NowościAktualnościDebiut Porsche Taycan 4S. Znamy polskie ceny

Debiut Porsche Taycan 4S. Znamy polskie ceny

Porsche właśnie przedstawiło cennik podstawowej wersji swojego pierwszego w pełni elektrycznego auta. Taycan 4S będzie dostępny w dwóch wariantach mocy. Na jednym ładowaniu przejedzie do 463 km.

Po premierze topowych modeli Taycan Turbo i Taycan Turbo S, Porsche przedstawiło bazową wersję Taycan 4S. Musimy jednak pamiętać, że słowo „bazowa” w przypadku tego niemieckiego producenta wcale nie oznacza „skromna”.

Nowy model występuje w dwóch odmianach:

  • Performance o mocy 530 KM i z baterią o pojemności 79,2 kWh
  • Performance Plus o mocy 571 KM i z baterią o pojemności 93,4 kWh

Taycan 4S Performance na jednym ładowaniu przejedzie do 407 km (WLTP), a jego akumulator może być ładowany z maksymalną mocą 225 kW. Zasięg wersji Performance Plus wynosi do 463 km, a maksymalna moc ładowania to 270 kW. Oba warianty gwarantują takie same osiągi – od 0 do 100 km/h w 4,0 s i prędkość maksymalną ograniczoną do 250 km/h.

Podobnie jak w przypadku mocniejszych odmian, Taycan 4S ma dwa silniki elektryczne, po jednym przy każdej osi. Przedni przekazuje napęd za pośrednictwem jednobiegowej przekładni, a tylny – dwubiegowej.

Różnice między Taycanem 4S a wersjami Turbo i Turbo S są natomiast widoczne w wyglądzie. Podstawowy model ma 19-calowe felgi aluminiowe Taycan S Aero, zaciski hamulcowe w kolorze czerwonym oraz zmieniony kształt zderzaków i osłon progów. Dodatkowo tylny dyfuzor został polakierowany na czarno.

Ceny Taycana 4S startują od 454 000 zł. Dopłata do odmiany Performance Plus wynosi 28 283,90 zł. W standardzie otrzymujemy LED-owe reflektory z Porsche Dynamic Light System Plus (PDLS Plus), centralny ekran o przekątnej 10,9 cala, przednie fotele z 8-kierunkową regulacją elektryczną oraz częściowo skórzaną tapicerkę. Opcjonalnie można zamówić wnętrze bez skóry, w całości wykonane z materiałów pochodzących z recyklingu.

Porsche Taycan 4S

Za perfekcyjne prowadzenie i wykorzystanie mocy odpowiadają system Porsche 4D Chassis Control, który analizuje w czasie rzeczywistym i synchronizuje działanie poszczególnych podzespołów podwozia, oraz adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne z elektronicznie sterowaną kontrolą tłumienia PASM (Porsche Active Suspension Management). Bezpieczne hamowanie gwarantują sześciotłoczkowe zaciski i wentylowane tarcze o średnicy 360 mm przy przedniej osi oraz czterotłoczkowe zaciski z tarczami 358 mm z tyłu.

Można już składać zamówienia na model 4S, pierwsze auta trafią do klientów w styczniu 2020 r.

Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU
NEWSY
Polecane
Wybór redakcji