Ford Ranger Raptor

Raptor to topowa wersja pickupa Forda. Najmocniejszego Rangera napędza 213-konny silnik wysokoprężny. Wkrótce do oferty dołączy jednostka benzynowa V8.

Choć podwójnie doładowany, 2-litrowy silnik Diesla jest dostępny także w innych wersjach modelu Ranger, to na ich tle Raptor wyróżnia się szeregiem zmian, zwiększających jego zdolności terenowe. Błotniki zostały poszerzone, aby zmieścić potężne koła z oponami BF Goodrich A/T w rozmiarze 285/70 R17. Seryjne zawieszenie zostało zastąpione wyczynowym zestawem od firmy Fox. To wszystko sprawiło, że Ranger Raptor potrafi jechać naprawdę szybko w każdych warunkach, nie zważając na rodzaj nawierzchni.

Jednak dla niektórych 213 KM i 500 Nm oraz 10,5 s do „setki” to za mało. W końcu pojawiła się informacja, że w tym roku gama silnikowa Forda Ranger Raptor zostanie poszerzona o jednostkę 5.0 V8, pochodzącą z Mustanga. A to oznacza, że pod maską opisywanego pickupa zagości stado 460 KM oraz 556 Nm momentu obrotowego.

Jest tylko jeden problem… Ford Ranger Raptor V8 nie trafi do Europy. Plotki na temat tej wersji pojawiły się na australijskim portalu Which Car, jednak nawet w tym kraju debiut pickupa z „V-ósemką” nie jest przesądzony. Przedstawiciele oddziału Ford Australia nie potwierdzają ani nie zaprzeczają, że pracują obecnie nad Rangerem Raptorem V8.

Zobacz również: Ford Ranger Raptor na testach w brytyjskiej policji

Oceny czytelników
[Głosów: 3 Średnia: 5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here