LogotypyLogo DS: jak wygląda i co oznacza logo francuskiej marki?

Logo DS: jak wygląda i co oznacza logo francuskiej marki?

Marka DS to stosunkowo świeży twór na rynku motoryzacyjnym, choć może wydawać się, że ten producent francuskich aut jest na nim od dziesiątek lat. Jak wygląda logo DS i kiedy powstało?

Krótka historia marki DS

DS to nazwa francuskiej marki samochodowej, która została utworzona w 2009 roku przez Citroena i stała się samodzielną marką w 2014 roku. Dziś DS Automobiles produkuje samochody elektryczne i hybrydowe, które dystrybuuje nie tylko w Europie, ale na całym świecie. Stworzona przez Citroena submarka miała stać się nowym graczem na europejskim rynku motoryzacyjnym. W ciągu pięciu lat po jej ustanowieniu stała się już pełnoprawną niezależną marką, produkującą samochody klasy premium. Warto wspomnieć, że nazwa marki, DS została nadana jako hołd dla słynnego modelu Citroen DS, zaprezentowanego przez w 1955 roku. Był to samochód ze wszech miar innowacyjny i już w chwili debiutu stał się symbolem przyszłości, awangardy i myśli stylistycznej ówczesnego Citroena.

Powstanie i znaczenie logo DS

Pierwsze logo DS zostało wprowadzone w 2009 roku i pozostało z marką do 2019 roku – mimo że już w 2014 roku DS przestało być spółką zależną Citroena. Było to trójwymiarowe logo umieszczone nad napisem w eleganckim kroju bezszeryfowym. Główne logo zostało wykonane w błyszczącym srebrze z jasnymi odcieniami gradientu i przedstawiało dwie stylizowane litery, stykające się ze sobą w środkowym punkcie.

Logo DS (2009 – 2019)

Litera „D” składała się z cienkiego szarego elementu z prawą częścią przypominającą zaokrągloną, wygładzoną strzałkę. W przypadku litery „S”, miała ona mocno rozciągnięte kontury w orientacji pionowej i wyglądało – w górnej części – niemal jak lustrzane odbicie litery „D”, ale bez delikatnego szarego wypełnienia, z linią wydłużoną do dołu i zakrzywioną w lewo. Pod głównym logo umieszczono logotyp wielkimi literami i wykonany w lekkim, ale solidnym i surowym kroju bezszeryfowym, gdzie wszystkie czarne litery były schludne, wyważone i miały dużo miejsca wewnątrz oraz między nimi.

Logo DS Automobiles zostało odświeżone w 2019 roku, zachowując główne elementy na swoim miejscu i tylko nieznacznie udoskonalając ich kontury. Rozpoznawalny już przez wiele osób błyszczący emblemat stał się nieco mniejszy, bardziej elegancki i wyrazisty – jego kontury zostały oczyszczone, a kolor podbity. Główną zmianą był poprawiony logotyp. Napis był nadal zapisany wielkimi literami, ale krój pisma zmieniono na odważniejszy i węższy, co nadało całemu logo mocniejszy wgląd.

Logo DS (2019 – obecnie)

Paleta kolorów identyfikacji wizualnej DS oparta jest na srebrno-szarym i czarnym. Szarość na logo wprowadzona jest w dwóch wersjach – błyszczącej i matowej, a to połączenie sprawia, że wygląda wyrafinowanie i ponadczasowo. Srebrna metaliczna plakietka wygląda luksusowo i bardzo dobrze prezentuje się na grillach i maskach bez względu na kolor samochodu.

Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU
NEWSY
Polecane
Wybór redakcji