NowościAktualnościPolacy kochają to auto. Już go nie kupią. Wszystkiemu winne „elektryki”

Polacy kochają to auto. Już go nie kupią. Wszystkiemu winne „elektryki”

Jeden z najbardziej rozpoznawalnych samochodów miejskich kończy blisko 50-letnią karierę na rynku. To ostatni dzwonek na zakup – ich już nie przybędzie!

Dynamicznie zmieniające się trendy w motoryzacji skutkują masowym wycofaniem z ofert producentów modeli dotychczas bardzo popularnych, stanowiących wręcz filar sprzedaży pośród całej gamy. Wyraźnie widać to u Forda, który zakończył produkcję udanych minivanów (S-Max i Galaxy) oraz nie udostępnił klientom z Europy najnowszej generacji Mondeo (auto wycofano ze Starego Kontynentu w 2022 roku). Definitywne odejście z rynku czeka jeszcze jeden model, oferowany dotąd nieprzerwanie od 1976 roku w aż siedmiu generacjach. Mowa oczywiście o Fieście.

Ford Fiesta. Kiedy koniec produkcji?

O tym, że dni Forda Fiesty są „policzone” mówiło się już od miesięcy. Tym razem jednak znana jest dokładna data zakończenia produkcji tego miejskiego auta – nastąpi to 7 lipca 2023 roku, czyli po 47 latach od debiutu pierwszej generacji. Przez ten czas fabryki Forda opuściło, według różnych źródeł, od 18 do 22 milionów egzemplarzy Fiest, jednak nawet gdyby miało to być mniej niż wspomniane 18 milionów, i tak można mówić o ogromnym sukcesie sprzedażowym. Popularność dotychczasowego wcielenia nie była już tak znacząca jak poprzednich, dlatego wygaszenie produkcji było w zasadzie kwestią czasu. Poza tym Ford planuje przemienić zakład w Kolonii (z którego wyjeżdżały Fiesty) w Centrum Pojazdów Elektrycznych i wytwarzać tam nowego Explorera. Zgadza się to z obietnicami producenta, gdyż Ford od 2030 roku ma sprzedawać w Europie już wyłącznie „elektryki”.

Ford zadba o godne upamiętnienie Fiesty. Dwa ostatnie wyprodukowane egzemplarze staną się własnością producenta. Jeden trafi do zbiorów międzynarodowej historycznej floty samochodów w Kolonii, natomiast drugi oddelegowany zostanie do oddziału Forda w Wielkiej Brytanii.

Ford Fiesta – historia modelu (przegląd wszystkich generacji)

Ford Fiesta Mk1
Ford Fiesta Mk1 (1976-1983)
Ford Fiesta Mk2
Ford Fiesta Mk2 (1983-1989)
Ford Fiesta Mk3
Ford Fiesta Mk3 (1989-1996)
Ford Fiesta Mk4
Ford Fiesta Mk4 (1995-2001)
Ford Fiesta Mk5
Ford Fiesta Mk5 (2001-2008)
Ford Fiesta Mk6
Ford Fiesta Mk6 (2008-2017)
Ford Fiesta Mk7
Ford Fiesta Mk7 (2017-2023)

Ford Fiesta – cennik. Zostały ostatnie sztuki

Ford Fiesta nadal dostępna jest w polskim cenniku. Klienci mogą wybierać pomiędzy benzynowym silnikiem 1.0 EcoBoost (100 KM), jego hybrydowym wariantem o mocy 125 KM ze skrzynią Powershift, oraz Fiestą ST napędzaną 200-konną jednostką 1.5 EcoBoost. Odmianę benzynową i hybrydową można zestawić z trzema wersjami wyposażenia (Titanium, ST-Line i ST-Line X), natomiast Fiestę ST wyłącznie w konfiguracji ST X. Ceny benzynowych aut startują od 86 800 zł (1.0 EcoBoost Titanium), a najtańsza hybryda kosztuje 100 300 zł (1.0 EcoBoost Hybrid Titanium).

Polecamy także:

Używany Ford Fiesta VII (2017-2023) – opinie użytkowników

Ford Fiesta ST ST3 Performance – nasz test

Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU
NEWSY
Polecane
Wybór redakcji