PoradyJak wymienić baterię w pilocie do bramy garażowej?

Jak wymienić baterię w pilocie do bramy garażowej?

Część kierowców parkuje auta w garażach z bramą otwieraną pilotem. Gdy przestaje on działać, problemem zwykle jest brak prądu. Warto wiedzieć, jak wymienić baterię w pilocie do bramy.

Bateria w pilocie do bramy garażowej jest bardzo trwała. Nierzadko wytrzymuje kilka lat. W końcu zaczyna jednak domagać się wymiany. Symptomami są problemy z otwieraniem bramy mimo migającej diody, gaśnięcie diody po kilku sekundach od wciśnięcia przycisku czy całkowita nieaktywność diody.

Jak wymienić wyczerpaną baterię w pilocie do bramy czy szlabanu? W najlepszej sytuacji są osoby, które mają pilota z obudową skręcaną śrubą. Wystarczy sięgnąć po śrubokręt płaski lub krzyżakowy i odkręcić śrubę. Do otwarcia skręcanej obudowy nie jest konieczne używanie dużej siły – wystarczy ją podważyć. Nie róbmy tego jednak w rękach – połóżmy pilota na stole i wtedy otwórzmy obudowę, by uniknąć wypadnięcia elektroniki. Następnym etapem jest włożenie nowej baterii. Zwykle jest to 12-woltowa bateria A23. Jedna sztuka kosztuje często w granicach 7-10 zł.

Wymiana baterii w pilocie do bramyW trakcie montażu trzeba zwrócić uwagę na biegunowość. Zwykle stosowne oznaczenia (+/-) znajdują się na płytce. Teoretycznie może ich jednak brakować, dlatego warto zwrócić uwagę, w jakim kierunku była ułożona stara bateria. Pomylenie biegunów raczej nie doprowadzi do spalenia pilota, jednak na pewno nie będzie on działał.

Najłatwiejszym sposobem skręcenia pilota jest położenie na stole części obudowy z przyciskami. Następnie kładziemy na nich elektronikę, dopasowujemy górną część obudowy i skręcamy. Nie należy przy tym używać nadmiernej siły – przeciągnięta śruba spowoduje pęknięcie gwintu.

Zużytej baterii nie wolno wyrzucać do przypadkowego śmietnika! Musi ona trafić do wyznaczonych pojemników, skąd zostanie odebrana i zutylizowana. Czasami znajdują się w niektórych śmietnikach, można je także spotkać w supermarketach czy drogeriach.

Porady: Jak awaryjnie uruchomić samochód, gdy padnie bateria w kluczyku? Jest na to sposób!

Trudniejsza jest wymiana baterii w pilotach z obudowami zamykanymi na zatrzaski – np. okrągłych firmy Nice. By dowiedzieć się, jak otworzyć taką obudowę, warto ją dokładnie obejrzeć. W miejscu, gdzie obie połówki obudowy schodzą się, mogą znajdować się niewielkie wycięcia – jedno lub dwa. Należy w nie włożyć płaski śrubokręt i lekko go obracając otworzyć obudowę. Śrubokręt powinien być jak najszerszy i jak najgrubszy. Użycie zbyt małego śrubokrętu do podważania spowoduje nieestetyczne wyszczerbienie plastiku. Można także użyć kawałka plastiku – np. starej karty kredytowej.

Wymiana baterii w pilocie do szlabanuNasz pilot przy 9,3 V z niewielkiej odległości był w stanie otworzyć bramę, jednak po 2-3 krotnym naciśnięciu przycisku dioda przestawała świecić. Jeżeli pilot przestał działać, a posiadamy multimetr, warto sprawdzić napięcie na biegunach baterii. Jeżeli wynosi przynajmniej 10 V, a pilot nie działa, a po naciśnięciu przycisku nawet nie świeci się dioda, problem może nie wynikać z wyczerpania baterii, tylko rozkodowania, uszkodzenia przycisku czy całej elektroniki lub braku styku między źródłem prądu, a biegunami. W takiej sytuacji warto skontrolować złącza elektryczne oraz uczciwie odpowiedzieć sobie na pytanie, czy w ostatnim czasie nie upuściliśmy pilota czy np. nie doszło do jego zalania lub zawilgocenia.

Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU
NEWSY
Polecane
Wybór redakcji