Włoski producent oficjalnie zaprezentował dziś nową Alfę Romeo Tonale. Dowiedz się więcej na temat tego kompaktowego SUV-a.

Dziś światło dzienne ujrzała Alfa Romeo Tonale w wersji produkcyjnej. Na ten moment fani włoskiej marki czekali od dawna – prototyp tego kompaktowego SUV-a został po raz pierwszy pokazany podczas salonu w Genewie w marcu 2019 roku, a premiera gotowego auta była już kilkukrotnie przekładana. Rynkowy debiut Tonale nastąpi w kwietniu tego roku.

Alfa Romeo Tonale mierzy 4,53 m długości, 1,84 m szerokości i 1,6 m wysokości.

Nowa Alfa Romeo Tonale w dużym stopniu przypomina przedstawiony blisko 3 lata temu model koncepcyjny i wyraźnie akcentuje swoje włoskie korzenie. Z przodu auta uwagę zwraca przede wszystkim charakterystyczny grill – scudetto, który nie jest już zespolony ze zderzakiem, ale stanowi odrębny element. Ciekawie wyglądają także przymrużone „oczy”, czyli potrójne przednie światła, budzące kojarzenia z Alfą 159. Ten sam motyw odnajdziemy w tylnych lampach, które są połączone pasem świetlnym.

Wnętrze Tonale mocno różni się od tego, do czego w ostatnich latach przyzwyczaiła nas Alfa Romeo. Kierowca ma przed sobą 12,3-calowy wyświetlacz cyfrowych zegarów, a na szczycie kokpitu umieszczono dotykowy ekran o przekątnej 10,25 cala, który nie jest już wkomponowany w deskę rozdzielczą, jak to ma miejsce w Giulii i Stelvio. Sam system multimedialny bazuje na systemie operacyjnym Android i oferuje spore możliwości personalizacji wyglądu ekranu głównego, a także zapewnia m.in. dostęp do zdalnych aktualizacji.

Na pokładzie Alfy Romeo Tonale znajdziemy również szereg zaawansowanych systemów wsparcia kierowcy, które pozwalają na autonomiczną jazdę na poziomie 2. Włoski SUV otrzymał również bogate wyposażenie standardowe z zakresu bezpieczeństwa, które obejmuje m.in.:

  • przednie, boczne i kurtynowe poduszki powietrzne,
  • autonomiczny system awaryjnego hamowania zdolny do wykrywania niektórych niechronionych użytkowników drogi, który ostrzega kierowcę o niebezpieczeństwie i zatrzymuje samochód, aby uniknąć lub złagodzić skutki kolizji z pieszym lub rowerzystą,
  • system wykrywania znużenia kierowcy, który śledzi ruch samochodu, aby móc określić, czy z zachowania kierowcy nie wynika, że jest on senny lub zmęczony jazdą.

Klienci zainteresowani zakupem Tonale będą mieli do wyboru trzy wersje silnikowe. Odmiana Hybrid korzysta z czterocylindrowego, turbodoładowanego silnika benzynowego o pojemności 1,3 litra, który współpracuje z 7-biegową skrzynią dwusprzęgłową oraz 48-woltową jednostką elektryczną. Moc systemowa tego układu (w zależności od wybranego wariantu) wynosi 130 KM lub 160 KM. W ofercie znajdziemy też 1,6-litrowy silnik wysokoprężny o mocy 130 KM, który łączy się z 6-biegową przekładnią dwusprzęgłową.

Najmocniejsza w gamie będzie natomiast wersja Plug-in Hybrid Q4, w które przednie koła napędza 1,3-litrowy turbodoładowany silnik benzynowy MultiAir, natomiast przy tylnej osi zamontowany jest silnik elektryczny – układ podobny do tego, który znamy już z Jeepów 4xe. W przypadku Alfy maksymalna moc wynosi 275 KM, co przekłada się na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 6,2 s. Z kolei dzięki baterii o pojemności 15,5 kWh Tonale w odmianie plug-in może przejechać ponad 60 km w trybie elektrycznym.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj