Program dotacji na zakup samochodów elektrycznych cieszył się dotychczas małą popularnością. Czy to się zmieni w drugiej turze naborów wniosków?

W ramach rządowego programu „Zielony samochód”, realizowanego przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, klienci indywidualni mogą liczyć na dofinansowanie zakupu auta elektrycznego w wysokości nawet 18 750 zł, pod warunkiem że cena samochodu nie przekracza 125 000 zł. Brzmi zachęcająco?

Czytaj takze Toyota Yaris, Renaul Clio, Honda Jazz

Jak się okazało po pierwszej turze naborów wniosków – nie za bardzo. Od 26 czerwca do 31 lipca do NFOŚiGW wpłynęły zaledwie 262 zgłoszenia na łączną kwotę 4 586 137,78 zł. Warto w tym miejscu przypomnieć, że z puli dostępnych środków na dopłaty przewidziano aż 150 milionów złotych, czyli póki co wykorzystano zaledwie ok. 3% całej sumy.

Początkowo mówiło się, że kolejna tura naborów ruszy na przełomie września i października tego roku. Okazuje się, że ten termin jest już nieosiągalny. Artur Lorkowski, wiceprezes NFOŚiGW, w rozmowie z IBRM Samar przyznał: „Nie mogę jednak obecnie wskazać terminu naboru na auta osobowe oraz dostawcze, gdyż to zależy od tempa uzgodnień Narodowego Funduszu z partnerami zewnętrznymi, które zaprosiliśmy już do współpracy”.

Niewykluczona jest również zmiana zasad udzielania dofinansowania w programie „Zielony samochód”. Po pierwszej turze naborów weryfikowane są warunki wsparcia, a przedstawiciele Ministerstwa Klimatu oraz NFOŚiGW zastanawiają się, kto powinien być adresatem tego programu – osoby fizyczne czy może firmy, które odpowiadają za ponad 70% rejestracji nowych aut w Polsce. Trwające uzgodnienia dotyczą też wyboru najlepszej formy przekazywania dopłat. To ostatnie zagadnienie było tematem jednego z badań pracowni InsightOut Lab na zlecenie Volkswagena – szczegóły znajdziecie poniższym artykule:

Polacy chcą dopłat do aut elektrycznych, ale…

Źródło: IBRM Samar

1 KOMENTARZ

  1. Po co wymyślać jakieś dziadowskie systemy dopłat ze sztabem pasożytów do jego obsługi? Wprowadzić zerową stawkę VAT na samochody elektryczne kosztujące poniżej 80 tys. zł i temat zamknięty.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here