Toyota Hilux (2021)

Odświeżona Toyota Hilux właśnie debiutuje w polskich salonach, a my sprawdziliśmy już, jak radzi sobie na torze off-roadowym. Przeczytaj nasz test.

Pierwsza Toyota Hilux pojawiła się na rynku w 1968 roku, a jej kolejne generacje uczciwie zapracowały na opinię niezawodnego, wytrzymałego i dzielnego w terenie samochodu. Aktualna, ósma odsłona japońskiego pick-upa zadebiutowała w Europie w 2016 roku i jest oferowana w trzech wersjach nadwoziowych (pojedyncza, półtorej i podwójna kabina).

Toyota Hilux (2021)

Przy okazji ubiegłorocznego liftingu Hilux zyskał dwa poważne atuty – mocniejszy silnik Diesla o pojemności 2,8 litra oraz nową, najbogatszą wersję wyposażenia Invincible. Auto w dokładnie takiej specyfikacji mogliśmy wypróbować podczas niedawnych jazd testowych na torze off-roadowym niedaleko Przasnysza.

Toyota Hilux (2021) – nadwozie, wymiary

Toyota Hilux w topowej odmianie Invincible jest dostępna wyłącznie z podwójną kabiną. Samochód w takiej konfiguracji mierzy 532,5 cm długości, 190,0 cm szerokości i 181,5 cm wysokości, a jego rozstaw osi wynosi 308,5 cm.

Toyota Hilux (2021)

Model po liftingu z zewnątrz rozpoznamy po nowej, trójwymiarowej osłonie chłodnicy oraz przemodelowanym przednim zderzaku. Te zmiany nadały Hiluxowi bardziej „bojowy” wygląd i podkreśliły jego terenowy charakter. Ponadto testowana przez nas wersja Invincible wyróżnia się dedykowanymi nakładkami na błotniki oraz klamkami i obudowami lusterek w kolorze czarnym, a także polerowanymi alufelgami z czarnym wykończeniem.

Toyota Hilux (2021)

Nowa Toyota Hilux – wnętrze, przestrzeń ładunkowa

Gdyby Hilux był zwykłym SUV-em, to na podstawie jego wymiarów zewnętrznych można byłoby przypuszczać, że oferuje bardzo przestronne wnętrze. Musimy jednak pamiętać, że to pick-up, a co za tym idzie kluczową rolę odgrywa tutaj „paka”, a nie przedział pasażerski. Mimo to w kabinie Hiluxa wcale nie jest ciasno – miejsca spokojnie wystarczy dla czterech dorosłych osób. Natomiast podróż z kompletem pasażerów na tylnej kanapie może nie być już tak komfortowa ze względu na ograniczoną szerokość wnętrza.

Toyota Hilux z podwójna kabiną ma skrzynię ładunkową o wymiarach (długość x szerokość x wysokość) 152,5 cm x 154,0 cm x 48,0 cm. Do tego dochodzi ponad 1000 kg ładowności, co przekłada się na ponadprzeciętne możliwości transportowe. Zastrzeżenia budzi jedynie stosunkowo wysoko położony próg załadunku (90 cm).

Toyota Hilux Invincible – deska rozdzielcza, multimedia

Poziom wykończenia wnętrza w testowanej wersji Hiluxa pozytywnie zaskakuje – kojarzy się raczej z Land Cruiserem niż z typowym autem użytkowym. Zaglądając do środka opisywanego pick-upa, bohaterka kultowej komedii sprzed lat mogłaby stwierdzić, że „tu jest jakby luksusowo” i nie byłoby w tych słowach dużej przesady. Użyte materiały są wysokiej jakości i zostały solidnie zmontowane, a fotele pokrywa skórzana tapicerka. Skórą obszyto także kierownicę, gałkę dźwigni zmiany biegów oraz dźwignię hamulca ręcznego.

Toyota Hilux (2021)
Kokpit został solidnie wykonany, a duże przyciski i pokrętła ułatwiają obsługę nawet w grubych, zimowych rękawicach.

W ramach modernizacji zaktualizowano pokładowe multimedia. Nowy system inforozrywki z ekranem dotykowym o przekątnej 8 cali działa szybciej, a do tego oferuje m.in. interfejsy Android Auto i Apple CarPlay. Niezmiennie cieszy obecność fizyczny klawiszy-skrótów do głównych funkcji oraz pokręteł do regulacji głośności i szukania stacji, podobnie jak „klasyczny” panel klimatyzacji.

Toyota Hilux 2.8 D-4D A/T – układ napędowy

Nowością pod maską odświeżonego Hiluxa jest wysokoprężny silnik 2.8 D-4D, który rozwija 204 KM oraz 500 Nm i może być łączony z 6-biegową skrzynią manualną lub automatyczną o takiej samej liczbie przełożeń (w testowanej odmianie Invincible – tylko z automatem).

Toyota Hilux (2021)
Nowy silnik 2.8 D-4D to idealne źródło napędu dla Hiluxa.

Według danych fabrycznych pick-up Toyoty w najwyższej wersji wyposażenia przyspiesza od 0 do 100 km/h w 10,7 sekundy (auto z ręczną skrzynią robi to o 0,6 s szybciej), a maksymalnie może rozpędzić się do 175 km/h. Średnie zużycie paliwa kształtuje się na poziomie 9,2-11,0 l/100 km, co w połączeniu z 80-litrowym bakiem przekłada się na bardzo przyzwoity zasięg.

Nowa Toyota Hilux 2.8 D-4D – wrażenia z jazdy, komfort

Pierwsze jazdy testowe Toyotą Hilux po liftingu zorganizowano na terenie czynnej piaskarni, gdzie zaproszeni dziennikarze (w tym nasza redakcja) mogli sprawdzić możliwości nowego zespołu napędowego i układu 4×4 w zróżnicowanym terenie. Wyznaczona trasa obejmowała jedynie krótki, prosty odcinek asfaltowy, dlatego w naszym tekście skupimy się jedynie na wrażeniach z jazdy po torze off-roadowym.

Toyota Hilux (2021)

2,8-litrowy motor ma dodatkowe 54 KM i aż 100 Nm więcej w porównaniu z dotychczas stosowanym silnikiem 2.4 D-4D, dzięki czemu zapewnia znacznie lepsze osiągi i bez dużego wysiłku napędza tego ważącego ok. 2,3 t pick-upa. Przy okazji warto też wspomnieć o wysokiej kulturze pracy i bardzo dobrym wyciszeniu jednostki napędowej.

Spory zapas mocy i momentu obrotowego sprawia, że Hilux pewnie prze naprzód w każdych warunkach, a jedynie przechyły nadwozia informują nas o zmianie nawierzchni. Wpływ na to mają oczywiście nie tylko dopracowany układ napędowy, ale również świetne parametry terenowe. Toyota Hilux może pochwalić się kątami natarcia i zejścia wynoszącymi odpowiednio 29 i 26 stopni, a także zdolnością do pokonywania wzniesień o nachyleniu do 42 stopni. Ponadto japoński pick-up może brodzić w wodzie o głębokości do 70 cm.

Toyota Hilux (2021)

Dobre wrażenie robi także praca przedniego zawieszenia, które jest oparte na podwójnych wahaczach poprzecznych. Natomiast z tyłu znajdziemy resory piórowe, które w nieobciążonym aucie nie wygaszają już tak sprawnie nierówności, jednak pamiętajmy, że typowa cecha tego typu konstrukcji.

Toyota Hilux 2.8 D-4D Invincible (2021) – wyposażenie, cena

Za najtańszą Toyotę Hilux w wersji DLX z podwójną kabiną, 150-konnym silnikiem 2.4 D-4D, ręczną skrzynią biegów i napędem 4×4 trzeba zapłacić 147 231 zł brutto (119 700 zł netto). Testowany wariant Invincible z motorem 2.8 D-4D o mocy 204 KM i 6-biegowym automatem to już wydatek rzędu 224 106 zł brutto (182 200 zł netto).

Toyota Hilux (2021)
Hak holowniczy należy do wyposażenia seryjnego w testowanym Hiluxie Invincible. Pick-up Toyoty może ciągnąć przyczepę o masie do 3,5 tony.

W zamian otrzymujemy m.in. 18-calowe felgi aluminiowe w kolorze czarnym, automatyczną klimatyzację, komplet systemów bezpieczeństwa, przednie i tylne światła LED, nawigację, system Premium Audio JBL z 9 głośnikami i subwooferem, elektryczną roletę przestrzeni ładunkowej oraz hak holowniczy.

Poniżej znajdziesz aktualny cennik Toyoty Hilux:

Toyota Hilux (2021) – opis wersji i cennik

Nowa Toyota Hilux 2.8 D-4D Invincible – PODSUMOWANIE

Odświeżona Toyota Hilux w najbogatszej wersji Invincible stała się jeszcze bardziej komfortowa, a przy tym nie straciła nic ze swoich terenowych możliwości i daje kierowcy poczucie pewności w każdych warunkach. Wysokiego standardu wyposażenia testowanej odmiany mogą pozazdrościć niektóre „osobówki”, nie mówiąc już o modelach typowo użytkowych. Kolejną mocną stroną opisywanego pick-upa jest nowy silnik 2.8 D-4D.

Toyota Hilux (2021)

Toyota Hilux 2.8 D-4D A/T – dane techniczne, osiągi, zużycie paliwa

Silnik wysokoprężny (R4, 16V, 2755 cm³), moc maksymalna 204 KM, maksymalny moment obrotowy 500 Nm, przyspieszenie 0-100 km/h 10,7 s, prędkość maksymalna 175 km/h, średnie zużycie paliwa 9,2-11,0 l/100 km (WLTP)

Toyota Hilux 2.8 D-4D A/T – dane techniczne, osiągi, spalanie, cena
DANE TECHNICZNEToyota Hilux 2.8 D-4D A/T
Silnikwysokoprężny
Układ cyl./zaw./pojemnośćR4/16/2755 cm³
Moc maksymalna204 KM przy 3400 obr./min
Maks. moment obrotowy500 Nm przy 1600-2800 obr./min
Napęd/skrzynia biegów4×4/automatyczna, 8-biegowa
Długość/szerokość/wysokość5,33/1,90/1,82 m
Rozstaw osi3,09 m
Średnica zawracania12,8 m
Masa własna2205-2355 kg
Ładowność1045-1115 kg
Masa przyczepy (z hamulcami/bez hamulców)3500/750 kg
Wymiary skrzyni ładunkowej (dł./szer./wys.)153/154/48 cm
Pojemność zbiornika paliwa80 l (ON)
Opony265/60 R18
OSIĄGI, ZUŻYCIE PALIWA
Prędkość maksymalna175 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h10,7 s
Średnie zużycie paliwa (dane fabryczne)9,2-11,0 l/100 km
CENA
WersjaToyota Hilux 2.8 D-4D A/T Invincible
Cena wersji podstawowej (z tym samym silnikiem)180 441 zł brutto (SR5)
Cena wersji testowanej (bez wyposażenia dodatkowego)224 106 zł brutto (Invincible)

Toyota Hilux 2.8 D-4D Invincible – galeria zdjęć

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here