LogotypyLogo Smart: co oznacza logo tej niemieckiej marki?

Logo Smart: co oznacza logo tej niemieckiej marki?

Smart to niemiecka marka produkująca małe samochody miejskie. Jak prezentuje się logo marki Smart i co oznacza?

Krótka historia marki Smart

Smart to marka samochodowa z Niemiec, która została założona w 1994 roku przez dwa duże i rozpoznawalne na całym świecie koncerny – Swatch i Mercedes-Benz. Dziś Smart jest częścią Daimlera i działa w ponad 40 krajach na całym świecie. Smart kojarzy się z produkcją wyjątkowo małych samochodów miejskich, które są w stanie zająć miejsce parkingowe wszerz (pierwszy Smart miał tylko 2,5 m długości), choć z czasem w ofercie marki pojawiły się większe propozycje, jak np. Smart Forfour oraz Roadster.

Wygląd i zmiany logo marki Smart

Pierwszy emblemat Smarta wprowadzono w 1998 roku. Pozostał z marką przez niespełna cztery lata. Był to gładki i łagodny logotyp pisany wyłącznie małymi literami w kolorze jasnoszarym, z pełnymi zaokrąglonymi konturami liter bezszeryfowych. W kompozycji był tylko jeden wyróżniający się element – żółty trójkąt umieszczony na górnej granicy litery „a”. Trójkąt wskazywał w prawo, przypominając nieco przycisk „Play” na odtwarzaczach muzycznych.

Smart logo (1998 – 2002)

W 2002 Smart zmienił swoje logo. Główną modyfikacją było rozdzielenie logotypu słownego „smart” od charakterystycznej żółtej strzałki, która została odłączona od litery „a” i dodana do wolnej przestrzeni litery „c” (skrót od „compact”). Znak słowny nadal był zapisywany małymi literami w prostym szarym kolorze bezszeryfowego kroju pisma, z gładkimi zaokrąglonymi liniami. Wspomniana trójkątna strzałka z dwoma zakrzywionymi bokami, skierowana jest na wschód, co ma symbolizować postępową i nieco futurystyczną filozofię marki. Szary kolor ma symbolizować nowoczesność, elegancję i solidność, żółty zaś młodość i energię potencjalnych klientów marki.

Smart logo (2002 – obecnie)

Od 20 lat logo jest używane w niezmienionej formie. Zmienił się natomiast właściciel Smarta. W 2019 r. połowę udziałów w nim kupiło chińskie Geely. Nie oznacza to bynajmniej, że trzeba obawiać się o przyszłość Smarta. Przypomnijmy, że z dobrym skutkiem Geely przejęło też Volvo i Lotusa.

Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU
NEWSY
Polecane
Wybór redakcji