NowościPremieryFord Ranger Plug-In Hybrid (2024) – oficjalne zdjęcia i informacje

Ford Ranger Plug-In Hybrid (2024) – oficjalne zdjęcia i informacje

Amerykański koncern przedstawił Forda Ranger w wersji plug-in. Nowy wariant może przejechać ponad 45 km w trybie elektrycznym. Dowiedz się więcej na temat Forda Ranger PHEV.

Obecna generacja Rangera ujrzała światło dzienne w listopadzie 2021 roku. Pick-up Forda dzieli podzespoły z nowym Volkswagenem Amarok i wyróżnia się bardzo atrakcyjną gamą. Znajdziemy w niej aż 8 poziomów wyposażenia oraz 4 wersje silnikowe – 3 turbodiesle (170-240 KM) i 1 silnik benzynowy (292 KM). W 2025 roku do sprzedaży trafi jeszcze jeden wariant – hybryda plug-in. Oto, co już wiadomo na temat tej odmiany.

Ford Ranger Plug-In Hybrid

Z zewnątrz hybrydowy Ford Ranger niemal nie różni się od pozostałych wersji silnikowych. Rozpoznamy go tylko po gnieździe ładowania umieszczonym obok wlewu paliwa oraz plakietce PHEV na przednich błotnikach. Dużych zmian nie wymagała także konstrukcja pojazdu – akumulator trakcyjny został zamontowany w tylnej części ramy, pod skrzynią ładunkową. W efekcie Ranger w wariancie plug-in zapewnia takie same zdolności transportowe i możliwości terenowe, jak odmiany wysokoprężne. Duży atut stanowi również przystosowanie do ciągnięcia przyczepy o masie 3,5 tony.

Ford Ranger Plug-In Hybrid

Pod maską Forda Ranger Plug-In Hybrid znajdziemy turbodoładowaną, benzynową jednostkę 2.3 EcoBoost, którą połączono z silnikiem elektrycznym i 10-biegowym automatem. Siła napędowa jest oczywiście rozdzielana między wszystkie koła. Producent nie ujawnił jeszcze dokładnych parametrów, ponieważ auto jest jeszcze przed ostateczną homologacją. Wiemy natomiast, że przewidywany zasięg w trybie elektrycznym ma przekraczać 45 km.

Ford Ranger Plug-In Hybrid

Kierujący nowym Fordem Ranger w wersji PHEV będzie miał do wyboru 4 tryby jazdy – EV Auto, EV Now, EV Later oraz EV Charge. Pierwsze ustawienie jest najbardziej kompromisowe, pozwalając na jazdę na silniku spalinowym i/lub elektrycznym. Zapewnia przy tym najlepsze osiągi przy zachowaniu niskiego zużycia paliwa. Tryb EV Now oznacza jazdę wyłącznie na prądzie, EV Later umożliwia zachowanie określonego poziomu naładowania baterii do wykorzystania później, a EV Charge – ładowania akumulatora przy użyciu benzynowej jednostki.

Ford Ranger Plug-In Hybrid

Podobnie jak elektryczne vany Forda, Ranger PHEV został wyposażony w system Pro Power Onboard, który obejmuje dwa gniazdka 220V w przestrzeni ładunkowej oraz jedno w kabinie. Dzięki temu rozwiązaniu wybierając się na biwak lub do pracy w trudnym terenie, nie trzeba zabierać ze sobą agregatu prądotwórczego, który zajmuje niepotrzebnie miejsce i jest głośny. Aby zasilić lodówkę turystyczną czy elektronarzędzia, wystarczy podpiąć wtyczkę do auta i korzystać z energii zmagazynowanej w akumulatorze. Silnik benzynowy uruchomi się dopiero, gdy poziom naładowania spadnie poniżej określonego poziomu.

Ford Ranger Plug-In Hybrid

Osoby zainteresowane zakupem Forda Ranger Plug-In Hybrid muszą uzbroić się w cierpliwość. Z przedstawionego przez amerykański koncern harmonogramu wynika, że produkcja tego modelu zostanie uruchomiona dopiero pod koniec przyszłego roku. Z kolei jego rynkowy debiut, jak już wspominaliśmy, jest planowany na początku 2025 roku.

Sprawdź ceny pozostałych wersji pick-upa Forda:

Ford Ranger – opis wersji i cennik

Ford Ranger Raptor – opis wersji i cennik

Ford Ranger Plug-In Hybrid

Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU
NEWSY
Polecane
Wybór redakcji