Brytyjska redakcja porównała terenowe możliwości dwóch modeli Toyoty – Land Cruiser oraz Hilux. Sprawdź, który z nich lepiej poradził sobie na torze off-roadowym.
Prowadzona przez Mata Watsona Toyota Land Cruiser ma pod maską wysokoprężną jednostkę 2.8 D-4D o mocy 204 KM i momencie obrotowym wynoszącym 420 Nm. Silnik współpracuje z 6-biegową manualną skrzynią, a napęd trafia oczywiście na wszystkie koła. Testowany egzemplarz jest ponadto wyposażony w skrzynię rozdzielczą z reduktorem oraz blokadę centralnego mechanizmu różnicowego.
Toyota Land Cruiser – opis wersji i cennik
Rywalem dla Land Cruisera jest Toyota Hilux w topowej specyfikacji Invincible. Napędza ją ten sam 2,8-litrowy turbodiesel (204 KM, 500 Nm), lecz w tym przypadku w przekazywaniu mocy na cztery koła pośredniczy 8-biegowy automat. W terenie dodatkową zaletę japońskiego pick-upa stanowi blokada tylnego mechanizmu różnicowego.
Toyota Hilux – opis wersji i cennik
Jeśli jesteście ciekawi, która z tych dwóch terenowych Toyot lepiej radzi sobie na torze off-roadowym, to zachęcamy do obejrzenia poniższego materiału: