Redakcja Carwow porównała nowego Hyundaia i20N z Fordem Fiesta ST i Volkswagenem Polo GTI. Sprawdź, który z tych miejskich hot hatchy okazał się najlepszy.

Hyundai i20 N to tegoroczny debiutant – trafił do sprzedaży w marcu. Jego „sercem” jest 1,6-litrowy silnik benzynowy o mocy 204 KM i momencie obrotowym wynoszącym 275 Nm. Turbodoładowany motor połączono z 6-biegową ręczną skrzynią, a moc trafia na przednią oś. Niska masa własna (1190 kg) przekłada się na najlepsze w tym gronie przyspieszenie od 0 do 100 km/h – w 6,2 s. Prędkość maksymalna i20 N wynosi 230 km/h.

Hyundai i20N – opis wersji i cennik

Ford Fiesta ST w aktualnym wcieleniu korzysta z turbodoładowanej jednostki o pojemności 1,5 litra, która dostarcza 200 KM i 290 Nm. Tak samo jak w i20 N, siła napędowa jest kierowana na przód za pośrednictwem manualnej skrzyni biegów o 6 przełożeniach. Fiesta ST przyspiesza do „setki” w 6,5 s od startu, a maksymalnie osiąga 230 km/h. Pod względem wagi plasuje się pomiędzy rywalami (1255 kg).

Ford Fiesta ST – opis wersji i cennik

Niedawno na rynku zadebiutował odświeżony Volkswagen Polo GTI, jednak w omawianym teście wziął udział egzemplarz sprzed liftingu. Pod jego maską pracuje benzynowa jednostka 2.0 TSI, która rozwija 200 KM i 320 Nm. W tym aucie za przekazywanie mocy na przednie koła odpowiada 6-stopniowa, dwusprzęgłowa skrzynia DSG. Najwyższa masa własna (1355 kg) sprawia, że Polo GTI jest najwolniejsze „na papierze” – osiąga 100 km/h w 6,7 s od startu, ale za to może rozpędzić się do 238 km/h.

Volkswagen Polo GTI – opis wersji i cennik

W zeszłym miesiącu pokazaliśmy, jak te trzy miejskie hot hatche poradziły sobie w wyścigu na 1/4 mili, a dziś prezentujemy ich bezpośrednie porównanie w rzeczywistych warunkach drogowych. Zachęcamy do obejrzenia testu opublikowanego na kanale Carwow:

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here