Historia marki Lincoln sięga 1917 roku i do dziś logo zmieniało się kilkukrotnie. Jak dziś wygląda logo marki Lincoln?
Krótka historia marki Lincoln
Marka Lincoln od zawsze kojarzyła się z autami luksusowymi i eleganckimi. Co prawda jej obecność na rynku europejskim jest znikoma, ale i tak wielu miłośników motoryzacji kojarzy specyficzną markę. Lincoln został stworzony w 1917 roku przez Henry’ego Lelanda w celu budowy silników do samolotów i została zmieniona w firmę produkującą samochody po przejęciu przez Forda na początku 1920 roku. Lincoln jest jedną z najpopularniejszych marek luksusowych samochodów w regionie Ameryki Północnej, która eksportuje swoje pojazdy na cały świat.
Jak zmieniało się logo marki Lincoln?
Pierwsze logo Lincolna powstało w 1917 roku i zawierało medalion o zaokrąglonym kształcie z pogrubionym znakiem słownym. Było to jedyne logo używane przez markę, gdy ta należała jeszcze do Henry’ego Lelanda.

Po tym, jak Lincoln stał się częścią Forda, jego identyfikacja wizualna została przeprojektowana poprzez dodanie napisu „Ford Detroit” do plakietki. Kształt godła zmieniono na romb z zaokrąglonymi kątami i masywną ramą.

W 1939 roku logo Lincoln zmienia swój kształt na okrąg. Znak słowny jest teraz wykonany kursywą w białym kolorze, a herb staje się jedyną ozdobą identyfikacji wizualnej marki przez następne 15 lat.

Przeprojektowanie 1954 roku przynosi odważniejsze i pewniejsze linie oraz nową paletę kolorów. Niebieski tło zmienia się na srebrny, co sprawia, że herb wygląda jaśniej. Pojawiają się również cienie, gradienty i efekt trójwymiarowości.

Pierwsza wersja używanego do dziś motywu Lincoln Star powstała w 1964 roku. Marka chciała dużej zmiany, a oprawiona w ramę czteroramienna gwiazda wydawała się idealną opcją odzwierciedlającą luksus i finezję samochodów Lincoln. Gwiazda z 1960 roku miała kształt a’la art-deco i była eleganckim i stylowym emblematem.

W 1972 roku do identyfikacji wizualnej marki został dodany znak słowny, a emblemat został znacząco uproszczony i unowocześniony. Napis „Lincoln” jest wykonany wielkimi literami czcionki bezszeryfowej z prostymi, wąskimi liniami i dużą ilością miejsca. Emblemat staje się bardziej geometryczny i nowoczesny, kształt jest wyraźny i wygląda świetnie – zarówno monochromatycznie, jak i w srebrnej odsłonie po umieszczeniu na samochodach. Logo w tej wersji pozostaje prawie nietknięte przez 40 lat i staje się silnym symbolem potężnej amerykańskiej marki.

Kultowe logo Lincolna zostało przeprojektowane w 2012 roku. Znak słowny stał się bardziej elegancki i zrównoważony dzięki zastosowaniu odważniejszych i krótszych linii. Jeśli chodzi o emblemat gwiazdy, jest on teraz w pełni zamknięty w ramce, linie gwiazd są skrócone, co sprawia, że logo wygląda bardziej graficznie i nowocześnie.
