Zadebiutował jako wersja specjalna, a niedługo później trafił na stałe do oferty. Poznaj historię Citroena 2CV 6 Charleston.

Citroen 2CV należy do wąskiego grona ikon europejskiej motoryzacji. Włosi mogą się pochwalić Fiatem 500, Niemcy mają Garbusa, a Francuzi – 2CV. Są to modele produkowane nieprzerwanie przez kilka dekad, które dzięki swojej popularności na stałe wpisały się w świadomość ludzi i nawet osoby nieinteresujące się samochodami bez trudu rozpoznają charakterystyczne kształty karoserii.

Choć historia Citroena 2CV rozpoczęła się jeszcze przed wybuchem II wojny światowej, to dziś zajmiemy się jej znacznie późniejszym fragmentem, a konkretnie – ostatnimi latami produkcji. W październiku 1980 r. podczas paryskiego salonu samochodowego została zaprezentowana wersja specjalna Charleston, limitowana do 8000 sztuk.

Citroen 2CV 6 Charleston wyróżnia się dwukolorowym nadwoziem. Ciemniejszy lakier znalazł się na panelach podwozia, nadkolach oraz dachu do górnej części przedniej szyby, a jaśniejszy – na pokrywie bagażnika, masce silnika, elementach podszybia, a także obramowaniu przedniej szyby oraz kół. Limitowana wersja Charleston otrzymała również okrągłe obudowy przednich świateł w kolorze Czerwony Delage oraz chromowane kołpaki zapożyczone z modelu Dyane, a wnętrze zostało wykończone tapicerką w pepitkę. Do napędu auta służy 29-konny silnik o pojemności 602 cm3.

Rynkowy sukces 2CV Charleston sprawił, że w lipcu 1981 r. Citroen postanowił wprowadzić tę wersję do stałej oferty. Przy okazji zmieniono obudowy reflektorów na chromowane oraz zastosowano nową, szarą tapicerkę ze wzorem w kształcie rombów. Odmiana Charleston utrzymała się w produkcji do samego końca.

27 lipca 1990 r. o godzinie 16:30, ostatni Citroen 2CV opuścił linię montażową zakładu Mangualde w Portugalii. Egzemplarz numer 5 114 969 to właśnie wersja Charleston z nadwoziem w kolorach Szary Nocturne i Szary Cormoran.

Obecnie Citroen 2CV 6 Charleston cieszy się sporym zainteresowaniem wśród kolekcjonerów. Auta z oryginalnej, limitowanej serii w dobrym stanie są wyceniane na 14 500 euro (ok. 65 000 zł), a wersja masowo produkowana – na 10 500 euro (ok. 47 000 zł).

Oceny czytelników
[Głosów: 3 Średnia: 5]

1 KOMENTARZ

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here