Najtańsze hot hatche 2023

Hot hatche w udany sposób łączą świetne osiągi z funkcjonalnością na co dzień. Przedstawiamy listę 12 nowych hot hatchy do 200 tysięcy zł.

Pierwsze hot hatche pojawiły się na rynku w latach 70. ubiegłego wieku, a za prekursora tego segmentu uznaje się Volkswagena Golf GTI z 1976 roku. Mimo upływu lat przepis na hot hatcha wciąż jest taki sam – w nadwoziu zwykłego auta miejskiego lub kompaktowego montowany jest mocny, benzynowy silnik (napędzający przednie koła), a do tego dochodzą jeszcze modyfikacje w zawieszeniu i układzie kierowniczym oraz nieco bardziej sportowy wygląd (przeprojektowane zderzaki, dodatkowe spojlery).

Ze względu na coraz ostrzejsze normy emisji spalin, populacja hot hatchy z roku na rok się kurczy, a z oferty znikają kolejne modele, nie doczekawszy się swoich następców (taki los spotkał m.in. Renault Clio RS czy Opla Corsa OPC/GSi). Na szczęście mimo to na rynku wciąż nie brakuje interesujących propozycji. Poniżej przygotowaliśmy listę 12 nowych hot hatchy, które są oferowane w Polsce i kosztują poniżej 200 tysięcy zł.

Abarth 595

  • silnik benzynowy 1.4 T-Jet (165 KM, 230 Nm) z 5-biegową skrzynią manualną
  • przyspieszenie 0-100 km/h: 7,3 s
  • prędkość maksymalna: 218 km/h
  • cena: od 106 000 zł

Abarth 500 jest na rynku od 2008 roku i występuje także z miękkim składanym dachem. Włoski „maluch” w podstawowej wersji 595 ma pod maską turbodoładowany motor 1.4 T-Jet (165 KM), w ofercie jest też mocniejszy wariant 695 (180 KM). Moc, tak jak we wszystkich opisywanych tu modelach, trafia na przednie koła, a pośredniczy w tym ręczna skrzynia biegów o 5 przełożeniach. Na liście wyposażenia standardowego znajdziemy m.in. 17-calowe felgi aluminiowe Montecarlo, klimatyzację manualną, tylne czujniki parkowania, cyfrowy zestaw wskaźników oraz system multimedialny Uconnect z 7-calowym ekranem dotykowym.

Abarth 695 Tributo 131 Rally

Abarth 695 Tributo 131 Rally – nasz test

Audi A1 Sportback S line 40 TFSI S tronic

  • silnik benzynowy 2.0 TFSI (207 KM, 320 Nm) z 7-biegową przekładnią dwusprzęgłową DSG
  • przyspieszenie 0-100 km/h: 6,5 s
  • prędkość maksymalna: 245 km/h
  • cena: od 96 900 zł

Audi A1 Sportback drugiej generacji zostało pokazane w 2018 roku. W najmocniejszej wersji silnikowej dostępnej w tym modelu pod maską pracuje 2-litrowa jednostka TSI o mocy 207 KM, łączona ze skrzynią DSG. Lista wyposażenia seryjnego A1 Sportback S line obejmuje m.in. 17-calowe obręcze kół ze stopów lekkich, sportowe zawieszenie z regulacją tłumienia amortyzatorów, manualną klimatyzację, obudowy lusterek zewnętrznych w kolorze szarym Platinum, cyfrowy zestaw wskaźników oraz system multimedialny MMI radio plus.

Audi A1 Sportback

Audi A1 Sportback – opis wersji i cennik

Cupra Leon VZ

  • silnik benzynowy 2.0 TSI (300 KM, 400 Nm) z 7-biegową przekładnią dwusprzęgłową DSG
  • przyspieszenie 0-100 km/h: 5,7 s
  • prędkość maksymalna: 250 km/h
  • cena: od 170 400 zł

Cupra Leon zadebiutowała w lutym 2020 roku i jest blisko spokrewniona z aktualnym Golfem GTI. Oba auta w opisywanych wersjach zostały podobnie wycenione, jednak hiszpański kompakt oferuje mocniejszy silnik (300 KM wobec 245 KM) oraz lepsze przyspieszenie (5,7 s wobec 6,2 s). Cupra Leon VZ jest standardowo wyposażona w m.in. 19-calowe felgi aluminiowe, adaptacyjne zawieszenie (DCC), automatyczną klimatyzację trzystrefową, światła LED, 10,25-calowe cyfrowe zegary oraz system multimedialny z 12-calowym ekranem dotykowym.

