LogotypyLogo Alpine: jak wygląda logo tej francuskiej marki?

Logo Alpine: jak wygląda logo tej francuskiej marki?

Marka oraz logo Alpine nie są powszechnie znane wśród postronnych osób, ale miłośnicy motoryzacji doskonale znają tą ciekawą markę z Francji. Jak wygląda logo Alpine?

Krótka historia marki Alpine

Alpine (pełna nazwa to Société des Automobiles Alpine SAS) to francuska firma motoryzacyjna, która opracowuje, produkuje i sprzedaje samochody sportowe oraz wyścigowe. Jej założycielem jest Jean Rédélé, który otworzył firmę w Dieppe w 1954 roku. Alpine niemal natychmiast odniosła sukces w sportach motorowych za sprawą zmodyfikowanego Renault 4CV. Od początku działalności Alpine było blisko związane z Renault, więc nic dziwnego, że w 1973 roku duża korporacja kupiła dobrze zapowiadającą się manufakturę. Trzy lata później ich działy sportowe połączyły się. W 1995 roku produkcja Alpine została całkowicie wstrzymana. Na szczęście w 2017 roku marka została wskrzeszona, co zaowocowało premierą samochodu sportowego Alpine A110.

Jak wygląda logo Alpine?

Pierwsze logo Alpine pojawiło się w 1954 roku, po początkowych problemach z nazwą marki. We wspomnianym roku zainspirowany zwycięstwami Jean Rédélé otworzył swój zakład produkcji samochodów sportowych i wyścigowych. Swoją markę nazwał po zwycięstwie w Coupe des Alpes – Alpine. Nie miał jednak pojęcia, że w 1953 roku w Wielkiej Brytanii zostało zaprezentowane sportowe coupe o nazwie Sunbeam Alpine. Ale  zamieszanie z nazwami nie zniechęciło Francuza i użył nazwy swojej firmy do opracowania oryginalnego logo.

Logo Alpine (1954 – 1976)

Już pierwszy emblemat nadał ton kreatywności i pokazał, że marka Alpine będzie tworzyła niekonwencjonalne samochody. Pomimo „kolizji” z nazwą angielskiego modelu, francuska marka nie zmieniła nazwy samochodu sportowego, a debiutanckie logo przedstawiało stylizowane „A” w bardzo ciekawej, dynamicznej stylizacji. Podkreślają to metaliczne nuty – odzwierciedlone w odbiciach okrągłej ramy oraz charakterystyczny niebieski kolor. Barwa oraz charakterystyczne „A” pozostały z marką do dziś.

To właśnie ta litera, zaczerpnięta z nazwy firmy, jest najbardziej charakterystycznym elementem identyfikacyjnym marki Alpine. Jest napisana ukośnie i uzupełniona oryginalną poprzeczką w długim pasku z haczykowatym punktem na końcu. Lewa noga „A” znajduje się z przodu i jest ukośną linią średniej grubości. To daje literze przechylenie i obrazuje szybkość. Ten główny element stylizacji znajduje się u góry na białym tle. W dolnej części w kolorze miękkiego błękitu, prezentowana jest pełna nazwa marki.

Logo Alpine (1976 – 2017)

W 1976 roku producent postanowił odejść od mocno stylizowanego, trójwymiarowego emblematu na rzecz płaskiej grafiki. W środkowej części pojawiły się trzy chromowane paski, na których umieszczono dużą literę „A”. Biała część logo zwiększyła się, a niebieska odpowiednio się zmniejszyła. Ponadto projektanci uczynili okrąg owalem i zastąpili metalizowaną ramę szerokim jasnoszarym paskiem, w którym umieszczono pełną nazwę producenta. Usunięto również obramowanie centralnego symbolu. Co więcej, twórcy dodali dwie miniaturowe flagi Francji po bokach, a także zastąpili cienką czcionkę pogrubioną bezszeryfową.

Logo Alpine (2017 – obecnie)

W 2017 roku pojawiło się nowe logo, które obowiązuje do dziś. Nie zawiera ono zbędnych elementów, ponieważ autorzy postawili na minimalizm. Usunęli z niego wszystkie nieistotne szczegóły i pozostawili tylko pochylone „A”. Kształt litery pozostał taki sam, jak w pierwszej wersji emblematu.

Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU
NEWSY
Polecane
Wybór redakcji