Volkswagen podaje, że ID.3 z akumulatorem 58 kWh na jednym ładowaniu przejedzie do 420 km. Przekonajmy się, jaki jest jego rzeczywisty zasięg.
Volkswagen ID.3 w limitowanej wersji 1ST trafił do sprzedaży przed wakacjami. Premierowa edycja tego modelu jest oferowana z 204-konnym silnikiem elektrycznym i baterią o pojemności 58 kWh. W Polsce jej ceny zaczynają się od 167 190 zł. Bardziej szczegółowe informacje na temat tej odmiany znajdziecie w naszym artykule: Volkswagen ID.3 1ST – opis wersji i cennik
Niemiecki Youtuber o imieniu Chris postanowił sprawdzić, jaki jest realny zasięg nowego ID.3 1ST w trasie. Na potrzeby tego testu wykonał dwa przejazdy. Podczas pierwszej próby jechał z prędkością 90 km/h, a podczas drugiej – 130 km/h.
Volkswagen ID.3 1ST 58 kWh – zużycie prądu przy 90 km/h
Volkswagen ID.3 1ST 58 kWh – zużycie prądu przy 130 km/h
Jadąc z prędkością 90 km/h, testowany Volkswagen ID.3 uzyskał średnie zużycie energii na poziomie 12,9 kWh/100 km, a na jednym ładowaniu (od 100% do 5% poziomu baterii) przejechał 427 km. Przy prędkości 130 km/h zużycie prądu wzrosło do 20,2 kWh, a zasięg zmalał do 282 km.
Zobacz również:
Nissan Leaf – test zużycia prądu
Porsche Taycan Turbo – test zużycia prądu
Porsche Taycan 4S – test zużycia prądu
BMW i3s – test zużycia prądu w trasie