Brytyjczycy sprawdzili osiągi trzech miejskich hot hatchy: Hyundaia i20N, Forda Fiesta ST i Volkswagena Polo GTI. Sprawdź, który z nich zameldował się na mecie jako pierwszy.

Hyundai i20 N to najświeższe auto w tym gronie – został zaprezentowany w ubiegłym roku. Pod jego maską pracuje 1,6-litrowy, turbodoładowany silnik benzynowy o mocy 204 KM i momencie obrotowym wynoszącym 275 Nm. Jednostkę napędową połączono z 6-biegową ręczną skrzynią, a moc trafia na przednie koła. Niska masa własna (1190 kg) przekłada się na najlepsze w tym gronie przyspieszenie od 0 do 100 km/h – w 6,2 s. Prędkość maksymalna i20 N to 230 km/h.

Hyundai i20N – opis wersji i cennik

Ford Fiesta ST w aktualnym wcieleniu został wyposażony w turbodoładowany motor o pojemności 1,5 litra, który rozwija 200 KM i 290 Nm. Tak samo jak w i20 N, siła napędowa jest kierowana na przednie koła za pośrednictwem manualnej skrzyni biegów o 6 przełożeniach. Fiesta ST osiąga „setkę” w 6,5 s od startu, a maksymalnie może rozpędzić się do 230 km/h. Pod względem wagi plasuje się pomiędzy rywalami (1255 kg).

Ford Fiesta ST – opis wersji i cennik

Biorący w omawianym porównaniu Volkswagen Polo GTI to jeszcze model sprzed liftingu – jego „sercem” jest benzynowa jednostka 2.0 TSI dostarczająca 200 KM i 320 Nm. W przypadku tego egzemplarza za przekazywanie mocy na przednią oś odpowiada 6-stopniowa, dwusprzęgłowa przekładnia DSG. Ze względu na najwyższą masę własną (1355 kg) Polo GTI jest najwolniejsze „na papierze” – przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6,7 s, ale za to może osiągnąć 238 km/h.

Volkswagen Polo GTI – opis wersji i cennik

Jeśli chcecie przekonać się, który z tych trzech miejskich hot hatchy okazał się najszybszy wyścigu na prostej, to zachęcamy do obejrzenia poniższego nagrania:

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here