NowościAktualnościUżytkowe Fordy na sportowo. Ranger i Transit Custom w nowej wersji

Użytkowe Fordy na sportowo. Ranger i Transit Custom w nowej wersji

Ford przedstawił modele Ranger i Transit Custom w usportowionej wersji z logo MS-RT. Poznaj więcej szczegółów na temat tych aut i sprawdź, czym się wyróżniają.

W ostatnim czasie w gamie aut użytkowych Ford Pro pojawiło się sporo nowości, w tym pick-up Ranger oraz średniej wielkości dostawczak Transit Custom. Specjaliści pracujący dla marki spod znaku błękitnego owalu postanowili nadać tym dwóm modelom więcej sportowego sznytu, a efekty ich działań widać na zdjęciach. Przekonajmy się zatem, co dokładnie zmodyfikowano w prezentowanych samochodach.

Ford Ranger MS-RT

Ford Ranger MS-RT

Ford Ranger MS-RT porzucił chromowane wykończenia i terenową stylizację na rzecz bardziej muskularnego, aerodynamicznego wyglądu. Grill o strukturze plastra miodu jest bardziej zabudowany, natomiast przedni zderzak ze zintegrowanym spojlerem przypomina element z hot hatcha, a nie roboczego pick-upa. Ułatwiające wsiadanie stopnie boczne zostały zastąpione przez rozbudowane osłony progów, a z tyłu pojawił się zderzak z dyfuzorem, jak również dwa spojlery – nad kabiną i na klapie skrzyni ładunkowej. Kolejnym wyróżnikiem tej wersji są czarne, błyszczące klamki drzwi i obudowy lusterek.

Ford Ranger MS-RT

Warto zwrócić także uwagę na 21-calowe felgi z oponami 275/45 R21 – są to największe koła, jakie kiedykolwiek zastosowano w Rangerze. Ich montaż wymusił poszerzenie nadkoli. Szerokość auta wzrosła o 82 mm, z kolei rozstaw kół zwiększył się o 40 mm, co przyczyniło się do poprawy przyczepności i stabilności w zakrętach. W tym samym celu zainstalowano twardsze amortyzatory z przodu, zmieniono charakterystykę tylnego zawieszenia, a na koniec zmniejszono prześwit o 40 mm.

Ford Ranger MS-RT

Pod maskę opisywanego pick-upa trafił 3-litrowy turbodiesel V6 o mocy 240 KM, który łączy się z 10-biegowym automatem i napędem obu osi e4WD. W kabinie Rangera MS-RT znajdziemy sportowe fotele z wyraźnie wyprofilowanym podparciem bocznym, które są tapicerowane ekologiczną skórą i zamszem z charakterystycznym logo MS-RT i niebieskimi przeszyciami. W oczy rzuca się również mięsista, sportowa kierownica.

Ford Ranger MS-RT

Ford Ranger MS-RT

 „Jeśli Ranger Raptor jest najlepszym pick-upem terenowym, to Ranger MS-RT jest najlepszym pick-upem ulicznym” – powiedział Hans Schep. – „To odejście od tego, co zwykle widzimy w tym segmencie w Europie, jednak wierzymy, że pojazd z właściwościami jezdnymi zbliżonymi bardziej do samochodu osobowego i niezmienioną ładownością, okaże się atrakcyjny dla właścicieli pickupów.”

Ford Transit Custom MS-RT

Ford Transit Custom MS-RT

Transit Custom w wersji sygnowanej logo MS-RT zyskał nie mniej rasowy wygląd od prezentowanego wyżej Rangera. Dostawczy Ford wyróżnia się przeprojektowanymi zderzakami, dodatkowymi spojlerami, nakładkami na progach i 19-calowymi felgami aluminiowymi w kolorze antracytu, na które nałożono opony Goodyear Eagle Sport 235/45 R19. Wspomniane obręcze są o pół cala szersze od tych, które trafiają Transita Custom w wersji Sport, a także obniżają masę nieresorowaną o nieco ponad 1 kg i zwiększają rozstaw kół o ponad 50 mm w porównaniu ze standardowym modelem.

Ford Transit Custom MS-RT

Gama silnikowa opisywanej wersji obejmuje 2-litrowy motor wysokoprężny EcoBlue o mocy 170 KM, hybrydę plug-in o mocy 232 KM oraz wariant z napędem elektrycznym o mocy do 285 KM. Natomiast we wnętrzu Transita Custom MS-RT czekają ergonomiczne fotele przednie wykończone ekologiczną skórą łączoną z zamszem i zdobione logo MS-RT oraz niebieskimi przeszyciami, a także sportową kierownicę z niebieskim znacznikiem położenia jazdy na wprost i przeszyciami.

Ford Transit Custom MS-RT

 „Niezależnie od wybranej opcji układu napędowego, wszystko w tym Transicie Custom ma geny MS-RT, dzięki którym model gwarantuje emocje, których oczekują klienci, a także wysoką wydajność, której potrzebują ich firmy” – powiedział Hans Schep. – „Tę atrakcyjność jeszcze bardziej podnosi wersja w pełni elektryczna, czyli E-Transit Custom MS-RT o mocy 285 KM.”

Redakcja poleca:

Ford Ranger 3.0 V6 EcoBlue Platinum – nasz test

Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU
NEWSY
Polecane
Wybór redakcji