Cupra Leon VZ

Cupra Leon – opis wersji i cennik

Ford Fiesta ST

  • silnik benzynowy 1.5 EcoBoost (200 KM, 300 Nm) z 6-biegową skrzynią manualną
  • przyspieszenie 0-100 km/h: 6,5 s
  • prędkość maksymalna: 230 km/h
  • cena: od 120 900 zł

Ford Fiesta ST obecnej generacji został przedstawiony w 2018 roku, a w 2021 roku przeszedł lifting. Ten miejski hot hatch jest wyposażony w 3-cylindrowy, turbodoładowany silnik 1.5 EcoBoost, który osiąga 200 KM i współpracuje z manualną skrzynią biegów. Standardowa konfiguracja tego modelu obejmuje m.in. 18-calowe obręcze kół ze stopów lekkich, automatyczną klimatyzację, reflektory matrycowe Full LED, sportowe fotele Ford Performace z czerwonymi akcentami oraz system multimedialny z 8-calowym ekranem dotykowym.

Ford Fiesta ST

Ford Fiesta – opis wersji i cennik

Ford Focus ST

  • silnik benzynowy 2.3 EcoBoost (280 KM, 420 Nm) z 6-biegową skrzynią manualną lub 7-biegową przekładnią automatyczną
  • przyspieszenie 0-100 km/h: 6,5 s
  • prędkość maksymalna: 230 km/h
  • cena: od 173 900 zł

Ford Focus ST czwartej generacji pojawił się na rynku w 2019 roku, a dwa lata później został odświeżony. Źródłem napędu w tym modelu jest 2,3-litrowy motor EcoBoost o mocy 280 KM, który może być łączony z 6-biegową skrzynią ręczną lub 7-stopniową przekładnią automatyczną (wymaga 9950 zł dopłaty). Na liście seryjnego wyposażenia znajdziemy m.in. 19-calowe obręcze kół ze stopów lekkich, automatyczną klimatyzację dwustrefową, reflektory matrycowe Full LED, wyświetlacz przezierny Head-Up Display, 12,3-calowe cyfrowe zegary oraz multimedia z 13,2-calowym ekranem dotykowym.

Ford Focus ST

Ford Focus – opis wersji i cennik

Hyundai i20 N

  • silnik benzynowy 1.6 T-GDI (204 KM, 275 Nm) z 6-biegową skrzynią manualną
  • przyspieszenie 0-100 km/h: 6,2 s
  • prędkość maksymalna: 230 km/h
  • cena: od 128 900 zł

Hyundai i20 N został oficjalnie zaprezentowany jesienią 2020 roku. W porównaniu z podstawowym modelem wyróżnia się obniżonym o 10 mm zawieszeniem oraz rozbudowanym pakietem stylistycznym z charakterystycznym tylnym spojlerem. Pod maską tego auta znajdziemy turbodoładowany silnik 1,6 l o mocy 204 KM, który jest łączony z manualną skrzynią biegów. W podanej cenie otrzymujemy auto wyposażone m.in. w 18-calowe felgi aluminiowe, manualną klimatyzację, reflektory i tylne światła LED, cyfrowe zegary z 10,25-calowym wyświetlaczem oraz system multimedialny z 8-calowym ekranem dotykowym.

Hyundai i20N

Hyundai i20 N – opis wersji i cennik

Hyundai i30 N

  • silnik benzynowy 2.0 T-GDI (280 KM, 392 Nm) z 6-biegową skrzynią manualną lub 8-biegową przekładnią dwusprzęgłową DCT
  • przyspieszenie 0-100 km/h: 5,9 s
  • prędkość maksymalna: 250 km/h
  • cena: od 190 900 zł

Hyundai i30 N pojawił się na rynku w 2017 roku, a na początku 2021 roku w sprzedaży zadebiutował model po liftingu. „Sercem” Hyundaia i30 N jest 280-konny silnik 2.0 T-GDI, który może współpracować z ręczną skrzynią biegów lub przekładnią dwusprzęgłową DCT (12 000 zł dopłaty). Lista wyposażenia seryjnego obejmuje m.in. 19-calowe felgi aluminiowe, automatyczną klimatyzację dwustrefową, system monitorowania martwego pola, światła LED, bezprzewodową ładowarkę do smartfonów, komputer pokładowy z 4,2-calowym wyświetlaczem oraz system multimedialny z 10,25-calowym ekranem dotykowym.

Hyundai i30N

Hyundai i30 N – opis wersji i cennik

Mini Hatch John Cooper Works

  • silnik benzynowy 2.0 Turbo (231 KM, 320 Nm) z 8-biegową przekładnią automatyczną
  • przyspieszenie 0-100 km/h: 6,1 s
  • prędkość maksymalna: 246 km/h
  • cena: od 162 950 zł

Trzydrzwiowe Mini w aktualnej, trzeciej odsłonie jest produkowane od 2014 roku i było już dwukrotnie modernizowane (2018 oraz 2021). Topowy wariant John Cooper Works został wyposażony w 2-litrowy, turbodoładowany silnik o mocy 231 KM z automatyczną skrzynią biegów. Standardowa konfiguracja tego modelu zawiera m.in. 17-calowe obręcze kół ze stopów lekkich, czujniki parkowania z tyłu, światła LED, kierownica skórzana Nappa, podgrzewane fotele przednie oraz system Radio MINI Visual Boost z 8,8-calowym ekranem dotykowym.

