LogotypyLogo Jaguar – jak zmieniało się logo brytyjskiej marki?

Logo Jaguar – jak zmieniało się logo brytyjskiej marki?

Logo Jaguara jest znane na całym świecie. Co ciekawe, przez większość czasu wyglądało niemal tak samo, a zmiany były jedynie kosmetyczne.

Krótka historia marki Jaguar

Początki dzisiejszego Jaguara sięgają 1922 roku, kiedy to założono firmę Swallow Sidecar Company. Wówczas marka produkowała motocyklowe wózki boczne, zanim samodzielnie opracowała nadwozia do samochodów osobowych. Będąc własnością S. S. Cars Limited, firma rozszerzyła się na kompletne samochody produkowane we współpracy ze Standard Motor Co, z których wiele nosiło nazwę Jaguar jako określenie modelu. Nazwa firmy została zmieniona z S. S. Cars na Jaguar Cars w 1945 roku. W swojej długiej historii Jaguar był częścią BMC i Forda, a ostatecznie został kupiony przez Land Rovera w 2013 roku. Obecnie jest częścią koncernu Jaguar Land Rover Group, należącego do Tata Motors.

Jak zmieniało się logo Jaguar?

Zanim powstał Jaguar, marka nazywała się Swallow Sidecar Company. Jej logo składało się z jasnoniebieskiego koła w czerwonej ramie, z dwoma złotymi skrzydłami. Odręczny znak słowny został umieszczony wewnątrz okręgu i wykonany w żółto-złotym kolorze.

Logo Jaguar (1922 – 1945)

Logo skaczącego Jaguara zostało wprowadzone w 1945 roku. Pierwsza wersja była bardzo podobna do tej, którą mamy dzisiaj. Kontur jaguara był czarny, a pod spodem miał znak słowny napisany wielkimi literami. Kolor znaku słownego był ciemnozielony, co sprawiło, że logo przyciągało wzrok. Niedługo potem pojawiła się udoskonalona wersja logo Jaguara. Kąty i załamania zostały zaokrąglone, aby nadać zwierzęciu bardziej naturalny wygląd. Dodano również drobne szczegóły, takie jak uszy.

Logo Jaguar (1945 – 2001)

Był też krótki okres czasu, kiedy marka używała czerwonego koła z wizerunkiem głowy jaguara jako logo. Logo nie było oficjalną identyfikacją zbyt długo, ale marka nadal umieszcza go na grillu wielu modeli i stosuje w komunikacji marketingowej.

Logo Jaguar (głowa jaguara)

Przeprojektowanie w 2001 roku uprościło paletę kolorów identyfikacji wizualnej Jaguara do czerni na białym, neutralnym tle. Był to również rok, w którym wszystkie elementy odznaki zostały dopracowane i zmodernizowane. W ten sposób skaczący kot stał się czystszy i bardziej elegancko narysowany. Jeśli chodzi o znak słowny, zmieniono krój pisma na współczesny elegancki bezszeryfowy z gładkimi liniami i lekko zmiękczonymi narożnikami końców linii liter.

Logo Jaguar (2001 – 2012)

Obecnie główne logo Jaguara to trójwymiarowy profil zwierzęcia w srebrnoszarym kolorze z odważnym i pewnym siebie srebrnym znakiem słownym. Szary kolor logo jest gradientowy w celu zaakcentowania kształtu 3D. Wygląda elegancko i dodaje ruchu i witalności.

Logo Jaguar (2012 – obecnie)
Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU
NEWSY
Polecane
Wybór redakcji