Ford Galaxy

Kiedyś musiało to nastąpić: Ford wyprzedaje ostatnie sztuki Galaxy. Jeśli ktoś chce nowego vana o niemal nieograniczonej funkcjonalności, musi się zatem spieszyć.

Ford Galaxy to już w zasadzie ewenement pośród nowych samochodów osobowych. W środowisku zdominowanym przez SUV-y i, coraz częściej, auta elektryczne, duży van z silnikiem wysokoprężnym jest wręcz reliktem minionej epoki w europejskiej motoryzacji. Mimo to, wraz z mniejszym S-Maxem, Galaxy długo utrzymywał się na rynku. Jednak wszystko ma swój koniec – produkcję definitywnie zakończono. Wciąż można jednak kupić nowego Galaxy z zapasów magazynowych u polskich dealerów, stąd to przysłowiowy ostatni dzwonek na wyjechanie z salonu fabrycznie nowym, pełnoprawnym vanem, którego projektowano pod maksymalną funkcjonalność – a nie modny wygląd, jak to bywa w autach uterenowionych.

Ford Galaxy

Nowe Fordy Galaxy dostępne są już wyłącznie w specyfikacji wyposażeniowej Titanium, czyli pośredniej w gamie. Z zewnątrz wyróżniają ją 17-calowe alufelgi, relingi dachowe w kolorze aluminium i listwa poniżej linii bocznych szyb z materiału przypominającego chrom. Samochód wyposażono też w światła do jazdy dziennej w technologii LED i kilka opcji dedykowanych dla Forda, m.in. podgrzewaną przednią szybę i system multimedialny SYNC 3.2 z nawigacją, sterowaniem głosowym i radiem z CD/MP3. Kooperuje on z 8-calowym ekranem dotykowym, na który można „przerzucić” obraz ze smartfona (funkcja Android Auto/Apple CarPlay). Dostępna jest też usługa Ford Pass Connect dająca dostęp do możliwości aplikacji FordPass (m.in. zdalne otwieranie i zamykanie, podgląd lokalizacji pojazdu, dane o ruchu drogowym itp.). Zamiast tradycyjnych wskaźników kierowca ma do dyspozycji przejrzyste zegary cyfrowe na 10,1-calowym wyświetlaczu.

Ford Galaxy

Mimo sporego stażu rynkowego, w Galaxy znajdziemy niezbędne, z dzisiejszego punktu widzenia, technologie sprzyjające zwiększaniu bezpieczeństwa podróżnych. Dla wersji Titanium przewidziano m.in.:

  • układ stabilizacji toru jazdy (ESC);
  • system zapobiegający wywróceniu pojazdu (RSC);
  • system wspomagający utrzymanie na pasie ruchu (Lane Keeping Alert);
  • system rozpoznawania znaków drogowych wraz z inteligentnym ogranicznikiem; prędkości
  • tempomat.

Za dodatkową opłatą lub w pakietach oferowano także system wspomagający kierowcę w unikaniu lub zmniejszaniu skutków kolizji drogowej (Pre-Collision Assist), układ monitorowania martwego pola (Blind Spot Information), aktywny tempomat i asystenta parkowania (Active Park Assist). Te opcje mogą się zatem znaleźć w nowym Galaxy z zapasów magazynowych.

Ford Galaxy

Spośród innych ciekawostek w wyposażeniu można wymienić podgrzewane fotele i kierownicę, trzystrefową klimatyzację, czujniki parkowania z przodu i z tyłu, dostęp bezkluczykowy, uruchamianie przyciskiem i gniazdko 230V w konsoli centralnej. Za dodatkową opłatą oferowano „inteligentne” reflektory Ford Dynamic LED, panoramiczny dach, kamery ułatwiające parkowanie (z przodu i z tyłu), bezdotykowe zamykanie klapy bagażnika i komfortowe przednie fotele z certyfikatem AGR.

Ford Galaxy

Każdy Ford Galaxy w doskonałych warunkach przewiezie 7 osób na indywidualnie ustawianych i składanych fotelach. W odmianie Titanium odbywa się to przy użyciu przycisków w bagażniku (Ford EasyPowerFold) – wystarczy zatem kilka sekund, by autem przewieźć 2339 l pakunków (konfiguracja 2-osobowa). Oczywiście można liczyć na zupełnie płaską przestrzeń. Przy 5. osobach do bagażnika zmieści się 700 l, a przy komplecie podróżnych – 300 l.

Ford Galaxy

Ostatnie sztuki Galaxy zestawiane były z trzeba silnikami: 2-litrowym turbodieslem (EcoBlue) o mocy 150 lub 190 KM, oraz napędem hybrydowym opartym na benzynowym 2.5, rozwijającym 190 KM. Hybrydę łączono tylko z przekładnią e-CVT, podczas gdy 190-konnego turbodiesla ze skrzynią automatyczną 8-biegową, a 150-konnego – z przekładnią ręczną (6 biegów). Jedynie wariant EcoBlue/190 KM zestawiano z napędem 4×4. Według Forda wszystkie warianty silnikowe palą od 6,1 do 7 l/100 km w cyklu mieszanym. Gwarantują też podobne osiągi – ok. 10-11 s do 100 km/h.

Ford Galaxy

Cennik dostępnych jeszcze w ofercie odmian Titanium otwiera kwota 170 550 zł za wariant 2.0 EcoBlue/150 KM. Wersja 190-konna kosztuje 188 050 zł (napęd na przód) lub 197 050 zł (4×4). Hybrydowy model wyceniono na 195 450 zł (wyłącznie FWD).

Polecamy uwadze:

Ford S-Max – minivan, który nie poddaje się presji SUV-ów

Ford Tourneo Connect 2.0 EcoBlue Active – nasz test

Ford Galaxy

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj