienna gwiazda, obecne logo marki, znana jest od ponad wieku. Po raz pierwszy została użyta przez Gottlieba Daimlera i opatentowana w 1901 roku. Mimo to początkowo logo motoryzacyjnego giganta było niezwykle proste. Towarzyszyło mu tylko słowo „Mercedes”, umieszczone wewnątrz poziomego owalu z podwójnym obramowaniem. Litery były nierównej wysokości: na krawędziach małe, a pośrodku – duże. Tło było czarne, czcionka szara.

Logo Mercedes (1902 – 1909)

Jeszcze u zarania swojego powstania, przyszły koncern wybrał okrągły emblemat, w środku którego na białym podłożu znajdował się wydłużony napis „Benz”. Jasny wieniec laurowy otoczył całość na ciemnym tle.

Logo Mercedes (1909 – 1916)

Po połączeniu dwóch firm kierownictwo postanowiło również połączyć logo. W zaktualizowanej wersji znajduje się klasyczna gwiazda i słowo „Mercedes”. Nazwa znajduje się na dole podwójnego okręgu. Środek to oczywiście trójramienna gwiazda, podzielona długimi cienkimi liniami tego samego koloru, co napis poniżej. Jego mniejsze kopie są umieszczone po prawej i lewej stronie na czarnym pierścieniu.

Logo Mercedes (1916 – 1926)

W 1926 roku, po oficjalnym zawiązaniu marki, zarząd firmy postanowił przedstawić wspólną przeszłość. Dlatego też emblemat zawiera nazwy obu firm – „Mercedes” (powyżej) i „Benz” (poniżej). Resztę przestrzeni na szerokim pasie zajmuje wieniec z gałęzi laurowych – znak przywództwa i wielkiego honoru. Centralne miejsce zajmuje okrąg o mniejszej średnicy z trójramienną gwiazdą, której każdy promień jest biały z jednej strony i szary z drugiej, co tworzy efekt trójwymiarowy.

Logo Mercedes (1926 – 1933)

Kolejny okres został uznany za najbardziej minimalistyczny w historii logo niemieckiego koncernu. Logo składało się tylko z białego koła i czarnej gwiazdy.

Logo Mercedes (1933 – 1989)

W 1989 roku pojawił się emblemat o znanym obecnie wzorze. Jest to metalizowana gwiazda z trzema promieniami zamknięta w okręgu. Pod nim znajduje się połączony napis firm założycielskich: „Mercedes-Benz”.

Logo Mercedes (1989 – 2009)

W obecnej wersji projektanci zmienili stosunek skali głównych elementów. Zwiększyli proporcje nazwy koncernu i zmniejszyli ikonę graficzną, wzmacniając efekt stalowego blasku gwiazdy w okręgu.

Logo Mercedes (2009 – obecnie)

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj