NowościAktualnościFrancuski producent zmienia logo! To powrót do korzeni marki

Francuski producent zmienia logo! To powrót do korzeni marki

W tym tygodniu francuski producent przedstawił odświeżone logo, które nawiązuje do tradycji i początków marki. Dowiedz się więcej na ten temat.

Citroen to francuski producent samochodów, który stanowi jeden z filarów koncernu Stellantis. Firma została założona w 1919 roku przez inżyniera Andre Citroena, a jej siedziba mieści się w Paryżu. Od samego początku symbolem marki są szewrony – daszkowe uzębienie kół przekładni, na które patent został kupiony w Polsce.

Nowe logo Citroena jest już dziesiątym w ponad 100-letniej historii marki i nawiązuje do pierwowzoru z 1919 roku. Nie stanowi jednak jego dokładnej kopii – wpisane w pionowy owal dwa szewrony są grubsze. Emblemat sprawia też wrażenie szerszego, a dzięki jednokolorowemu wykończeniu całość jest lepiej widoczna. Oprócz odświeżonego znaku graficznego i uproszczonej palety kolorów przedstawiono jeszcze nową czcionkę.

Citroen - nowe logo

Zmieniona identyfikacja wizualna ma podkreślić wejście Citroena w erę elektromobilności i cyfryzacji. Nowy znak graficzny zdążył już zadebiutować na pokazanym wczoraj prototypie Oli – elektrycznym crossoverze (tylko 1000 kg wagi i aż 400 km zasięgu), zapowiadającym kierunek, w którym teraz chce zmierzać francuska marka. Na modelach produkcyjnych odświeżone logo zacznie pojawiać się od połowy przyszłego roku.

Citroen - nowe logo

Poznaj historię logo Citroena:

Logo Citroen – co oznacza logo tej francuskiej marki?

Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU
NEWSY
Polecane
Wybór redakcji