Hyundai Kona FL (2020)

Hyundai Kona otrzymał nową „twarz” i szereg innych zmian. W ofercie zadebiutuje także sportowa wersja N Line. Dowiedz się więcej na ten temat.

Hyundai Kona zadebiutował na rynku w 2017 roku, a do jego atutów należy szeroka gama dostępnych wersji silnikowych. Klienci mają do wyboru turbodoładowane silniki benzynowe, jednostkę wysokoprężną, hybrydę oraz dwa warianty elektryczne. Co więcej, koreański crossover opcjonalnie oferuje również napęd na wszystkie koła, co u większości konkurentów nie jest takie oczywiste. Teraz ten miejski SUV przeszedł gruntowną modernizację, po której lista jego zalet jeszcze bardziej się wydłuży.

Przy okazji liftingu „twarz” Kony została zauważalnie wygładzona. Najbardziej rzuca się w oczy brak wąskiego wlotu powietrza, który znajdował się nad osłoną chłodnicy, pomiędzy górnymi światłami. Sam grill także otrzymał nowy kształt, podobnie jak udoskonalone światła do jazdy dziennej LED.

Hyundai Kona FL (2020)

Odświeżona Kona jest nieco większa – za sprawą przeprojektowanego przodu zyskała 40 mm długości. Zmiany w tylnej części nadwozia są bardziej subtelne, a uwagę zwracają przede wszystkim nowe tylne światła.

Hyundai Kona FL (2020)

Na liście opcji pojawiło się 5 nowych kolorów nadwozia oraz nowe wzory 17- i 18-calowych obręczy kół. Z kolei jeśli ktoś chciałby nadać swojej Konie bardziej sportowy wygląd, może wybrać odmianę N Line, którą poznamy po innych zderzakach, nakładkach na nadkola w kolorze nadwozia oraz po zaprojektowanych specjalnie do tej wersji 18-calowych alufelgach.

Wnętrze Hyundaia Kona N Line jest utrzymane w czarnej tonacji. Fotele z tapicerką materiałową lub skórzano-zamszową wyróżniają się czerwonymi przeszyciami oraz logo N, które znajdziemy także na dźwigni zmiany biegów. Sportowy charakter podkreślają też metalowe nakładki na pedały.

Natomiast we wszystkie auta po liftingu otrzymały nową konsolę, która jest odłączona od deski rozdzielczej, co podkreśla jej poziomy układ i daje wrażenie większej przestronności. Między fotelami nie zobaczymy już klasycznej dźwigni „ręcznego” – koreański producent wyposażył Konę w elektryczny hamulec postojowy.

Hyundai Kona FL (2020)

Z nowości należy wskazać jeszcze oświetlenie ambientowe, które podświetla centralny uchwyt na kubek oraz przestrzeń na nogi po stronie pasażera i kierowcy, a także zmienione dekory wokół głośników i wlotów powietrza, które zostały wykończone aluminium. Podróżujący w 2. rzędzie siedzeń będą mogli skorzystać z podgrzewanych tylnych siedzeń oraz dodatkowego portu USB.

Lista dostępnych wzorów tapicerek również została zaktualizowana i obejmuje czarny materiał, z wzorem w pepitkę, tkaninę z elementami w kolorze czarnym i szarym oraz perforowaną skórę w kolorze czarnym, beżowym lub khaki.

Hyundai Kona FL (2020)

W miejsce klasycznego zestawu wskaźników pojawiły się cyfrowe zegary z 10,25-calowym kolorowym wyświetlaczem. Za dopłatą system multimedialny może otrzymać ekran o takiej samej przekątnej (seryjnie: 8-calowy, o cal większy niż przed liftingiem). System inforozrywki oferuje teraz większe możliwości, m.in. funkcję dzielenia ekranu (w tym bezprzewodowe Android Auto i Apple Car Play) i jednoczesnego połączenia z kilkoma urządzeniami poprzez Bluetooth. Pokładowe multimedia są także wyposażone w najnowszą wersję systemu Bluelink, która umożliwia wybór profilu użytkownika, nawigację w trybie pieszym po zaparkowaniu, informacje o ruchu drogowym, informacje o miejscach parkingowych i wiele innych.

Nowa Kona otrzymała również rozbudowane funkcje wybierania głosowego. Kierowca może za pomocą prostego polecenia głosowego sterować m.in. klimatyzacją, ogrzewaniem tylnej szyby i lusterek bocznych oraz ogrzewaniem kierownicy.

Nowy Hyundai Kona – systemy bezpieczeństwa

Crossover Hyundaia po modernizacji zapewnia większy poziom bezpieczeństwa za sprawą nowych lub udoskonalonych systemów wsparcia, takich jak Aktywny system monitorowania martwego pola (BCA), Asystent unikania kolizji z pojazdami podczas cofania, Inteligentny tempomat (SCC) z funkcją Stop & Go, Ostrzeganie o odjechaniu poprzedzającego pojazdu (LVDA), Asystent podążania na pasie ruchu (LFA), Inteligentne ostrzeganie o ograniczeniach prędkości (ISLW), Funkcja bezpiecznego wysiadania (SEW), System monitorowania tylnej kanapy (RSA) i Asystent unikania kolizji czołowych (FCA) z funkcją wykrywania rowerzystów.

Hyundai Kona po liftingu – nowe silniki

Spore zmiany zaszły w gamie silnikowej. Podstawowa, 120-konna jednostka 1.0 T-GDI Smartstream ma przedni napęd i może być łączona z 6-biegową ręczną skrzynią lub 7-stopniową przekładnią dwusprzęgłową DCT. Opcjonalnie ten silnik jest dostępny z układem mild hybrid 48V i 6-biegową inteligentną skrzynią manualną iMT.

Hyundai Kona FL (2020)
Hyundai Kona N Line

Mocniejszy „benzyniak” 1.6 T-GDI Smartstream dostarcza 198 KM i współpracuje z 7-biegową przekładnią DCT. Kona z tym silnikiem może mieć napęd na przednie lub wszystkie koła. Podobnie jak wysokoprężna jednostka 1.6 CRDi Smartstream o mocy 136 KM, która w standardzie jest wyposażona w 48-woltowy układ hybrydowy oraz 7-biegową „dwusprzęgłówkę” lub 6-biegową skrzynię iMT.

To nie koniec zmian mechanicznych, ponieważ zawieszenie w odświeżonej Konie zostało zmodyfikowane tak, aby zapewnić wyższy komfort jazdy i lepiej tłumić nierówności, ale jednocześnie utrzymano sportowy charakter modelu. Opisywanej modernizacji towarzyszył także dostrojenie układu kierowniczego.

Nowy Hyundai Kona oraz Kona N Line pojawią się w salonach sprzedaży pod koniec roku. Na początku 2021 r. do oferty dołączy wersja Hybrid, a w najbliższej przyszłości poznamy również odświeżoną Konę Electric. Zarówno wersja hybrydowa, jak i elektryczna zachowają dotychczasowe zespoły napędowe.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here