Mini Hatch JCW

Używane Mini (R56; 2006-2013) – opinie, typowe usterki

Renault Megane R.S.

  • silnik benzynowy 1.8 TCe (300 KM, 420 Nm) z 6-biegową przekładnią dwusprzęgłową EDC
  • przyspieszenie 0-100 km/h: 5,7 s
  • prędkość maksymalna: 255 km/h
  • cena: od 163 900 zł

Renault Megane R.S. w aktualnym wcieleniu zostało przedstawione podczas targów we Frankfurcie w 2017 roku, a trzy lata później przeszło lifting. Pod maską tego modelu znajdziemy 300-konny, turbodoładowany silnik benzynowy o pojemności 1,8 litra, który współpracuje z dwusprzęgłową skrzynią EDC. Lista wyposażenia seryjnego obejmuje m.in. 18-calowe felgi aluminiowe, układ czterech kół skrętnych 4CONTROL, automatyczną klimatyzację dwustrefową, światła przednie Full LED Pure Vision w kształcie litery C, cyfrowe zegary z 10,25-calowym wyświetlaczem TFT oraz system multimedialny Easy Link z 9,3-calowym ekranem dotykowym.

Renault Megane RS

Renault Megane R.S. – opis wersji i cennik

Suzuki Swift Sport Hybrid

  • silnik benzynowy 1.4 BoosterJet (129 KM, 235 Nm) z 6-biegową skrzynią manualną
  • przyspieszenie 0-100 km/h: 9,1 s
  • prędkość maksymalna: 210 km/h
  • cena: od 99 900 zł

Suzuki Swift Sport aktualnej generacji zadebiutowało w 2017 roku, a trzy lata później doczekało się odświeżenia. W ramach modernizacji opisywany model otrzymał nowy, turbodoładowany silnik 1,4 l z układem mild hybrid i 48-woltową instalacją, który rozwija 129 KM. Wyceniony na niespełna 100 tysięcy zł samochód jest wyposażony w m.in. 17-calowe felgi aluminiowe, automatyczną klimatyzację, adaptacyjny tempomat, dostęp bezkluczykowy, reflektory LED, podgrzewane fotele przednie oraz system multimedialny z 7-calowym ekranem dotykowym.

Suzuki Swift Sport Hybrid

Suzuki Swift Sport Hybrid – opis wersji i cennik

Volkswagen Polo GTI

  • silnik benzynowy 2.0 TSI (207 KM, 320 Nm) z 7-biegową przekładnią dwusprzęgłową DSG
  • przyspieszenie 0-100 km/h: 6,5 s
  • prędkość maksymalna: 240 km/h
  • cena: od 132 490 zł

Volkswagen Polo GTI w odświeżonym wydaniu zadebiutował w 2021 roku. Auto jest dostępne wyłącznie jako pięciodrzwiowy hatchback, a pod jego maską pracuje 2-litrowa jednostka TSI o mocy 207 KM, którą połączono z 7-biegową skrzynią DSG. Na liście wyposażenia standardowego znajdziemy m.in. 17-calowe obręcze kół ze stopów lekkich, manualną klimatyzację, aktywny tempomat, czujniki parkowania z przodu i z tyłu, reflektory matrycowe LED, cyfrowy zestaw wskaźników z 8-calowym wyświetlaczem oraz multimedia z 8-calowym ekranem dotykowym.

VW Polo GTI

Volkswagen Polo GTI – opis wersji i cennik

Volkswagen Golf GTI

  • silnik benzynowy 2.0 TSI (245 KM, 370 Nm) z 7-biegową przekładnią dwusprzęgłową DSG
  • przyspieszenie 0-100 km/h: 6,2 s
  • prędkość maksymalna: 250 km/h
  • cena: od 170 290 zł

Volkswagen Golf GTI został przedstawiony w lutym 2020 roku. Model ten występuje wyłącznie z pięciodrzwiowym nadwoziem. Źródło napędu stanowi czterocylindrowy silnik 2.0 TSI, który osiąga moc 245 KM i współpracuje z dwusprzęgłową skrzynią DSG. Standardowa specyfikacja opisywanej wersji obejmuje m.in. 17-calowe obręcze kół ze stopów lekkich, automatyczną klimatyzację 3-strefową, aktywny tempomat, reflektory LED Plus, oświetlenie Ambient High (30 kolorów), cyfrowe zegary z 10,25-calowym wyświetlaczem oraz system multimedialny z 10,25-calowym ekranem dotykowym.

VW Golf GTI

Volkswagen Golf GTI – opis wersji i cennik

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj