Niemiecka redakcja sprawdziła nowego Hyundaia i30 N Performance na Nurburgringu. Zobacz, jak koreański hot hatch poradził sobie na słynnym torze.

Hyundai i30 N zadebiutował na rynku w 2017 roku, a litera „N” w jego nazwie ma podwójne znaczenie – nawiązuje zarówno do Namyang, gdzie znajduje się ośrodek badawczo-rozwojowy koreańskiego producenta, jak i do Nurburgringu, przy którym powstało drugie centrum testowe marki. To sprawia, że test na tym legendarnym, niemieckim torze jest dodatkowo uzasadniony.

Na początku tego roku do sprzedaży trafił odświeżony Hyundai i30 N, który w topowej odmianie N Performance ma pod maską turbodoładowany silnik benzynowy 2.0 T-GDI o mocy 280 KM i maksymalnym momencie obrotowym 392 Nm. Testowany egzemplarz został wyposażony w nową, 8-stopniową skrzynię dwusprzęgłową DCT, dzięki której hot hatch z Korei osiąga „setkę” w 5,4 s od startu. Jego prędkość maksymalna to 250 km/h.

Profesjonalny kierowca wyścigowy Christian Gebhardt przetestował nowego Hyundaia i30 N Performance na torze Nurburgring. Przejechanie pełnego okrążenia Nordschleife zajęło mu 8 min 05,19 s. Dla porównania, to o blisko 10 s szybciej od Toyoty GR Yaris. Poniżej możecie obejrzeć nagranie z tego przejazdu:

Sprawdź aktualny cennik Hyundaia i30 N:

Hyundai i30 N (2022) – opis wersji i cennik

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj