Tylnonapędowe Audi R8 RWD doczekało się jeszcze mocniejszej odmiany V10 performance. Dowiedz się więcej o tym aucie.
Audi R8 V10 RWD (ang. Rear Wheel Drive) pojawiło się w salonach sprzedaży pod koniec 2019 roku. Jego 10-cylindrowy, widlasty silnik 5.2 FSI o mocy 540 KM napędza tylne koła i pozwala na osiągnięcie maksymalnie 324 km/h. Od jakiegoś jednak czasu na polskiej stronie producenta z Ingolstadt widnieje informacja, że konfigurator tego modelu ma charakter poglądowy i aktualnie nie ma możliwości zamówienia auta do produkcji.
Czy to oznacza, że tylnonapędowe R8 już na stałe zniknęło z rynku? Otóż nie! Niemieccy inżynierowie przygotowali w jego miejsce coś jeszcze lepszego – Audi R8 V10 performance RWD, które ma więcej mocy i momentu obrotowego. Sprawdźmy, co oprócz poprawionych osiągów ma do zaoferowania nowe, sportowe auto spod znaku czterech pierścieni.
Nadwozie opisywanego modelu, podobnie jak we wszystkich R8, jest zbudowane z aluminium w oparciu o konstrukcję Audi Space Frame (ASF), a elementy poszycia są wykonane z tworzywa sztucznego wzmocnionego włóknem węglowym (CFRP). Klienci mogą wybierać spośród 10 opcji kolorystycznych. Nowość w ofercie stanowi lakier Ascari Blue Metallic, który wcześniej był zarezerwowany wyłącznie dla wersji z napędem quattro.
Centralnie umieszczony silnik 5.2 V10 w nowym Audi R8 V10 performance RWD został wzmocniony do 570 KM (+30 KM) oraz 550 Nm (+10 Nm). Jednak pomimo przyrostu mocy i momentu obrotowego czas przyspieszenia od 0 do 100 km/h nie uległ skróceniu i w odmianie Coupe wynosi 3,7 s. Podniesiona została natomiast prędkość maksymalna, która teraz sięga 329 km/h. Dla wersji Spyder te wartości to odpowiednio 3,8 s oraz 327 km/h.
Tak jak dotychczas, jednostka napędowa współpracuje z 7-biegową skrzynią dwusprzęgłową S tronic. Audi R8 V10 performance RWD w wariancie Coupe waży zaledwie 1590 kg, a w odmianie Spyder – 1695 kg. To o 75-80 kg mniej w porównaniu z modelem z napędem na wszystkie koła.
Tylnonapędowe Audi R8 otrzymało inne nastawy zawieszenia i układu ESC względem wersji quattro, a w trybie sportowym elektronika auta pozwala nawet na jazdę w kontrolowanym poślizgu. Opisywany samochód został po raz pierwszy wyposażony także w dynamiczny układ kierowniczy, który jest bardziej bezpośredni i daje kierowcy jeszcze lepsze wyczucie tego, co dzieje się z przednimi kołami.
Audi R8 V10 performance RWD powstaje w zakładzie Böllinger Höfe w Neckarsulm (Niemcy), gdzie jest budowane w dużej mierze ręcznie. Rynkowy debiut tego modelu nastąpi pod koniec października.
Redakcja poleca: