LogotypyLogo Honda – jak zmieniało się logo tej japońskiej marki?

Logo Honda – jak zmieniało się logo tej japońskiej marki?

Logo marki Honda jest proste i nie zmieniało się radykalnie od początku istnienia marki. Mimo krótkiej historii, marka Honda jest znana na całym świecie.

Jak zmieniało się logo Honda?

Początki marki Honda sięgają 1946 roku, kiedy to powstała firma produkująca silniki do motocykli. Pierwsze auto powstało dopiero w 1962 roku – T360, czyli niewielki samochód użytkowy do celów komercyjnych. Drugim modelem produkcyjnym był sportowy roadster –  S360. Pierwsze logo dla Honda Auto zostało stworzone w 1961 roku i pozostało z marką przez osiem lat. Było to ciemnobordowe prostokątne logo z dwoma jasnoniebieskimi, prawie białymi elementami. Górna część odznaki miała masywną stylizowaną literę „H” z pionowymi prętami narysowanymi po przekątnej od środka. Logo zostało umieszczone nad logotypem pisanym wielkimi literami w delikatnym, tradycyjnym kroju szeryfowym z pełnymi kształtami liter i czystymi konturami.

Logo Honda (1961 – 1969)

Emblemat został po raz pierwszy przeprojektowany w 1969 roku – zachował literę „H” jako jedyny element identyfikacji wizualnej, ale stracił logotyp. Zmieniono styl i kształt. Prostokąt został umieszczony pionowo, a litera „H” została zmieniona na wąską i wysoką. Jeśli chodzi o paletę kolorów, została ona również przeprojektowana – kombinacja bordowego i niebieskiego została przestawiona na monochromatyczną, z białym „H” na jednolitym czarnym tle.

Logo Honda (1969 – 1981)

Przeprojektowanie z 1981 roku udoskonaliło linie logo. Stało się ono lżejsze, a paletę kolorów odwrócono – czarne „H” trafiło na białe tło. Kontury litery zostały oczyszczone, a obramowanie logo ma bardziej kwadratowy kształt i zaokrąglone rogi. Logo zostało  umieszczone nad powiększonym czarnym logotypem, wykonanym mocnym pogrubionym krojem szeryfowym z grubymi konturami geometrycznymi i masywnymi kwadratowymi szeryfami.

Logo Honda (1981 – 2000)

W 2000 roku do identyfikacji wizualnej Hondy zostały dodane objętość i kolor. Logo zostało przeprojektowane, a wydłużone ramiona litery „H” dotknęły ramy. Emblemat został zmieniony z monochromatycznego na gradientowy metaliczny szary, z matową, elegancką powierzchnią. Jeśli chodzi o logotyp, to zmienił kolor na czerwony i jego linie stały się cieńsze i bardziej eleganckie. Skorygowano również rozmiar liter – napis stał się nieco mniejszy, więc całość wygląda teraz na lepiej wyważoną.

Logo Honda (2000 – obecnie)
Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU
NEWSY
Polecane
Wybór redakcji