NowościAktualnościNowa Toyota Hilux – oficjalne zdjęcia i informacje

Nowa Toyota Hilux – oficjalne zdjęcia i informacje

Japoński producent pokazał oficjalne zdjęcia odświeżonej Toyoty Hilux. Model po liftingu otrzymał nowy silnik 2.8 oraz ulepszony system multimedialny. Poznaj szczegóły.

Na początku tego tygodnia Toyota pochwaliła się nagraniem z testów Hiluxa po liftingu. Wówczas auto było jeszcze w pełnym kamuflażu, a za jego kierownicą usiadł dwukrotny mistrz świata Formuły 1, Fernando Alonso. Wczoraj japoński producent oficjalnie zaprezentował nowy model.

Toyota Hilux (2020)

Przód Hiluxa otrzymał nową osłonę chłodnicy i zmieniony przedni zderzak. Dzięki temu auto zyskało bardziej bojowy wygląd i podkreślone zostały jego możliwości terenowe. Prezencję tego kultowego pickupa można poprawić także za sprawą opcjonalnych świateł LED z przodu i z tyłu, nowych 18-calowych, polerowanych felg aluminiowych oraz trzech nowych metalizowanych kolorów nadwozia – Emotional Red II, Dark Blue i Oxide Bronze.

We wnętrzu znajdziemy przeprojektowaną deskę rozdzielczą z 8-calowym ekranem dotykowym na konsoli centralnej, wyposażonym dodatkowo w tradycyjne przyciski ułatwiające obsługę multimediów podczas jazdy. Nowa wersja systemu inforozrywki działa szybciej oraz umożliwia integrację ze smartfonami Apple CarPlay i Android Auto.

Toyota Hilux (2020)

Bogata lista wyposażenia dodatkowego zawiera m.in. inteligentny kluczyk, przycisk Start, nawigację satelitarną, automatyczną klimatyzację, przednie i tylne czujniki parkowania oraz system nagłośnienia klasy premium JBL z technologią CLARi-Fi i 9 głośnikami oraz 8-kanałowym wzmacniaczem 800 W, jak również elektryczną roletę na bagażnik, orurowanie kapotażowe bagażnika oraz stopnie boczne.

Toyota Hilux (2020)
Nowy system multimedialny z 8-calowym ekranem dotykowym.

Nowością pod maską jest silnik wysokoprężny o pojemności 2,8 litra, który rozwija 204 KM i 500 Nm. Nowa jednostka napędowa rozpędza auto od 0 do 100 km/h w zaledwie 10 sekund (o 2,8 s szybciej niż obecny silnik 2.4), a średnie zużycie paliwa wynosi 7,8 l/100 km (cykl NEDC). Jednostka 2.8 współpracuje z 6-biegową manualną skrzynią lub „automatem” o takiej samej liczbie przełożeń.

Zespół inżynierów Toyoty zadbał o poprawę zachowania auta na asfalcie bez uszczerbku dla jego sprawności w terenie. Zmiany w zawieszeniu i układzie kierowniczym przyczyniły się do zwiększenia komfortu i łatwości prowadzenia. Udoskonalone resory oraz amortyzatory z przodu i z tyłu sprawiają, że jazda Hiluxem jest płynniejsza, a pokonywanie nierówności i wybojów mniej odczuwalne dla podróżujących.

Toyota Hilux (2020)
Na zdjęciu wersja z zabudowaną skrzynią ładunkową.

Jeśli chodzi o możliwości terenowe Toyoty Hilux, to one także uległy poprawie, m.in. dzięki zastosowaniu elektronicznego systemu działającego jak mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu LSD (w wersji z napędem na tylną oś). „Wolne obroty” silnika zostały obniżone z 850 do 680 obr./min. Lepsza jest teraz także szybkość reakcji na ruch pedału przyspieszenia oraz działanie systemu stabilizacji pojazdu (VSC). Japoński pickup otrzymał również nowy system monitorowania kąta skrętu kół w czasie manewru.

Toyota Hilux (2020)

Sprzedaż Toyoty Hilux po liftingu rozpocznie się w styczniu 2021 r. W ofercie odświeżonego modelu pojawi się nowa, topowa wersja wyposażenia Invincible (zarezerwowana dla aut z podwójną kabiną).

Wyróżnikami tej odmiany są specjalnie zaprojektowane grill i przedni zderzak, osłona podwozia, nakładki na błotniki oraz dedykowane tej wersji klamki, koła i detale na drzwiach bagażnika. Wnętrze Toyoty Hilux Invincible poznamy po akcentach w kolorze czarnym metalizowanym i czarnym chromowanym, a także specjalnym wzorze inteligentnego kluczyka. Kabina otrzyma dodatkowo podświetlenie clear blue i fotele z perforowanej skóry.

Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU
NEWSY
Polecane
Wybór redakcji