Toyota Gazoo Racing przygotowuje nowego Hiluxa do startu w Rajdzie Dakar 2022. Prototypowa rajdówka przechodzi właśnie ostatnie testy. Sprawdź szczegóły.

W przyszłorocznym Rajdzie Dakar fabryczny zespół japońskiego producenta wystawi Toyotę GR DKR Hilux T1+. Zbudowana przez specjalistów z Gazoo Racing rajdówka spełnia najnowsze wymogi FIA, a jej oficjalna prezentacja nastąpi pod koniec tego roku.

Toyota GR DKR Hilux T1+ korzysta ze sprawdzonych podzespołów auta, które od 2018 roku rywalizowało w Rajdzie Dakar, jednak w porównaniu z poprzednikiem jest mocniejsza i jeszcze lepiej przygotowana do ekstremalnej jazdy po pustyni. Pick-up przygotowywany do startu w przyszłorocznej edycji tej słynnej imprezy otrzymał większe, 37-calowe opony (poprzednio: 32 cali) o szerokości aż 320 mm (poprzednio: 245 mm). Toyota GR DKR Hilux T1+ ma również zwiększony skok zawieszenia, który wynosi 350 mm zamiast 280 mm.

Pod maskę nowego dakarowego Hiluxa trafił podwójnie turbodoładowany, benzynowy silnik 3.5 V6, który fabrycznie jest montowany w niedostępnej u nas Toyocie Land Cruiser 300 w sportowej wersji GR-S. Ta jednostka w seryjnej specyfikacji rozwija 414 KM przy 5200 br./min. i 650 Nm już od 2000 obr./min., jednak w rajdowej wersji ma znacznie wyższe osiągi.

„Dakar to jeden z najtrudniejszych rajdów na świecie, ale idealnie pasuje do naszego nowego Hiluxa. Nowe koła, większy skok zawieszenia, a zwłaszcza przejście na turbodoładowany silnik benzynowy z Land Cruisera, z pewnością zwiększą nasze szanse w tej rywalizacji. Silnik bardzo szybko reaguje i pozwala nam docisnąć nowe auto do granic możliwości” – powiedział Giniel de Villiers, kierowca zespołu Toyota Gazoo Racing.

Duet Nasser Al-Attiyah (kierowca, z prawej) i Mathieu Baumel (pilot, z lewej) dwukrotnie zwyciężał w Rajdzie Dakar – w 2015 i 2019 r.

Rajd Dakar 2022 ponownie jest organizowany w Arabii Saudyjskiej, aczkolwiek tym razem trasa zostanie wyznaczona w przeciwnym kierunku. Zawodnicy wystartują 2 stycznia z miasta Ha’il na północy kraju, po czym ruszą na południe w kierunku piaszczystej pustyni Ar-Rab al-Chali. Podczas tego wymagającego maratonu załogi czeka dzień odpoczynku, który zaplanowano 8 stycznia w Rijadzie. Dalej trasa skieruje się na południowy zachód i zakończy 14 stycznia w Dżuddzie. Barwy Toyota Gazoo Racing będzie reprezentować czterech kierowców: Nasser Al-Attiyah (zwycięzca Dakaru w 2011, 2015 i 2019), Giniel de Villiers (zwycięzca Dakaru w 2009), Henk Lategan oraz Shameer Variwa.

Sprawdź polski cennik Toyoty Hilux:

Toyota Hilux (2021) – opis wersji i cennik

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here