NowościCennikiFord Ranger Raptor (2024). Opis wersji i cennik

Ford Ranger Raptor (2024). Opis wersji i cennik

Ford Ranger Raptor został oficjalnie przedstawiony w zeszłym roku. Ceny tego modelu zaczynają się od 323 305 zł brutto. Poznaj szczegóły oferty.

Ford Ranger Raptor w aktualnym wcieleniu ujrzał światło dzienne w lutym 2022 roku. Nowy model jest bardziej wytrzymały i zyskał wydajniejszy napęd, co w połączeniu z terenowymi oponami, wyczynowym zawieszeniem Fox oraz aż 7 trybami jazdy sprawia, że jeszcze lepiej radzi sobie poza utartymi szlakami. O komfort i bezpieczeństwo podróżnych dbają z kolei zaawansowane systemy wspomagające oraz nowoczesne multimedia SYNC 4. Prawdziwą wisienkę na torcie stanowią silniki – do wyboru 2-litrowy turbodiesel EcoBlue o mocy 210 KM oraz 3-litrowy, benzynowy motor V6 o mocy 292 KM. Więcej o tym aucie: Nowy Ford Ranger Raptor – oficjalne zdjęcia i informacje

Ford Ranger Raptor - tył

Ford Ranger Raptor (2024) – wymiary, przestrzeń ładunkowa

Ford Ranger Raptor mierzy 538,1 cm długości, 202,8 cm szerokości (220,8 cm z lusterkami) i 192,2 cm wysokości. Jego rozstaw osi to 327,0 cm. Wymiary skrzyni ładunkowej to 154,4 cm/158,4 cm/52,9 cm (długość/szerokość/wysokość).

Ford Ranger Raptor - przestrzeń ładunkowa

Ford Ranger Raptor (2024) – dane techniczne, silniki, osiągi, zużycie paliwa

Gama silnikowa obejmuje 1 jednostkę benzynową i 1 wysokoprężną. Obie wersje mają napęd na cztery koła.

Silnik benzynowy:

  • 3.0 V6 EcoBoost Twin-Turbo e-4WD (292 KM, 491 Nm) z 10-biegową przekładnią automatyczną i napędem na wszystkie koła, przyspieszenie 0-100 km/h: 7,9 s, prędkość maksymalna: 180 km/h, średnie zużycie paliwa: 13,8 l/100 km
Ford Ranger Raptor - silnik
Silnik 3.0 V6 EcoBoost

Silnik wysokoprężny:

  • 2.0 EcoBlue Bi-Turbo e-4WD (210 KM, 500 Nm) z 10-biegową przekładnią automatyczną i napędem na wszystkie koła, przyspieszenie 0-100 km/h: 10,5 s, prędkość maksymalna: 180 km/h, średnie zużycie paliwa: 8,7-8,9 l/100 km

Nowy Ford Ranger Raptor (2024) – ceny i wyposażenie

Podana cena dotyczy auta z wysokoprężnym silnikiem 2.0 EcoBlue/210 KM, automatyczną skrzynią biegów i napędem na wszystkie koła e-4WD. Benzynowy wariant 3.0 V6 EcoBoost/292 KM został wyceniony na 377 917 zł brutto (307 250 zł netto). Klienci mają do wyboru 8 kolorów nadwozia: biały Arctic White (lakier zwykły, bez dopłaty), szary Conquer Grey (lakier zwykły, bez dopłaty), pomarańczowy Code Orange (lakier zwykły, bez dopłaty), pomarańczowy Sedona Orange (lakier metalizowany, 3200 zł), szary Meteor Grey (lakier metalizowany, 3200 zł), srebrny Aluminium Metallic (lakier metalizowany, 3200 zł), czarny Absolute Black (lakier metalizowany, 3200 zł) oraz niebieski Blue Lightning (lakier metalizowany, 3200 zł). Ford Ranger Raptor jest objęty 2-letnią gwarancją bez limitu kilometrów.

