Niewiele jest marek na świecie, które są wierne swojemu logo niemal od początku istnienia. Jak wygląda i co oznacza logo Bentleya?

Krótka historia marki Bentley

Marka Bentley, stworzona przez Waltera Owena Bentleya w 1919 r., początkowo specjalizowała się w tworzeniu części zamiennych dla przemysłu lotniczego. Jednak po wojnie rynek samochodowy zaczął sprawiać wrażenie obiecującego pod kątem zysków. Luksus był coraz bardziej pożądany, chociaż ograniczony popyt na najdroższe samochody tej klasy prawie doprowadził markę do bankructwa. Pierwsze Bentleye faktycznie miały problemy ze sprzedażą ze względu na ich wysoką cenę. Jednak promocja „ceny jako potwierdzenia doskonałości technicznej” i wyjątkowych osiągów tych luksusowych samochodów spełniła swoje zadanie. W 1980 roku, po pewnym okresie „szerokiej popularności w wąskich segmentach”, Bentley stanął w obliczu drugiej fali popularności, która trwa do dziś.

NASZ SKLEP

Wygląd i znaczenie logo Bentley

Centralnym elementem symbolu Bentley jest duża litera „B”. Aby podkreślić elitarność samochodów Bentley, litera jest ozdobiona skrzydłami, które wyraźnie nawiązują do nieziemskiego potencjału tej marki. Dlatego symbolika logo koncentruje się właśnie w jego „skrzydlatej” części i może być postrzegana jako arogancja i zwycięska charyzma. Z drugiej strony to także nawiązanie do początków marki – przemysłu lotniczego i marzeń o niebie samego Waltera Bentleya.

Emblemat Bentley zaprojektował Frederick Gordon Crosby. Artysta doskonale poradził sobie z zadaniem stworzenia luksusowego logo dla luksusowych samochodów. Później logo Bentley zostało wykorzystane jako przykład i wzór do naśladowania dla innej luksusowej marki z Wielkiej Brytanii, czy Aston Martina.

Pierwsza wersja logo Bentleya przedstawiała zwieńczoną wieńcem laurowym literę B. Jednak to właśnie skrzydła okazały się szczęśliwym wizerunkiem tej luksusowej marki. Co zaskakujące, czcionka w logotypie Bentleya nie zmieniła się w ciągu ponad stuletniej historii. W ten sposób marka podkreśla szacunek dla tradycji.

Kolejną ciekawostką jest fakt, że liczba piór w prawym i lewym skrzydle w większości logo jest różna. Różne modele mają wersje piór 10/11 lub 13/14. Są jednak też modele ozdobione logotypami 10/10 – zazwyczaj są to modele „najprostsze”, natomiast asymetria jest bardziej powszechna w pojazdach wyścigowych – ma to przynieść szczęście.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj