LogotypyLogo Bugatti – jak zmieniało się logo tej słynnej marki?

Logo Bugatti – jak zmieniało się logo tej słynnej marki?

Marka Bugatti jest znana na całym świecie, a jej samochody są marzeniem dla wielu miłośników motoryzacji. Jak wygląda logo Bugatti?

Krótka historia marki Bugatti

Marka Bugatti została założona w 1909 roku w ówczesnym niemieckim mieście Molsheim w Alzacji przez Ettore Bugatti – włoskiego projektanta przemysłowego. Samochody były znane ze swojego pięknego wzornictwa i wielu zwycięstw w wyścigach. Słynne modele Bugatti to między innymi Type 35 Grand Prix, Type 41 „Royale”, Type 57 „Atlantic” i sportowy Type 55. Śmierć Ettore Bugattiego w 1947 roku okazała się poważnym ciosem dla marki, a śmierć jego syna Jeana Bugattiego w 1939 roku oznaczała, że nie było spadkobiercy, który mógłby poprowadzić fabrykę. Firma borykała się z problemami finansowymi i wydała ostatni model w 1950 roku. Po wielu perypetiach, w 1987 roku włoski przedsiębiorca Romano Artioli kupił markę i ożywił ją jako Bugatti Automobili SpA. Skończyło się jednak na stworzeniu supersamochodu o nazwie EB110 i… ponownym zawieszeniu produkcji. Od 1998 r. marka należy do Grupy Volkswagena, która ogromnym nakładem środków przywróciła Bugatti do życia i uczyniła z marki jedną z najznamienitszych na świecie.

Jak wygląda logo Bugatti?

Logo Bugatti jest jednym z najbardziej znanych przykładów identyfikacji wizualnej przemysłu motoryzacyjnego. Gdy powstało na samym początku historii firmy, przez całą jej historię nie zmieniało się w znaczący sposób – nawet, gdy marka stała się własnością Grupy Volkswagena. Kultowe logo zostało zaprojektowane przez ojca Ettore Bugatti, Carlo, który był bardzo znanym we Włoszech projektantem biżuterii i artystą.

Logo Bugatti (logo)

Logo Bugatti wygląda jak klejnot sam w sobie. Jego wyrafinowanie i finezja są ponadczasowe i sprawiły, że identyfikacja wizualna marki stała się jednym z klasyków wśród projektów logo w motoryzacji.  Emblemat Bugatti składa się z poziomo umieszczonego owalu z sześćdziesięcioma kropkami na całym obwodzie. Kropki są ustawione na kontrastowym konturze o średniej grubości owalu.

Istnieją dwie wersje znaczenia kropek: praktyczna i liryczna. Pierwsza mówi, że kropki reprezentują stosowane w wyczynowych autach druty bezpieczeństwa, podczas gdy druga wersja pokazuje kropki jako perły, celebrując doświadczenie firmy w zakresie jakości i wzornictwa. Emblemat zawiera również logotyp i symbol marki na górze znaku słownego.

Paleta Bugatti składa się z trzech kolorów – czerwonego, białego i czarnego. Czerwony, będący głównym kolorem, reprezentuje pasję i miłość, wieczną energię i wyjątkowe podejście marki. Biel jest symbolem czystości i elegancji, koloru, który wywołuje poczucie lojalności i zaufania. Czarne detale logo dodają siły, pewności siebie i profesjonalizmu. Kolor owalnego konturu może się różnić od białego i szarego do srebrnego po umieszczeniu na samochodach. Jednak czerwony kolor tła i biały napis zawsze pozostają nietknięte.

Logo Bugatti (inicjały)

Bardzo ważnym szczegółem identyfikacji wizualnej Bugatti jest symbol umieszczony nad znakiem słownym. Składa się on z dwóch liter tj. „E” i „B” stojących tyłem do siebie. Oczywiście litery są inicjałami założyciela marki – Ettore Bugatti.

W lipcu 2022 roku producent z Molsheim ogłosił poważne zmiany. Od teraz nowymi kolorami Bugatti są: czarny, szary oraz niebieski. Ten ostatni (o nazwie Bugatti Blue) nawiązuje do barw francuskich, a zarazem pasuje do planów elektryfikacji marki. Wprowadzono także inną czcionkę, która została opracowana na podstawie archiwalnych dokumentów producenta. Ponadto w komunikacji marketingowej stosowane będzie już tylko logo „EB” zamiast pełnego emblematu.

Bugatti - kolory (2022)

Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU
NEWSY
Polecane
Wybór redakcji