Genewa 2019: Alfa Romeo Tonale – zapowiedź drugiego SUV-a Alfy

Genewa 2019: Alfa Romeo Tonale – zapowiedź drugiego SUV-a Alfy

Włosi już od jakiegoś czasu zapowiadali, że na wystawę w Genewie przywiozą nowy model. I przywieźli. Tyle tylko, że Alfa Romeo Tonale to dopiero prototyp pierwszego kompaktowego SUV-a włoskiej marki. Ale za to już z napędem hybrydowym.

SUV-y są w modzie – to fakt znany nie od dziś. Obecnie sprzedają się te miejskie, kompaktowe, średnie i duże. W branży motoryzacyjnej obowiązuje zresztą niepisana zasada w myśl której, jeśli chcesz żyć dostatnio, musisz mieć w swojej ofercie auto uterenowione. A najlepiej kilka.

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio - otwierające
Alfa Romeo Stelvio w wersji Quadrifoglio wytwarza moc 510 KM.

Alfa Romeo już od trzech lat produkuje średniej wielkości SUV-a w postaci Stelvio. Zresztą jej oferta nie jest wiele bogatsza i obecnie obejmuje Giuliettę oraz Giulię. Dlatego chcąc myśleć o podbijaniu słupków sprzedaży, włoska marka musi rozszerzyć swoją gamę o kolejne modele. Najlepiej o SUV-y – w końcu są na topie.

Alfa Romeo Tonale - przód
Gdy Alfa Romeo Tonale trafi do produkcji, na rynku ma rywalizować m.in. z Audi Q3, BMW X1/X2 czy z Volvo XC 40.
Tonale stanowi zapowiedź kolejnego auta ze scudetto wcinającym się w przedni zderzak. Czym się wyróżnia? Oto 10 cech kompaktowego SUV-a Alfy Romeo:

1 Tonale już jako model gotowy do produkcji ma trafić do segmentu kompaktowych SUV-ów, który obecnie stanowi najszybciej rozwijającą się gałąź motoryzacyjnego rynku.

2Tonale jest inspirowane pięknem i subtelnymi szczegółami połączonymi z kształtami ludzkiego ciała, a organiczny ruch światła wynika z czystych linii i doskonałości brył. Fizyczny projekt tego auta nawiązuje do zakorzenionych tradycji, stylistycznych elementów, które są równoważone z bogatą historią Alfy Romeo i realizowane w sposób, który pobudza nowoczesne podejście do anatomii nowej Alfy Romeo” – brzmi część komunikatu prasowego włoskiej marki. W krótkich żołnierskich słowa oznacza to, że Tonale wybiega w przyszłość i patrzy w przeszłość. Czuwaj!

Alfa Romeo Tonale - szkic
Alfa Romeo Tonale w swojej sylwetce ma łączyć nowoczesność z dziedzictwem włoskiej marki.

3 Koncept spoczywa na ogromnych 21-calowych kołach, które zostały „obute” w specjalne opony firmy Pirelli.

4Tonale jako pierwsza Alfa Romeo w historii korzysta z hybrydowego układu napędowego. Z przodu, pod maską pracuje jednostka benzynowa, natomiast przy tylnych kołach zamontowano silnik elektryczny. To nie tylko ukłon w stronę dynamiki jazdy, ale i wymóg przyszłych przepisów, które wyraźnie ograniczają emisję dwutlenku węgla do atmosfery. Prawdopodobnie chodzi o hybrydowy napęd plug-in z Jeepów Renegade’a oraz Compassa z benzynowym silnikiem 1.3 turbo i jednostką elektryczną, rozwijający łączną moc nawet 240 KM.

5 Koncepcyjna Alfa daje kierowcy możliwość wyboru różnych trybów jazdy (układ DNA). Tyle że tutaj są one nieco inne niż w produkcyjnych modelach włoskiej marki. I tak Dynamic zamienia się w Dual Power, gwarantując maksymalną moc generowaną przez oba silniki. Natural zapewnia zrównoważone osiągi i zużycie paliwa, w Advanced Efficiency Tonale oszczędnie obchodzi się z paliwem bez uszczerbku dla wrażeń z jazdy, a w Advance E – korzysta z ustawienia w pełni elektrycznego. Jest również wirtualny przycisk E-mozione, oferujący ostrzejsze działanie przepustnicy i reakcję hamulców oraz bardziej bezpośrednią pracę układu kierowniczego.

Alfa Romeo Tonale - kokpit
Na konsoli środkowej, z prawej strony kierownicy, znalazło się pokrętło wyboru trybów jazdy.

6 W kabinie Tonale zmieści się 4 pasażerów, ale została ona podporządkowana przede wszystkim kierowcy. Wykończoną ją skórą, Alcantarą oraz aluminium, a na tunelu środkowym znalazły się półprzezroczyste listwy, przy których umieszczono selektor DNA.

7 Przed oczami kierowcy znalazł się 12,3-calowy wyświetlacz, natomiast na konsoli środkowej – 10,25-calowy ekran systemu multimedialnego, zapewniającego stałą łączność z internetem i dającego dostęp do społeczności Alfy Romeo (dzięki nowym aplikacjom: Alfisti i Paddock).

Alfa Romeo Tonale - kokpit
W górną cześć konsoli środkowej wbudowano 10,25-calowy ekran systemu multimedialnego, zapewniającego łączność z internetem.

8 Alfisti daje dostęp do wybranych klubów włoskiej marki, a więc i do informacji na temat zlotów, spotkań czy jazd testowych. Za jej pomocą można także potwierdzić swoją obecność na imprezach i spotkaniach klubowych czy też ubiegać się o wstęp na specjalne imprezy Alfy Romeo.

9 Paddock oferuje z kolei możliwość przeglądania ofert produktów promocyjnych Alfy Romeo i ich zakup za dotknięciem ekranu.

10 Kiedy Tonale wejdzie do produkcji? Tego Alfa Romeo jeszcze nie podała, ale prawdopodobnie jeszcze w tym roku. Prawdopodobnie też auto zostanie oparte na tej samej platformie, z której korzystają już Fiat 500X oraz Jeepy Renegade i Compass (GM Fiat small platform).

Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU
NEWSY
Polecane
Wybór redakcji