Ranger Raptor – od 323 305 zł brutto (262 850 zł netto), wybrane elementy wyposażenia standardowego:

  • 17-calowe obręcze kół ze stopów lekkich w kolorze Precision Grey, z oponami terenowymi A/T w rozmiarze 285/70 R17
  • Koło zapasowe z felgą aluminiową
  • Układ hamulcowy z wentylowanymi przednimi i tylnymi tarczami hamulcowymi
  • Przednie zawieszenie o zwiększonym skoku
  • Tylne zawieszenie o zwiększonym skoku z drążkami Watta
  • Amortyzatory FOX PSD 2.5” o stopniu tłumienia zależnym od pozycji amortyzatora (dla wersji z silnikiem wysokoprężnym)
  • Amortyzatory FOX Live Valve z możliwością wyboru trybu pracy (dla wersji z silnikiem benzynowym)
  • Blokada przedniego mechanizmu różnicowego (dla wersji z silnikiem benzynowym)
  • Blokada tylnego mechanizmu różnicowego
  • Klimatyzacja dwustrefowa, z automatyczną regulacją temperatury
  • Poduszki powietrzne czołowe dla kierowcy i pasażera z przodu
  • Poduszki powietrzne boczne i kurtynowe
  • Poduszka powietrzna kolanowa kierowcy i pasażera
  • Poduszka powietrzna boczna między przednimi fotelami
  • ISOFIX – dwa mocowania na tylnej kanapie
  • System ABS z elektronicznym układem podziału siły hamowania (EBD)
  • Układ wspomagania awaryjnego hamowania (EBA)
  • Elektroniczny układ stabilizacji toru jazdy (ESC)
  • Układ kontroli terenu ze wspomaganiem jazdy ze wzniesienia
  • Pre Collision Assist – działający przy pomocą kamery i radaru system zapobiegania kolizjom z funkcją automatycznego hamowania (Active Braking) oraz funkcją wspomagania ominięcia przeszkody (Evasive Steer Assist)
  • Post Impact Braking – funkcja automatycznego hamowania po kolizji
  • Lane Keeping Aid (LKA) – system kontroli pasa ruchu z możliwością wspomagania utrzymania pojazdu na pasie ruchu, funkcją wykrywania krawędzi jezdni
  • Blind Spot Information (BLIS) z Cross Traffic Alert (CTA) i Trailer Coverage – system kontroli martwego pola z ostrzeżeniem o ruchu poprzecznym i automatycznym hamowaniem oraz system kontroli martwego pola z monitorowaniem obszaru po bokach przyczepy
  • System automatycznego hamowania podczas cofania – działający w oparciu o czujniki parkowania i BLIS
  • System rozpoznawania znaków drogowych (m.in. ograniczenia prędkości)
  • Inteligentny tempomat adaptacyjny – działający w oparciu o odczytane znaki ograniczenia prędkości, z funkcją automatycznego zatrzymania i ponownego rozpoczęcia jazdy (Stop&Go) oraz z Line Centring – systemem utrzymania pojazdu na środku pasa ruchu
  • Trail Control – tempomat do jazdy terenowej działający poniżej prędkości 32 km/h
  • Funkcja wyboru trybu jazdy – sterowana za pomocą pokrętła
  • Ekran jazdy w terenie – dodatkowe ustawienia dotyczące jazdy w terenie
  • System monitorowania ciśnienia w oponach (TPMS)
  • Układ kierowniczy ze wspomaganiem elektronicznym (EPAS)
  • Hamulec ręczny elektryczny
  • Czujniki parkowania przednie i tylne
  • Kamera ułatwiająca parkowanie tyłem
  • System kamer 360 stopni
  • Active Park Assist – system wspomagający parkowanie
  • Alarm Thatcham
  • Zdalnie sterowany centralny zamek (obejmuje tylną klapę)
  • Przycisk rozrusznika FordPower
  • Ford KeyFree – system centralnego zamka z kluczem elektronicznym, umożliwia otwarcie drzwi i uruchomienie silnika bez tradycyjnego kluczyka
  • Blokada tylnych drzwi uniemożliwiająca otwarcie ich od środka przez dzieci
  • Mechanizm ułatwiający podnoszenie/opuszczanie tylnej klapy
  • Wycieraczki przedniej szyby automatyczne, z czujnikiem deszczu
  • Światła przednie – automatyczne włączanie/wyłączanie
  • Reflektory przednie matrycowe, adaptacyjne w technologii LED
  • Światła do jazdy dziennej w technologii LED
  • Przednie światła przeciwmgielne w technologii LED
  • Tylne lampy w technologii LED
  • System oświetlenia zewnętrznego 360 stopni
  • Przedni zderzak lakierowany w kolorze Precision Grey z dolną częścią w kolorze Silver
  • Tylny zderzak nielakierowany
  • Krata wlotu powietrza w kolorze czarnym z napisem F O R D
  • Kraty wlotu powietrza na błotnikach nielakierowane
  • Ochronne nakładki na nadkola lakierowane w kolorze Precision Grey
  • Stopnie boczne wzmocnione, z odlewu aluminiowego w kolorze Precision Grey, z logo Raptor
  • Sportowa nakładka skrzyni ładunkowej lakierowana w kolorze Precision Grey
  • Metalowa osłona pod silnikiem i skrzynią rozdzielczą
  • Układ wydechowy z możliwością wyboru jednego z 4 trybów pracy, z podwójnymi końcówkami wydechu (dla wersji z silnikiem benzynowym)
  • Dwa przednie zaczepy holownicze
  • Hak holowniczy z 13-stykowym gniazdem elektrycznym
  • Chlapacze z przodu i z tyłu
  • Podgrzewana przednia szyba Quickclear
  • Dodatkowo przyciemniane szyby w tylnej części nadwozia
  • Kierownica skórzana, wielofunkcyjna w stylizacji Raptor z przeszyciami w kolorze Code Orange
  • Podgrzewana kierownica
  • Gałka dźwigni automatycznej skrzyni zmiany biegów wykończona skórą
  • Podsufitka ciemna
  • Tapicerka częściowo skórzana z Miko Suede, z akcentami w kolorze Code Orange i z logo Raptor
  • Przednie fotele elektrycznie regulowane w 10 kierunkach (przód/tył, pochylenie oparcia, wysokość, nachylenie siedziska i podparcie odcinka lędźwiowego)
  • Przednie fotele podgrzewane
  • Dywaniki podłogowe, welurowe Premium z przodu
  • Konsola centralna z podłokietnikiem
  • Tylna kanapa z podłokietnikiem
  • Uchwyty mocowania ładunku wewnątrz skrzyni ładunkowej
  • Wykładzina podłogi i boków skrzyni z tworzywa o wysokiej wytrzymałości z wewnętrznymi zaczepami mocowania ładunku
  • Oświetlenie przestrzeni ładunkowej
  • Nastrojowe oświetlenie wnętrza Ambient LED
  • Lusterko wsteczne ściemniające się automatycznie
  • Lusterka boczne sterowane, podgrzewane i składane elektrycznie, z lampkami oświetlającymi podłoże
  • Elektrycznie sterowane szyby przednich i tylnych drzwi
  • Zestaw dodatkowych przełączników zamontowanych pod sufitem
  • Gniazdo zasilania 230V/400W w tylnej części konsoli środkowej (przetwornica napięcia)
  • Gniazdo zasilania 230V/400W w skrzyni ładunkowej (przetwornica napięcia)
  • Gniazdo zasilania 12V w skrzyni ładunkowej
  • Ładowarka bezprzewodowa
  • 12,4-calowy kolorowy, konfigurowalny wyświetlacz na tablicy zegarów
  • System nawigacji satelitarnej Ford SYNC 4A z 12-calowym ekranem dotykowym
  • Bezprzewodowa obsługa Apple CarPlay i Android Auto
  • Zestaw głośnomówiący Bluetooth
  • Modem FordPass Connect
  • System nagłośnienia Premium B&O z subwooferem

Więcej na temat Forda Ranger Raptor:

Ford Ranger Raptor 3.0 V6 EcoBoost – nasz test

Ford Ranger Raptor kontra Jeep Gladiator – porównanie

Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU

3 KOMENTARZE

  1. No i to jest auto dla prawdziwego mężczyzny – super wygląd, mocny silnik benzynowy, no i pickup. Jest jeszcze większy brat F150 Raptor R z pięciolitrową V8 i 760KM.
    Nie jakieś elektryczne badziewia dla eko gogusiów i hipsterów w rurkach i z torebkami.

  2. Bo w takim aucie jest bezpiecznie, nie straszne mu drogi, gdy pojadę gdzieś w Bieszczady. Mniej straszne mu oszołomy pędzące pod prąd autostradą.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

NEWSY
Polecane
Wybór redakcji