Ford Ranger nowej generacji jest poddawany wymagającym testom, aby sprostać oczekiwaniom klientów. Jego premiera zbliża się wielkimi krokami. Dowiedz się więcej o tym aucie.

Ford Ranger w obecnym wydaniu został zaprezentowany w 2015 roku. Warto jednak dodać, że nie był to wówczas całkowicie nowy model, lecz gruntowny lifting auta oferowanego od 2012 roku. To oznacza, że aktualna generacja Rangera jest na rynku już dziesiąty rok, dlatego nie dziwi, że Ford intensywnie pracuje nad kolejną odsłoną swojego pick-upa.

Nowy Ranger został opracowany od podstaw, a według zapowiedzi ma być najbardziej wytrzymałą, zaawansowaną i wszechstronną generacją w historii tego modelu. Dlatego też pick-up Forda przechodzi znacznie więcej testów niż kiedykolwiek wcześniej.

„Uzyskanie statusu «Built Ford Tough» nie jest czymś, co możemy potraktować ulgowo” – powiedział John Willems, główny inżynier programu rozwojowego Forda Rangera. – „Każda część Rangera nowej generacji została przetestowana zgodnie ze standardami, których spełnienia wymagamy od wszystkich pojazdów Forda.”

Najnowszy Ford Ranger jest poddawany próbom w najtrudniejszych warunkach. Dzięki temu konstruktorzy zyskają pewność, że jest on wystarczająco sprawny i gotowy na wyzwania, jakie postawią mu klienci, jak również spełnia rygorystyczne kryteria Forda, dotyczące jakości, niezawodności i trwałości.

„Ważne, by nasi klienci mogli polegać na Rangerze i liczyć, że zapewni im lata niezawodnej pracy” – powiedział Willems. – „Zadaliśmy sobie wiele trudu, aby testy Rangera nowej generacji były naprawdę ekstremalne, każąc mu znosić znacznie więcej, niż przechodzi typowy egzemplarz trafiający do konsumenta. Chcemy mieć pewność, że jest gotowy sprostać każdej próbie, jaką postawi przed nim życie.”

„Bez względu na to, czy przyjdzie pokonywać błotniste ścieżki w buszu, radzić sobie z rygorami ekstremalnej tropikalnej pogody, holować przez alpejskie przełęcze, czy znosić temperatury przekraczające 50°C, Ranger musi sobie z tym wszystkim poradzić” – dodał Willems.

Dotychczas, w ramach testów przedprodukcyjnych przeprowadzanych na całym świecie, nowy Ford Ranger przejechał ok. 10 000 km po pustyni, pokonał ekwiwalent 1 250 000 km drogami przypominającymi te, którymi zazwyczaj jeżdżą typowi klienci, a także ma za sobą ekwiwalent 625 000 km ciężkich jazd terenowych przy maksymalnym obciążeniu. Zanim jeszcze pierwsze prototypy wyruszyły na drogi, inżynierowie Forda przeprowadzili tysiące symulacji komputerowych i kolejne tysiące prób w realnych warunkach laboratoryjnych, gdzie sprawdzano wszystko – od aerodynamiki, po trwałość podzespołów i konstrukcji.

„Symulacje komputerowe pozwoliły nam przyspieszyć prace rozwojowe, a testy laboratoryjne pomogły udoskonalić i zbadać poszczególne komponenty – jednak nic nie zastąpi testów w warunkach rzeczywistych, które pozwolą nam sprawdzić, jak dany produkt zniesie lata użytkowania przez klientów” – wyjaśnił Willems.

Użytkownicy Rangera oczekują, że ich auta spełnią wszystkie oczekiwania, dlatego rygorystyczne testy starają się odtworzyć najróżniejsze rzeczywiste zdarzenia, którym nabywcy mogą poddać swojego pick-upa. Badania odbywają się w zakładach Forda na całym świecie i pozwalają upewnić się, że nowy Ranger nie zawiedzie wymagań klientów na ponad 180 rynkach.

Niektóre testy uznaje się jednak za zbyt uciążliwe dla człowieka, dlatego w takich przypadkach zastosowanie znajdują symulacje komputerowe i robotyka. Dobrym przykładem jest próba „skrzypienia i grzechotania”, w której zawieszenie i nadwozie auta jest poddawane katorżniczym cyklom testowym, powtarzanym 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu.

„Naszym zadaniem jako inżynierów jest przełożenie spostrzeżeń, dotyczących odczuć klienta, na klarowną, uproszczoną definicję cech produktu, która staje się absolutnym punktem odniesienia dla zespołu konstruktorów. Ma to szczególne znaczenie w przypadku Rangera, ponieważ opracowujemy go z myślą o sprzedaży na całym świecie” – podsumował Willems.

Zobacz również:

Ford Ranger Raptor – nasz test

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here