NowościRozrywkaElon Musk rozbił McLarena F1!

Elon Musk rozbił McLarena F1!

Po sprzedaży pierwszej firmy Elon Musk kupił McLarena F1, ale go nie ubezpieczył. Niedługo potem tego pożałował. Przeczytaj więcej na ten temat.

W 1999 roku Elon Musk i jego wspólnicy podjęli decyzję o sprzedaży Zip2 (swojej pierwszej firmy) amerykańskiemu gigantowi branży IT – spółce Compaq. Transakcja opiewała na kwotę ponad 300 milionów dolarów, z czego 22 miliony otrzymał Musk. Amerykański przedsiębiorca nie miał wątpliwości, na co przeznaczy część pieniędzy – za 1 milion dolarów kupił McLarena F1. Na poniższym filmiku możecie obejrzeć moment dostarczenia auta młodemu milionerowi:

Ten 3-miejscowy supersamochód (kierowca siedzi pośrodku) jest wyposażony w zamontowany centralnie benzynowy silnik V12 o pojemności 6,1 litra. Przygotowana przez BMW jednostka napędowa rozwija 627 KM i 650 Nm. McLaren F1 do „setki” rozpędza się w 3,2 sekundy, a maksymalnie osiąga 386 km/h, pozostając najszybszym seryjnie produkowanym autem na świecie przez ponad dekadę.

Wspominaliśmy już, że Elon Musk jest wielkim fanem motoryzacji. Dlatego zamiast trzymać swojego McLarena w przytulnym garażu, jeździł nim na co dzień. Po roku licznik przebiegu wskazywał już 11 000 mil (ok. 18 000 km), jednak to nie wystarczyło, żeby młody amerykański milioner w pełni opanował ponad 600-konny supersamochód.

W 2000 roku wówczas 29-letni Musk jechał razem z Peterem Thielem na spotkanie biznesowe. W pewnym momencie Thiel poprosił wspólnika o zademonstrowanie możliwości McLarena. Elona Muska nie trzeba było dłużej zachęcać – miał on tylko powiedzieć „Patrz na to!” (ang. „Watch this!”), a dalej wydarzenia potoczyły się błyskawicznie.

Amerykański przedsiębiorca wcisnął mocniej gaz i przy próbie zmiany pasa, stracił panowanie nad samochodem. Auto odbiło się przodem od nasypu na poboczu i obróciło się w powietrzu, by ostatecznie wylądować z powrotem na drodze. Tak wyglądał wart milion dolarów McLaren F1 po tym wypadku:

Uszkodzeniu uległo nadwozie, przednia szyba i zawieszenie, ale szkielet samochodu z włókna węglowego i zespół napędowy pozostały nietknięte, a kierowca i pasażer również nie odnieśli obrażeń. W dalszą drogę ruszyli autostopem.

W późniejszym wywiadzie Elon Musk przyznał, że podczas wypadku nie miał zapiętych pasów bezpieczeństwa (przepisy tego nie wymagały), a McLaren był nieubezpieczony. Amerykański przedsiębiorca powiedział, że słyszał o tych wszystkich ludziach, którzy zarabiali duże pieniądze i kupowali drogie samochody, a potem je rozbijali. Jednak nie przypuszczał, że taka historia przydarzy się także jemu.

Pewnie jesteście ciekawi, jakie były dalsze losy rozbitego McLarena F1. Elon Musk naprawił go z własnej kieszeni (powiedzmy sobie szczerze, nie było to dla niego problemem) i użytkował jeszcze przez kilka lat. Musk sprzedał swoje superauto dopiero w 2007 roku, na dodatek… z zyskiem!

Więcej na temat kolekcji aut Elona Muska:

Elon Musk i jego pierwszy samochód

Źródło: The Drive

Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU
NEWSY
Polecane
Wybór redakcji