Toyota Hilux GR Sport (2022)

Wkrótce do gamy japońskiego pick-upa dołączy nowa, najwyższa wersja wyposażenia GR Sport. Dowiedz się, czym charakteryzuje się Toyota Hilux GR Sport.

Rodzina modeli GR Sport znów się powiększa – oprócz zapowiedzianego niespełna miesiąc temu Yarisa w tym roku na rynku zadebiutuje także Hilux w nowej, usportowionej wersji. Japoński pick-up doczekał się nie tylko zmian wizualnych, ale również modyfikacji w zawieszeniu i układzie kierowniczym. Sprawdź, czym wyróżnia się nowa Toyota Hilux GR Sport.

Toyota Hilux GR Sport (2022)

Toyotę Hilux w najnowszej odsłonie najłatwiej rozpoznać po czarnej osłonie chłodnicy ze wzorem w kształcie litery G na kratce oraz napisem TOYOTA zamiast logo marki, co stanowi nawiązanie do klasycznej już, czwartej generacji modelu z początku lat 80. Czujny obserwator zauważy też większe ramki wokół świateł przeciwmgielnych.

17-calowe felgi aluminiowe, na które założono terenowe opony, zyskały kontrastowe czarne wykończenie. Ten sam motyw kolorystyczny znajdziemy także na lusterkach, bocznych stopniach, błotnikach, klamce tylnej burty i nad przestrzenią ładunkową. Na nadwoziu nie zabrakło również emblematów GR Sport.

Toyota Hilux GR Sport (2022)

W kabinie Toyoty Hilux GR Sport czekają nowe, sportowe fotele przednie, które pokryto tapicerką z czarnej skóry i syntetycznego zamszu, a dopełnieniem całości są czerwone perforacje oraz obszycia. Logo GR Sport odnajdziemy na zagłówkach, dywanikach, przycisku Start, a także w formie animacji graficznej na wyświetlaczu. Przy kierownicy umieszczono łopatki do zmiany biegów, a sportowe pedały wykonano z aluminium. Ponadto na desce rozdzielczej i panelach drzwi pojawiły się wstawki przypominające włókno węglowe, które podobnie jak czerwona listwa dekoracyjna czy niebieskie podświetlenie dodają wnętrzu rasowego charakteru.

Toyota Hilux GR Sport (2022)

Wygląd ma oczywiście znaczenie, jednak w przypadku opisywanego modelu ważniejsze są zmiany wprowadzone w zawieszeniu i układzie kierowniczym. Nowe amortyzatory jednorurowe z przodu i z tyłu zapewniają lepsze tłumienie i szybsze reakcje, jak również lepsze odprowadzanie ciepła. Modyfikacje objęły także przednie sprężyny śrubowe, które zostały usztywnione oraz pomalowane na czerwono, podobnie jak amortyzatory. W porównaniu ze standardowym modelem odmiana GR Sport ma też poprawione właściwości jezdne, w tym siłę kierowania i reakcję na kąt skrętu, oraz oferuje lepsze osiągi na prostej.

Toyota Hilux GR Sport (2022)
Toyota Hilux GR Sport może ciągnąć przyczepę z hamulcem o masie 3,5 t.

Nowa Toyota Hilux GR Sport trafi do sprzedaży latem tego roku i będzie dostępny tylko w jednej konfiguracji – z podwójną kabiną, wysokoprężnym silnikiem 2.8 D-4D o mocy 204 KM i 6-biegowym automatem. Wyposażenie tej najbogatszej wersji w gamie japońskiego pick-upa obejmuje m.in. dwustrefową klimatyzację, światła LED, bezkluczykowy dostęp, system wspomagający zjazd ze wzniesienia (DAC) oraz mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu.

Sprawdź ceny pozostałych wersji Toyoty Hilux:

Toyota Hilux – opis wersji i cennik

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here