LogotypyLogo Mitsubishi – jak zmieniało się logo z trzema diamentami?

Logo Mitsubishi – jak zmieniało się logo z trzema diamentami?

Marka Mitsubishi od początku swojego istnienia była konsekwentna jeśli chodzi o identyfikację wizualną. Jak wygląda logo Mitsubishi?

Krótka historia marki Mitsubishi

Mitsubishi jest jednym z największych japońskich producentów samochodów. Została założona w 1870 roku przez Yataro Iwasaki, a dziś jest częścią sojuszu Renault-Nissan-Mitsubishi, który jest jedną z największych na świecie grup produkujących samochody. Nazwa firmy, Mitsubishi, jest pochodną dwóch japońskich słów: „mitsu” („trzy”) i „hishi” („kasztanowiec wodny”). Jest to doskonały przykład nazewnictwa marki, w którym połączenie dwóch prostych terminów składa się na słowo i identyfikację marki.

Jak zmieniało się logo Mitsubishi?

Przez pierwsze trzy lata po założeniu firmy używała zarówno herbów Iwasaki, jak i Tosa, bez żadnego znaku słownego. Była to bardziej symbolika niż identyfikacja wizualna marki, hołd dla korzeni.

Logo Mitsubishi (1870 – 1873)

Dopiero w 1873 roku powstał kultowy emblemat. Zawiera trzy cienkie romby połączone w środku obrazu małym kółkiem. Już w tej wersji widać logo, które jest znane do dziś.

Logo Mitsubishi (1873 – 1914)

W 1914 roku znika okrąg w środku logo, dzięki czemu całość wygląda mocniej i pewniej. Ponadto w 1955 roku na logo w identyfikacji reklamowej pojawia się znak słowny. Jest on napisany w języku japońskim przy użyciu czcionki Mitarashi-ryu. Dodaje nowoczesności i elegancji. Paleta kolorów stała się czerwona i czarna, co jest doskonałym symbolem energii i stabilności.

Logo Mitsubishi (1914 – 1964)

W 1964 roku logo nabiera nowego kształtu, tego, który możemy zobaczyć dzisiaj. Romby stają się bardziej zrównoważone i wyraziste. Kolejną zmianą tego okresu jest motto firmy wypisane nad emblematem w komunikacji marketingowej. Spisano je w języku japońskim i można go przetłumaczyć jako „z tobą dziś i jutro”.

Logo Mitsubishi (1964 – 1985)

Znak słowny Mitsubishi pojawił się na logo w 1985 roku. Wielkie litery są wykonywane w tradycyjnym kroju bezszeryfowym z solidnymi liniami prostymi, które są czyste i bezpośrednie. Znak słowny ma czarny kolor, który sprawia, że logo jest mocne i czytelne. Niedługo potem na logo pojawia się napis „Mitsubishi Motors”, ale krój pisma i kolorystyka pozostają nietknięte.

Logo Mitsubishi (1985 – obecnie)
Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

NEWSY
Polecane
Wybór redakcji